Avondje disco

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

omdat er een buurtbewoner was die dat gezeik na een paar weken goed zat was en aan de bel had getrokken

als het aan de gemeente had gelegen was er nog niks over bekend
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

Ik vind de laatste tijd dat er veel ruzie is, met meestal allochtonen. Wij doen niks en zij komen naar je toe omdat je zogenaamd naar hun zat te kijken. Terwijl je de andere kant op keek. Het gebeurt ons zo vaak in Valkenburg en Maastricht. Doe je toch niks aan.
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

pvt_Ed schreef:Ik vind de laatste tijd dat er veel ruzie is, met meestal allochtonen. Wij doen niks en zij komen naar je toe omdat je zogenaamd naar hun zat te kijken. Terwijl je de andere kant op keek. Het gebeurt ons zo vaak in Valkenburg en Maastricht. Doe je toch niks aan.
Lekker kortzichtig Ed. We hebben het er net over dat er wel oplossingen zijn en dat het eens op moet houden met "wij" en "zij" omdat we toe moeten werken naar "ons". Kom jij met "wij" en "zij" waarbij het allemaal aan hun ligt en dat je er niets aan kunt doen. Nee, je bent echt heel constructief bezig.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Het is gewoon een feit in NL dat allochtone mensen, en dan met name jongeren, meer criminele activiteiten vertonen dan autochtonen. Om het objectief te maken zijn die cijfers zelfs vier keer zo hoog bij allochtonen dan bij autochtonen.
HILVERSUM Allochtone jongeren plegen
vier keer zo vaak een misdrijf als
autochtone.In RTL Nieuws reageerde
minister Donner geschokt op deze nog
vertrouwelijke cijfers.Daaruit komt ook
naar voren dat van alle verdachten 37%
allochtoon is.

Vooral jongeren van Marokkaanse afkomst
gaan in de fout.In de leeftijd van 12
tot 17 jaar komen zij ruim drie keer
zo vaak in aanraking met justitie,en
18- tot 24-jarigen 4,5 keer zo vaak
als leeftijdgenoten van andere afkomst.

Volgende week bespreekt het kabinet
maatregelen om de criminaliteit onder
allochtonen terug te dringen.

Bron: Teletekst
Maar het is ONZE taak om ervoor te zorgen dat Nederland weer een WIJ land wordt. En bij mijn inziens begint dat bij het respecteren van elkaar voor beide culturen en bij het beheersen van de taal.

779
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik zoek op teletekst maar ik kan dit bericht niet vinden. Waar komen deze cijfers vandaan?

Overigens hebben we deze discussie al gehad en hij heeft niets met het avondje disco temaken. De statistieken geven duidelijk aan dat er een direct verband is tussen crimineel gedrag en toekomstperspectieven. Met andere woorden: de geringe kans op een baan en hoge werkloosheid onder deze jongeren is credit aan deze criminaliteit. Dit is natuurlijk niet de enige oorzaak maar bij het zoeken naar een oplossing moet je dit zeker meenemen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Dit berichtje van teletekst is een maand of 2-3 oud. Het is ook uitgebreid aan de orde geweest bij Journaals en Netwerk e.d. Zal vast wel ergens op het internet te vinden zijn bij de archieven van NOS en RTL4/5. Met een simpel google zoektermpje kan je de cijfers wel vinden.

779
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

Allochtone jongeren plegen
vier keer zo vaak een misdrijf als
autochtone

harro iemand in elkaar slaan is toch ook nog een misdrijf ?

en daar ging het toch om


zullen ook vast nog wel dingen zijn die strafbaar zijn

maar je gelooft het echt niet als het op teletekst staat ?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Wie zegt dat ik het niet geloof? Het is alleen jammer dat er niets bijstaat over de herkomst van de cijfers en hoe dit onderzocht is. Zo zegt het feitelijk niet zoveel.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

ik denk niet dat ze het er zo maar neerzetten

het is toch wel behoorlijk links die NOS dus


Zo zegt het feitelijk niet zoveel

ik vind dat het wel degelijk wat zecht : nl dat ze 4x zo vaak wat doen wat niet mag

en dan zijn er ook nog een paar met 2 paspoorten en zie worden dan als ik het goed heb gelijk als nederlander geteld

dat zullen er vast wel niet zo veel zijn maar toch
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dat is dus de vraag want bij het onderzoek dat ik in een eerdere discussie aanhaalde rekende ze onder "allochtonen" ook 2 paspoorten (dat zijn alle Marokkanen) en ook tweede en derde generaties. Juist daarom is dit onderzoek onduidelijk.

De NOS behoorlijk links? Dat is een mening en geen feit.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

bertjan schreef:het is toch wel behoorlijk links die NOS dus
Er staat nergens dat het van NOS-teletekst afkomstig is.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Teletekst is van de NOS maar de reverentie naar RTL-nieuws doet RTL-text vermoeden.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Het is een onderzoek dat in opdracht van Justitie was uitgevoerd dacht ik. Zal eens de originele bron opzoeken.

779
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Graag.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Overigens, uit een eerder topic een officieel onderzoek dat met andere cijfers komt. Verplichtte kost voor ieder die nog blijft volhouden dat het allemaal door de buitenlanders komt:

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dos ... liteit-pub
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie