Appèl tegen hard debat autoch-allochtoon

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Arjen schreef:@ Drs. S.: Ik heb geen televisie, maar ik zou graag willen weten wat er gezegd is. Ik geloof dat je online afleveringen kunt downloaden. Als iemand weet waar dan zou ik het graag weten.
Dat je geen tv hebt is bewonderenswaardig. Je kunt in mijn vorige post op de blauwe letters klikken voor de uitzending en de volgende blauwe zin is voor een publikatie van de AIVD in pdf formaat. Voor de duidelijkheid:
http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fu ... ge_id=4235
Klik op “Bekijk item” om de uitzending te zien.

http://www.aivd.nl/contents/pages/65403 ... nd2006.pdf
voor het pdf bestand.

Arjen schreef:Nota bene:
Moslimfundamentalistisch terrorisme is gewoonweg een foutief gekozen naam. Wat er gebeurt is namelijk dit: Er worden terroristische aanslagen gepleegd en die worden gefinancieerd door iemand die kosten wil besparen en gebruikt daarom mensen die zich hiervoor goed laten lenen. Dit blijken moslims zijn met een fundamentalistische inslag. De achtergronden van deze aanslagen zijn helaas zeker niet zo fraai als de idealen die in de koran gepreekt worden. Het gaat namelijk om geld en niets anders.
Feitelijk zou een goede term zijn: Kapitalistisch terrorisme.
Kun je dit nog verder uitleggen, want mij ontgaat namelijk iets hier. Het is terrorisme tegen het kapitalisme (of het westen, zo u wilt), gepleegd door moslimfundamentalisten. Terrorisme wordt benoemd naar de daders, zoals anarchistisch terrorisme en neofascistisch terrorisme.

Ik kan trouwens wel een eind meegaan met je (hierbij benoemde) tofheidstheorie. In feite hebben we niet tof gedaan in het middenoosten (of zelfs de rest van de wereld). Nu krijgen we niet toffe dingen terug (conform met het hele karma gebeuren).

@Zhukov: Dat voetbalvoorbeeld was erg mooi.

Ik vraag me af wie nou eigenlijk de schuldige is? Een erg moeilijke vraag, al zeg ik het zelf. En ik weet zo 1, 2, 3 het antwoord niet, zelf niet door op een grondige en kritische manier naar de oorzaken te kijken. Waarschijnlijk maakt het ook niet zo veel uit, omdat de hele zaak toch al volledig is geëscaleerd. Daar komt bij dat het merendeel van de westerse bevolking niet genoeg zelfkritisch kan/wil zijn om het kapitalisme onder de loep te nemen.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Arjen schreef:Hier geef ik al antwoord op.
Ja, een vrij vaag ontwijkend antwoord als je het mij vraagt. Jij stelt dat ik mezelf tegenspreek door te zeggen dat twee zaken onderscheiden kunnen worden, maar desalniettemin nauw samenhangen. Nu schrijf je zelf dat er wel degelijk samenhang tussen de twee zaken is, maar dat we alleen de situatie hier kunnen beïnvloeden en we niets aan de internationale kant van het probleem kunnen doen. In principe hetzelfde als wat ik eerder aangaf. Geef je me hierin nou gelijk of niet?
Echt wel! (overigens ben ik stellig van mening dat het vast blijven houden aan een handelswijze of mening terwijl de ander te kennen geeft dat hij of zij dit niet prettig is onder "niet tof" valt)
"Echt wel!"
Tja, een echt overtuigend antwoord vind ik dit niet, maargoed.
Ik heb nooit beweerd dat het niet van invloed is,maar het gebeurt allemaal niet hier. Het is de ver van ons bed show. Sowieseo denk ik dat het voor ieder van ons zaak is om externe factoren zo min mogelijk op je gedrag en zienswijze van invloed te laten zijn. Los hiervan zul je om dingen aan te pakken toch echt het onderscheid moeten kunnen maken.
Je hebt beweerd dat de zaken van elkaar te scheiden zijn en zo ieder een aparte oplossing vergen. Ik zeg dat deze oplossing er nooit kan komen wanneer de internationale situatie niet verandert, doordat beiden grote samenhang vertonen.

Kijk, dat je schrijft "Sowieseo denk ik dat het voor ieder van ons zaak is om externe factoren zo min mogelijk op je gedrag en zienswijze van invloed te laten zijn" is natuurlijk hartstikke waar, maar zo werkt het natuurlijk niet. Wanneer je in je jeugd dingen leert van je ouders, is dat in wezen een vorm van propaganda, immers; alles wat papa zegt is waar!! Later wordt dit overgenomen door mensen die je niet kent, maar die een belang hebben bij het beïnvloeden van jouw denkwijze. Dat hoeft niet altijd te lukken, maar in veel gevallen wordt je onbewust toch geprikkeld. Weg is vervolgens je stelling dat je je hierdoor niet moet laten beïnvloeden, dat is 9 van de 10 keer namelijk geen keuze, maar een feit, of je het nu wilt of niet. Je kunt je tv uitzetten tijdens de reclames, maar tijdens een voetbalwedstrijd zit je toch tegen reclameborden van sponsors aan te hikken.
Ik ben stellig van mening dat het vast blijven houden aan een handelswijze of mening terwijl de ander te kennen geeft dat hij of zij dit niet prettig is onder "niet tof" valt.
Ja, zij het dat je vooraf dus al een foutieve inschatting maakt over wat de ander 'tof' vindt. Dan kun je hieraan vast blijven houden of niet, het kwaad is al geschiedt. Wanneer jij uit Rusland komt naar Nederland met een bontmuts als teken van goede wil, ga je ervan uit dat dat hier evenals daar als 'tof' wordt opgevat. Wanneer dit dan niet zo blijkt te zijn blijf je wel het stempel 'dierenbeul' houden.
Ga je mond spoelen!
Nee.
Ik zou graag willen dat je je eigen woorden nu eens herleest en als je vooroordelen hieruit zuivert. Los hiervan denk ik dat het voor jou van het grootste belang is dat je de situaties van elkaar leert scheiden.
Ik zal een paar belangrijke onderscheiden proberen aan te geven.
Blijkbaar ben ik niet zo goed in het 'zuiveren van vooroordelen' en het 'onderscheiden van situaties'. Als jij dit nu eens voor me doet, aangezien ik niet zie waar ik vooroordelen de boventoon laat voeren of geen onderscheid maak tussen de situaties.
- Het handelt hier om kapitalistisch terrorisme die (vanwege deprijs van de "agents") moslims fundamentalistisch zijn.
- 11 sept,madrid en van Gogh zijn 3 volkomen verschillende situaties die als enige overeenkomst het debat omtrend moslim fundamentalisme hebben.
namelijk:
- 9/11 waren goed gecoördineerde aanslagen die vlekkeloos uitgevoerd zijn door professionals (als ze idd. uitgevoerd zijn zoals in de media gezegd is). Deze aanslagen werden achteraf ietwat schoorvoetend opgeëist door Al-Quaida
- Madrid: Gruwelijk als deze aanslagen zijn heeft het weinig weg van de slagvaardigheid en kunde van de aanslagen in Amerika. Er wordt een rare videoband gevonden in een prullenbak voor een moskee van iemand die vol branie de aanslag opeist (een enkeling dus).
- Van Gogh wordt vermoord door een waanzinnige die vindt dat Theo de Islam beledigd heeft. Dit is dus geenszins een terroristische aanslagte noemen; maar een moord.
Ja, dat zijn mooie verhalen over het onderscheid. Het verband is dus zoals je aangaf 'moslimfundamentalisme'. In geen van deze situaties was er sprake van een persoonlijk probleem tussen dader en slachtoffer(s). Geen van deze situaties hadden dus voorkomen kunnen worden door 'tof' te doen tegen elkaar. Nu ga jij zeggen; ja, wanneer de mensen 'tof' hadden gedaan tegen de kapers, dan had dit niet gebeurd. Nee, zo ken ik er natuurlijk nog wel een paar. Deze mensen zijn beïnvloedt door externe factoren, wat ik steeds weer probeer aan te geven. Deze externe factoren kunnen onmogelijk door ons opgelost worden (dat heb je zelf aangegeven!).
Nou, dan zijn we er toch, of niet dan? Er worden aanslagen gepleegd die in grote mate bijdragen aan de angst onder de autochtone bevolking, deze aanslagen zijn gedaan onder invloed van externe factoren die wij niet onder controle hebben. Deze angst zorgt vervolgens voor verkeerde interpretaties van situaties en gebeurtenissen, alsmede dat een kleine groep telkens weer olie op het vuur gooit. Gevolg; spanningen, segregatie, problemen, moorden zelfs.
- Het feit dat al de mensen die deze daden hebben gepleegd vol haat zitten zegt slechts dat dat de reden is waarom ze tot die daden in staat zijn. Als ze meer "toffe" ervaringen hadden gehad waren ze hopelijk niet tot deze daadgekomen.
Ja, maar wie hebben de 'niet toffe' ervaringen van deze mensen gecreëerd?? Juist; de internationale spanningen die jij overal zo graag buiten wilt laten.

Nogmaals; je 'tof-theorie' werkt alleen wanneer er van beide kanten tof' wordt gedaan. Wanneer één van beiden het af laat weten is er een 'niet toffe' situatie, zoals je het zelf omschrijft en hebben we een probleem.
Overigens denk ik dat je zelf eens goed moet kijken waar jij zelf generaliseert, want je doet dit vrij vaak....
Noem dan eens waar? Want ik geef volgens mij een vrij onbevooroordeelt voorbeeld. Ik kan ook wel stellen dat jij naïef bent en selectief leest, maar daar schieten we toch niet mee op, zulke verwijten?
Maar goed,misschien heeft deze manier van discussieren niet zo heel erg veel nut tussen ons. Wil je dat ik door blijf gaan je woorden te nuanceren en oplossingen te bieden of zullen we het erover eens zijn dat we het niet met elkaar eens zijn?
Nee dat denk ik ook. Bovendien nuanceer je mijn woorden niet, je zegt alleen dat ik dingen verkeerd zie, bevooroordeelt ben, geen onderscheid kan maken en niet opensta voor een oplossing. Je nuanceert helemaal niets, laat staan dat je een effectieve oplossing biedt die de problemen op zullen lossen. Dat heb je nota bene zelf aangegeven. Je schreef letterlijk;
"Ik heb (volgens mij) nooit beweerd dat door tof te doen men problemen op zal lossen. Mijn punt is altijd geweest dat er dan geen nieuwe problemen zullen ontstaan."
Hierin zie ik geen oplossing, maar een schijnoplossing die wellicht op korte termijn een aardig effect heeft, maar op de lange termijn dankzij onbeïnvloedbare externe factoren noit kan werken.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Arjen schreef:Wat er dus feitelijk gebeurt is dit:
Wij, de nederlanders kijken met zijn allen naar de televisie en daarom halen we het in ons hoofd dat er meerdere "groepen" in onze samenleving en dit heeft in die verschillende "groepen" verschillende emoties los gemaakt wat uiteraard segregatie in de hand werkt en gevaarlijke situaties oplevert....

Het is dus feitelijk zo dat omdat we praten over segregatie en gevaarlijke dingen in de wereld en ons land we precies die segregatie en gevaarlijke situaties scheppen.
Dit is een voorbeeld van een selffullfilling prophecy (zelfvervullende voorspelling, ook wel pygmalion effect genoemd). En ja dat kan, alleen denk ik dat de verschillende groeperingen al bestonden voor 9-11. Deze aanslagen (en de latere) hebben aangetoond dat er verschillende groepen zijn. Met de aanslag op de tempel van het kapitalisme werd duidelijk dat niet iedereen het met ons eens is. Misschien heeft de Nederlandse media een aandeel in het verder segregeren (ik denk het niet maarja het is mogelijk). Voor de Amerikaanse media is het een ander verhaal. Zelfs Bush noemt landen 'the axis of evil', en daarmee zichzelf het pure goede. Dit is natuurlijk niet bevordelijk, want op deze manier wordt de segregatie inderdaad sterker. Jullie zijn slecht, enkel en alleen om dat wij altijd gelijk hebben, en daarmee basta!
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

@ Drs. S. :
Kun je dit nog verder uitleggen, want mij ontgaat namelijk iets hier. Het is terrorisme tegen het kapitalisme (of het westen, zo u wilt), gepleegd door moslimfundamentalisten. Terrorisme wordt benoemd naar de daders, zoals anarchistisch terrorisme en neofascistisch terrorisme.
Ik wil graag het onderscheid aangeven tussen daders en plegers. De eerste aanslagen werden namelijk gepleegd met een kapitalistisch oogmerk. De ene oliesjeik was boos op de andere (Bin Laden en Bush) en daarom is er ook gekozen voor een locaties die symbolisch zijn voor de manier waarop een ongelooflijke hoeveelheid geld op de verkeerde plaats terecht is gekomen (volgens de ene oliesjeik dan);namelijk het WTC.
De plegers zijn slechts misleide individuen die geronselt zijn op de plaats waarhet het goedkooptst (en dus makkelijkst) was en dit blijken moslim fundamentalisten geweest te zijn.

Klaarblijkelijk heeft het in de geschiedenis altijd gedraaid om de daders in een situatie om de naam te kiezen; anders zouden we welhaast allemisstanden in de wereld "onwetendheid en misleiding van de onnadenkende burgers" kunnen noemen.

De moeilijkheid is echter dat overal ter wereld de situatie zo is gedraaid dat het LIJKT dat de motivatie van de daders (in tegenstelling tot de plegers) Moslim-Fundamentalistisch is (zie 9/11). Dit heeft als gevolg dat veel mensen zichzelf persoonlijk aangesproken hebben gevoeld. En dit heeft het desastreuze gevolg gehad dat sommigen op eigen houtje (dus LOS van alle ware structuren in deze) terroristische aanslagen zijn gaan plegen (zie Londen en Madrid; hierover is uitgebreid op het nieuws geweest dat onafhankelijke cellen aangewezen konden worden). Ook heeft dit tot gevolg dat er allerlei relletjes ontstaan door mensen die gewoon meer onder druk staan hierdoor. Een excess is bijvoorbeeld de moord op van Gogh.

@Zhukov. Mijn excuses als ik je beledigd heb. dit was geenszins mijn opzet. Ik zal pogen een helder verslag op papier te zetten omtrend wat ik zie gebeuren in de wereld en mijn ideeën voor oplossingen hierop.
Helaas moet ik nu wel werken dus dat zal vanavond moeten worden.
Ik vreesde overigens in beginsel al dat ik vollediger zou moeten zijn; maar ik was wat lui. Dat is de reden dat het lijkt dat ik bepaalde onderwerpen mijdt.
Nu goed. Ik zal vanavond mijn relaas op een volledigere wijze doen. Zullen we afspreken datwe de discussie die tot nog toe gevoerd is niet bestaat en volledig overnieuw beginnen om zo tot een beterbegrip van de probleem situatie te komen en alle oude misvattingen uit ons nieuwe "gesprek" te verwijderen?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Arjen schreef:@Zhukov. Mijn excuses als ik je beledigd heb. dit was geenszins mijn opzet. Ik zal pogen een helder verslag op papier te zetten omtrend wat ik zie gebeuren in de wereld en mijn ideeën voor oplossingen hierop.
Helaas moet ik nu wel werken dus dat zal vanavond moeten worden.
Ik vreesde overigens in beginsel al dat ik vollediger zou moeten zijn; maar ik was wat lui. Dat is de reden dat het lijkt dat ik bepaalde onderwerpen mijdt.
Nu goed. Ik zal vanavond mijn relaas op een volledigere wijze doen. Zullen we afspreken datwe de discussie die tot nog toe gevoerd is niet bestaat en volledig overnieuw beginnen om zo tot een beterbegrip van de probleem situatie te komen en alle oude misvattingen uit ons nieuwe "gesprek" te verwijderen?
Ik verwijt je ook niks hoor ;)
Ik denk alleen dat we allebei een andere opvatting hebben over welke oorzaken aan het probleem ten grondslag liggen en hoe we deze problemen vervolgens kunnen tackelen. Dat is jammer, want in beginsel kan ik je 'tof-theorie' heel goed volgen. Sterker nog, ik ben het simpelweg met je eens dat wanneer iedereen gewoon 'tof' tegen elkaar zou doen een hoop problemen niet zouden bestaan en er inderdaad een beter begrip tussen mensen zou bestaan.
Het verschil tussen ons is vervolgens dat ik persoonlijk van mening ben dat de huidige spanningen of problemen niet slechts het gevolg zijn van het onderling 'niet tof' doen van mensen of groepen, maar dat deze daarnaast (dus als aanvulling) ook nog eens sterk worden beïnvloedt door bijvoorbeeld reclame, tv-uitzendingen, nieuwsberichten, internationale politiek, de mening van de buurman, familie-perikelen, etc.

Ik koppel daaraan dat we, wanneer we tot een algehele oplossing willen komen, al deze problemen in ieder geval dienen te constateren, willen we er een mogelijke oplossing voor vinden. Ik zeg niet dat deze oplossing er vervolgens ook daadwerkelijk is, maar wanneer we een duidelijke weergaven van de externe factoren kunnen geven, helpt dat wel in het beter begrijpen van de standpunten van de ander en zodoende tot een beter wederzijds begrip, als je snapt wat ik bedoel.

Pas als we weten wat de ander drijft in haat, wrok en afgunst tegen iets (bijv. een land, een bevolkingsgroep, een economisch systeem oid) kunnen we een balans opmaken van standpunten en pas dán kunnen we in mijn ogen echt 'tof' doen tegen de ander. Immers, pas dán is er voldoende inzicht in de beweegredenen van iemand om een bepaalde actie te ondernemen en is er een goede voedingsbodem om een gewogen oordeel over de actie te maken, zonder dat men hierbij wordt beïnvloedt door vooroordelen, etc.

Snap je wat ik probeer te zeggen? Laat ik het voor de duidelijkheid nog eens terugkoppelen aan het voetbalvoorbeeld; de supporters van X en Z hadden zonder elkaar te kennen al een spanningsveld waarin problemen zouden kunnen ontstaan. De beste remedie hiertegen, om toekomstige problemen te herkennen en te voorkomen, is wanneer ze beiden met elkaar over de wedstrijden (lees; de problemen) in gesprek waren gegaan. Dit is dat herkennen en onderkennen van externe factoren, waar beiden niets aan kunnen doen, maar die wel een bepalend stempel op hun omgang drukt. Pas wanneer ze allebei hun zegje over de wedstrijden hadden gedaan is er wederzijds begrip mogelijk, dan pas zullen ze inzien dat er achter de facade van 'support' en heel ander persoon schuil gaat waar men wellicht heel goed overweg kan. Mijns inziens is dit niet mogelijk wanneer we de wedstrijden buiten beschouwing laten en puur alleen focussen op de onderlinge acties tussen de twee supporters, snap je? Dus om het te vertalen naar de problematiek; we kunnen de spanningen tussen allochtoon en autochtoon niet slechts oplossen door te focussen op allochtonen en autochtonen en de onderlinge relatie an sich, maar we moeten het breder trekken om de beweegredenen van beiden te begrijpen. Ik zeg dus niet dat we deze onderlinge relatie compleet buiten beschouwing moeten laten!!

Goed, ik hoop dat dit mijn verhaal een beetje verduidelijkt, nogmaals ik verwijt je niets, ik gooi er nog eens een cliché tegenaan; "hitte van het debat" ;)
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Zhukov schreef:Pas wanneer ze allebei hun zegje over de wedstrijden hadden gedaan is er wederzijds begrip mogelijk, dan pas zullen ze inzien dat er achter de facade van 'support' en heel ander persoon schuil gaat waar men wellicht heel goed overweg kan.
"Mogelijk" is hier het sleutelwoord, aangezien succes niet verzekerd is. Maar dit terzijde.

We zijn hier met zn allen erg mooi en constructief bezig. Big up for KevinP, Zhukov, Arjen en mijzelf ( :wink: )!! Laten we zo door gaan!
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

"Sleutelwoord" is in deze discussie misschien Mogelijk, maar zou moeten zijn Respect.

Respect voor de culturele verschillen over en weer, Respect voor de verschillende sociale achtergronden etc.

Als uit de, door mij geposte, statistieken blijkt dat Autochtone jongeren gemiddeld meer betrokken zijn bij criminaliteit (eigenlijk staat er: Meer verdacht worden van betrokkenheid bij criminaliteit) dan moet je dat niet als uitgangspunt nemen.
We zouden ons moeten afvragen waarom dat zo is.

Ik kan mij niet anders voorstellen dan dat de oorzaken hiervoor liggen in een aantal verschillende aspecten, zoals opvoeding, de plek waar men opgroeit, de eventuele sociale en financiele armoede en, jazeker, ook de cultuur in het thuisland.

Moeten we daarom stellen dat deze jongeren niet deugen? Of sterker nog dat alle allochtone jongeren niet deugen? of nog erger... Dat alle allochtonen niet deugen? Nee dus.

Als we iedereen die betrokken is bij een incident nu eens individueel zouden bekijken.... Dan kunnen we een eerlijk oordeel geven.

Ook witte nederlanders zijn bij criminaliteit betrokken, ieder op zijn niveau. Zo durf ik te stellen dat het aantal fraudegevallen en andere witteboordcriminaliteit rond Wassenaar en Bloemendaal waarschijnlijk aanzienlijk groter is dan, laten we zeggen: Veendam of Sittard. Ik heb overigens geen statistieken om dat te onderbouwen.
Laatst gewijzigd door dvaupell op 05 apr 2006, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

dvaupell schreef:"Sleutelwoord" is in deze discussie misschien Mogelijk, maar zou moeten zijn Respect.

Respect voor de culturele verschillen over en weer, Respect voor de verschillende sociale achtergronden etc.
Ik bedoelde dat het woord "mogelijk" een sleutelwoord in Zhukov zijn verhaal is, maar je hebt gelijk: meer respect is wenselijk, maar dat geldt ook voor de andere kant. Eenzijdig respect is nm zinloos.
dvaupell schreef:Ik kan mij niet voorstellen dat de oorzaken hiervoor liggen in een aantal verschillende aspecten, zoals opvoeding, de plek waar men opgroeit, de eventuele sociale en financiele armoede en, jazeker, ook de cultuur in het thuisland.
Toch is het zo, ook uit andere criminologische studies is gebleken dat er hoge correlaties zijn met onder andere de genoemde aspecten. Hier valt ook de witteboord criminalitiet onder. Ik kan je jammer genoeg geen bron of artikel geven op dit moment.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Drs. schreef:
dvaupell schreef:
Ik kan mij niet voorstellen dat de oorzaken hiervoor liggen in een aantal verschillende aspecten, zoals opvoeding, de plek waar men opgroeit, de eventuele sociale en financiele armoede en, jazeker, ook de cultuur in het thuisland.

Toch is het zo, ook uit andere criminologische studies is gebleken dat er hoge correlaties zijn met onder andere de genoemde aspecten
Drs.S Ik heb het wat knullig geformuleerd. Er moet staan:
Ik kan mij niet anders voorstellen dan dat de oorzaken ....

Verder noem ik met name Respect over en weer...

Hierover zijn wij het dus eens :)
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

dvaupell schreef:Drs.S Ik heb het wat knullig geformuleerd. Er moet staan:
Ik kan mij niet anders voorstellen dan dat de oorzaken ....

Verder noem ik met name Respect over en weer...
haha ik begon al aan je te twijfelen. Ik had op mijn beurt weer over wat zaken heen gelezen.
dvaupell schreef:Hierover zijn wij het dus eens :)
8)
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

5,
Opheffen bijzonder onderwijs.
Bijzonder onderwijs belemmerd de integratie van allochtonen.
Iedereen naar één soort onderwijs,namelijk het openbare onderwijs.
Als iedereen naar de zelfde onderwijs gaat,van jongs af aan ( héél belangrijk ) ondervindt men zelf dat een gele,bruine of zwarte medemens toch niet zoveel anders is dan jezelf!
Kijk en dat bevorderd nou de ondelinge verstanhouding,en bevorderd ook de integratie van allochtonen.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Arjen schreef:Dit alles terzijde schuivend wilde ik zeggen dat je helaas de spijker op zijn kop slaat als je zegt dat "het goede" weerloos is tegen al die slechte intenties van mensen. Het enige wat je dus WEL kan doen is hetgoede in jou beschermen tegen die slechte intenties en invloeden.
Ik kan mezelf helaas slechts beschermen tegen bepaalde vormen van het kwaad. Ik ben blij dat politie, justitie en de regering mij bijstaan bij datgene wat ik zelf niet kan oplossen. Daarover zullen we het ben ik bang niet eens zijn en vermoedelijk nooit eens worden. Dat geeft ook niet, zolang we maar luisteren naar elkaars ideeën en wellicht de goede punten eruit overnemen.
dvaupell schreef:Ik kan mij niet voorstellen dat de oorzaken hiervoor liggen in een aantal verschillende aspecten, zoals opvoeding, de plek waar men opgroeit, de eventuele sociale en financiele armoede en, jazeker, ook de cultuur in het thuisland.
Bedoel je niet "ik kan mij voorstellen"? Anders ben ik benieuwd wat jij ziet als de oorzaken.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

@ THOR:
Opheffen bijzonder onderwijs
100% mee eens. Trouwens, Christelijk gymnastieken of Islamitisch Rekenen bestaat toch al niet.

@Kevin... Inderdaad.. Correct. Zie ook de inbreng van Drs.S in deze zaak.
Ik zal het nog even aanpassen voor er nog meer vragen over komen..
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

dvaupell schreef:@Kevin... Inderdaad.. Correct. Zie ook de inbreng van Drs.S in deze zaak.
Sorry, even niet opgelet. :oops:

Over de opheffing van het bijzonder onderwijs moet ik nog even goed nadenken. In theorie ben ik als niet-gelovige ook geen voorstander van het bijzonder onderwijs, maar ik vraag me af of een afschaffing daarvan problemen gaat oplossen. Bewust of onbewust zullen bepaalde scholen toch bepaalde groepen kinderen aantrekken. Een school die altijd katholiek is geweest zal waarschijnlijk katholieken blijven aantrekken en op een 'zwarte school' zullen moslims oververtegenwoordigd blijven. Bovendien denk ik dat een afschaffing zoveel mensen tegen de borst zal stoten dat we alleen maar meer polarisatie veroorzaken.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

We hebben in het arbeitsmarkt topic hier ook al overgehad. Maar je hebt hier een goed punt:
KevinP schreef:Bovendien denk ik dat een afschaffing zoveel mensen tegen de borst zal stoten dat we alleen maar meer polarisatie veroorzaken.
Het zal door de moslims opgevat worden als een beperking in hun vrijheid en dus de polarisatie inderdaad vergroten. Toch lijkt mij dit voor de lange termijn een goed idee.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Plaats reactie