Appèl tegen hard debat autoch-allochtoon

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Nee, ik beweer dat jij niets moet beweren als je niets kunt beweren.

Je kunt wel zeggen dat jij iets op een bepaalde wijze hebt geïnterpreteert, maar dan moet je dat niet presenteren als de universele waarheid.

Ik heb lesgegeven in de wijk kanaleneiland in Utrecht. Ken je die wijk? Op basis daarvan zou ik toch ook kunnen zeggen dat ik iets heel anders interpreteer, maar ik ga dat niet gebruiken om jouw verhaal te ontkrachten, omdat jij vrij bent in hoe je dingen ervaart. Maar wat je niet moet doen is dat bij anderen erin schuiven alsof het waar is.

Dat is niet zo, tot jij het kunt bewijzen, wat je duidelijk niet kunt. Want we moeten tenslotte zelf maar gaan kijken.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Ik kan het bewijzen als jij komt kijken en hier komt logeren wil je het bewijs niet zien dan houd het op
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ja, dan houdt het op, ik heb nog geen bewijs gezien - en dank dat het weinig toevoegt als ik jouw hut kom bekijken als ik kanaleneiland al gezien heb.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

@Proos en Zhukov: Mijn complimenten heren.
Ik vind het een prestatie dat jullie zo lang met echte argumenten komen tegenover deze borrelpraat van Schaarleider.

@Schaarleider: In welke vreselijk verpauperde buurt van Rotterdam woon jij dan eigenlijk, dat je dit soort baude uitspraken doet? En .. was je niet opgevallen dat Zhukov vanuit Spijkenisse zit te typen? Of weet je, als Rotterdammer, niet waar Spijkenisse ligt?

Trouwens onderstaande quote heb ik uit een eerdere bijdrage van je geplukt:
Ik ben niet ongenuanceert kom maar een weekje bij mij logeren,dan zal je wat meemaken hier .Met je staart tussen je benen ren je weg
Namelijk:http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=799 ... n&start=30

Je bent nogal gesteld op logeerpartijtjes, lijkt het...
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Ach ik vind ouwe koeien uit de sloot halen zeer jammer maar laten we de discusie maar sluiten? Jullie hebben je mening en ik ook en dat mag gelukkig in nederland als ut goed is .

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik schreef al dat je dat mocht. Maar presenteer het dan als een mening en niet als een feit.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Ik zal het in het vervolg iets anders formuleren.

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Oké :)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Zeg Schaarleider, ben jij een allochtoon?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Arjen? deze vraag is volgens mij niet belangrijk en doet er nier toe nuttelooze post ,maar nee arjen
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Zhukov schreef:Jij zegt keihard dat er over 5 jaar meer allochtonen dan autochtonen zijn.

Dat is;
1) niet waar
2) populistisch
3) generaliserend
4) angst zaaien

Echt hoor, ik weet wat er in Rotterdam loopt, ik weet dat er veel allochtonen zijn, maar dat is écht geen fundering waarop je zulke uitspraken kunt doen hoor.
Vind punt 4 vooral interessant..

Jij bent dus bang voor een situatie waarin er meer allochtonen dan autochtonen zijn?
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Ik reageer hier niet meer op voor mij is het einde discusie ,zoals al eerder gezegt.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Jelle H. schreef:Vind punt 4 vooral interessant..

Jij bent dus bang voor een situatie waarin er meer allochtonen dan autochtonen zijn?
Dat zeg ik toch helemaal niet?? :roll:

Ik weet eerlijk gezegd niet of ik hier nou serieus op in moet gaan of niet, daar de insinuerende manier waarop de vraag gesteld wordt al aangeeft welke kant Jelle op wil. Maargoed, voor deze ene keer dan;

Vooral in rechtsere kringen is het populair om te dreigen met een allochtone overheersing van Nederland. Dit speelt namelijk op een geniepige manier in op het vrijheidsgevoel van veel Nederlanders. Er wordt geheel ten onrechte een schrikbeeld gecreëerd, waarin Nederland zou worden overlopen door allochtonen, waardoor we alle vrijheden die we nu kennen kwijt zouden raken. Er wordt mensen voorgehouden dat met een allochtone meerderheid de sharia hier wordt ingevoerd, dat nederlanders tweederangs burgers worden en dat alle vrouwen een burqa aan moeten. Dát is de achterliggende gedachte en dát is dus wel degelijk angst zaaien en staat dus los van hoe ik hiertegen aan kijk.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

dvaupell schreef:Drs.S schreef:
Een belangrijke reden hiervoor was de holocaust.
Nogmaals, het was een reden en geen onbelangrijke, maar zeker niet dè reden. Zoals je de Holocaust als het 'logisch' gevolg van, zeg maar, 10 tot 20 eeuwen antisemitisme, is het onstaan van de staat Israël ook een logisch gevolg van dit antisemitisme.
We spreken elkaar hier echt niet tegen hoor.
dvaupell schreef:Ik ben uiterst nieuwsgierig welke oplossing jij in gedachten hebt en nog meer waarom het westen hierover moet nadenken.
Het westen moet eens gaan nadenken over Israël, omdat Israël dus een belangrijke oorzaak van de scheiding tussen het westen en de Islam is (zie mijn vorige post).

Een fysieke scheiding (een hek waar jij het over hebt) tussen twee volken die al psychologisch gescheiden zijn, lijkt me geen oplossing. Door een fysieke scheiding wordt de psychologische scheiding alleen maar groter.

Oplossingen komen toch niet, maar het westen zou wat mij betreft een neutrale houding moeten hebben tegenover Israël en Palestina. Geen (of in ieder geval een heel stuk minder) steun verlenen aan Israël. Eigenlijk is het daar al veel te laat voor, want als we Israël minder zouden steunen zou dat een vrijbrief zijn voor de Palestijnen. Daar komt bij dat dan een belangrijk punt op de agenda van ondermeer Al Qaida (en de moslim gemeenschap) is gewonnen. Oplossingen zie ik dus niet zo snel komen, en daarom zal het probleem alleen maar verergeren.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

schaarleider schreef:Arjen? deze vraag is volgens mij niet belangrijk en doet er nier toe nuttelooze post ,maar nee arjen
Ik dacht het even gezien je slechte nederlands. Heb je buitenlandse ouders of grootouders dan?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie