originaliteit US parahelm

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Desert Rat
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 nov 2005, 12:20

Bericht door Desert Rat »

ja dat is veel geld voor zo'n nep ding. Ik kan het zelf ook niet betalen. Maarja, ik ben benieuwd wat de verkoper te zeggen heeft

MVG Tom
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

nu snap ik het niet meer, je kan het zelf niet betalen, maar je hebt het wel gekocht?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Meestal is zo'n vriend/broer/opa/kennis verhaal een andere manier om te zeggen: "Als ie nep is ben ik niet verantwoordelijk!"
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

C. Works schreef:Meestal is zo'n vriend/broer/opa/kennis verhaal een andere manier om te zeggen: "Als ie nep is ben ik niet verantwoordelijk!"
Vind je een verkopers truc ook goed ;)?
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Ik heb ooit eens met een man gepraat die een na-oorlogse nederlandse helm had gekocht voor €300,-. Hij dacht (en was er ook echt helemaal van overtuigd) dat hij een echte US WOII helm had gekocht.
Dat is nog wel een graadje erger dan dit.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Jonhy Frost schreef:Ik heb ooit eens met een man gepraat die een na-oorlogse nederlandse helm had gekocht voor €300,-. Hij dacht (en was er ook echt helemaal van overtuigd) dat hij een echte US WOII helm had gekocht.
Dat is nog wel een graadje erger dan dit.
Sorry, maar dat is gewoon z'n eigen schuld. Als er aan die helm niet geklooid is, is het verschil ook voor niet-kenners makkelijk te zien.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe dit afloopt. Laat ons weten hoe die verkoper reageert. :wink:

Grtn

David
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Ik duim voor je Desert Rat...
Desert Rat
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 nov 2005, 12:20

Bericht door Desert Rat »

C. Works Geplaatst: 05-04-2006 16:00 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Ik duim voor je Desert Rat...


bedankt voor de steun;)

Desert Rat
pieter de vleminck
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 dec 2003, 20:31
Locatie: denderleeuw oost-vlaanderen belgie

Bericht door pieter de vleminck »

Ik vind het wel erg zonde voor je dessert rat, maar ik denk dat je je lesje wel geleerd hebt.

PS: is die 506th Airborne hype nog steeds niet overgewaaid? Ik snap toch niet waarom iedereen zich laat leiden door een 10 delige Hollywood serie , die maar 10 procent van wat er in het boek geschreven staat toont. Als iedereen dit wil verzamelen dan is geen enkele verzameling nog origineel en dan worden andere divies die evenveel of zelfs meer dan hen gedaan hebben gewoon vergeten.

Nu maar hopen dat hollywood geen serie wil maken over de 4th inf. div. anders zal het verzamelen niet meer leuk worden voor mij :wink:
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

pieter de vleminck schreef:Nu maar hopen dat hollywood geen serie wil maken over de 4th inf. div. anders zal het verzamelen niet meer leuk worden voor mij :wink:

Misschien ben je al te laat??? :)
29th Let's Go!!!!!
pieter de vleminck
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 dec 2003, 20:31
Locatie: denderleeuw oost-vlaanderen belgie

Bericht door pieter de vleminck »

johan willaert schreef:
pieter de vleminck schreef:Nu maar hopen dat hollywood geen serie wil maken over de 4th inf. div. anders zal het verzamelen niet meer leuk worden voor mij :wink:

Misschien ben je al te laat??? :)

hmm verondrustend :P . Ik denk dat ze eerder een serie zouden maken over over The BIG RED ONE dan over ivy :P
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

pieter de vleminck schreef:hmm verondrustend :P . Ik denk dat ze eerder een serie zouden maken over over The BIG RED ONE dan over ivy :P
Waarschijnlijk wel....

Don't worry, IVY spul is niet mijn hoofddoel.... Ik heb enkele 4th Div uniformen en een D-Day 8th Inf Regt mannequin en dat volstaat voor mij....

Good Hunting,

Johan
29th Let's Go!!!!!
pieter de vleminck
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 dec 2003, 20:31
Locatie: denderleeuw oost-vlaanderen belgie

Bericht door pieter de vleminck »

dan is het goed :wink:
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

En, hoe lopen de dingetjes? Heb je je geld al weer terug?

(ik ben even bezig wat oude topics op te halen...)
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

De nieuwste Band of Brothers serie gaat over een PTO divisie en verder staan er geloof ik geen oorlogsseries/films op het menu dit jaar :-P

779
Plaats reactie