Appèl tegen hard debat autoch-allochtoon

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik denk niet dat het alleen de stichting van de staat Israël is waarop het stuk loopt. Wél is het het punt wat niet meer ongedaan te maken valt. Vergeven en vergeten is nu te laat lijkt het. Ik ben trouwens ook bang dat het allang niet meer gaat om de staat Israël op zich. Het is nu een hetze geworden. Jihad is geroepen. Dit is een kreet om hulp met als doel om gebied wat eens Islamitisch was te bevrijden van de "goddeloze" veroveraars.
Dit is politiek gewoon een krachtig wapen. Het is dus een middel om de bevolking te laten doen wat een willekeurige dictator/machtswellusteling wil. Hetvervelende is dat er gewoonweg een heleboel scholing ontbreekt in een heleboel Arabische landen en dat dit soort werkwijzen hierdoor moeilijk tegen te werken zijn. Het enige wat je kán is, zoals Stephen Hawkins zegt, blijven praten. Maar daarmee geef je je eigen angst de tijd om in te zien wat er ondertussen in het andere "kamp" gebeurt. Wanneer je angstde overhand gaat nemen dan zijn preventieve aanvallen een feit. (Zie George W. Bush) Daarmee gooi je olie op het vuur.
Overigens is denk ik de enige reden dat er zo'n haat jegens het westen speelt allerlei historische gebeurtenissen. Maar nu lopen we op een andere discussie (voor)uit.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

Drs. S. schreef:Het westen heeft zichzelf door de stichting van Israël in een hoek gedrukt waar we onmogelijk weer uit kunnen komen.
Sinds wanneer heeft 'Het Westen' Israel gesticht?
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
Gebruikersavatar
PanzerMeister
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 11 jan 2006, 10:21
Locatie: Destelbergen, Oost-Vlaanderen

Bericht door PanzerMeister »

Iran is weer een mooi staaltje: het is bijna voor de Sjieten wat Israel is voor Joden. Vergeet Iran-Irak niet: een oorlog tussen Moslims nota bene.

Osama bin laden en de moslims hier bij ons worden te veel over dezelfde kam gescheerd.

Als je hier in Vlaanderen rondloopt met de idee dat je een "gelovige" bent, ben je ofwel zelf moslim ofwel een kleine minderheid.
Ik zei het al: een wringing? ja, een confrontatie? geregeld
Christenen - Moslims? NEE! Dat is een zeer oosterse visie als je het mij vraagt: die scheren "christendom" en het westen ook over dezelfde kam.

Die "Wij" en "zij" - theorie is correct. Maar Christendom en Islam zijn geen culturen, maar een onderdeel van een cultuur. Ik zelf ben al een paar Irakezen en palestijnen tegengekomen die ... christen waren! Denk je nu echt dat die voor Amerika en tegen de moslim-broders waren? Vergeet het: het decadente westen ja.
/\_/\
|\-/|
-\*/------This is Wolf - Copy wolf to keep "Bunny" from dominating the world!
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Arjen, we zijn het eens. 8)

@PanzerMeister: vergeet de tweede wereldoorlog niet. Hier vocht duitsland met oa zijn buurlanden. Nu, al veel eerder al eigenlijk, heeft Duitsland een grote positie binnen Europa en daarmee het westen.

@Motorway: Ik bedoel dat het westen toestemming heeft gegeven en heeft meegewerkt aan de opbouw. Maar ik had geen zin om te herhalen wat al besproken was.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
PanzerMeister
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 11 jan 2006, 10:21
Locatie: Destelbergen, Oost-Vlaanderen

Bericht door PanzerMeister »

Drs. S. schreef: @PanzerMeister: vergeet de tweede wereldoorlog niet. Hier vocht duitsland met oa zijn buurlanden. Nu, al veel eerder al eigenlijk, heeft Duitsland een grote positie binnen Europa en daarmee het westen.
Ik zie de link niet?
/\_/\
|\-/|
-\*/------This is Wolf - Copy wolf to keep "Bunny" from dominating the world!
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

KevinP schreef:THOR, je standpunt is mij duidelijk. Maar waarom ik dit topic heb geopend is om te discussieren hoe we met dit probleem omgaan en hoe we dit gaan oplossen. Dus wat gaan we doen, wat moeten we niet meer in de doofpot stoppen, wat is er precies mis met de knuffelcultuur en wat verstaan we hier precies onder, welke fouten zijn er gemaakt en hoe zouden we het beter kunnen doen? Een heleboel vragen, maar met alleen maar klagen komen we helaas niet verder.
Kunt u dit nog eens doornemen heren.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
PanzerMeister
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 11 jan 2006, 10:21
Locatie: Destelbergen, Oost-Vlaanderen

Bericht door PanzerMeister »

Indien men echt wil werken aan een oplossing, moet men de huidige situatie en historische achtergrond grondig weten in te schatten alvorens tot oplossingen te komen. Dat is niet alleen mijn standpunt, dat is een feit. Het grootste probleem is echter dat velen (lees: politici) het internationale kluwen niet als probleem zien of willen zien en de binnenlandse problematiek maar als een te accepteren "smet" van de tijd.

De lakse houding, overdreven reacties en pure onwetendheid van de westerse politieke wereld is een gevaar voor ons allen op lange termijn. Ja, zelfs onverschilligheid kenmerkt onze beleidscultuur (zowel Nederland als geheel west-europa).

Voor velen lijkt de moslimwereld een ver afgelegen achterlijk gebied waarvan veel te veel ingrediënten naar hier sijpelen. Met wat betonnen muren, ijzeren controle en immigratiestop zal "Mordor" dan wel wegblijven. Dus stem wat op extreem-rechts en de zaak komt goed zegt men dan.

Dikke dikke fout he zeg.

Ten eerste is de moslimwereld alles behalve één uniform gebied.

Ten tweede heeft die een rijke cultuurgeschiedenis, waarvan een grote helft voor de islam kwam.

Ten derde zijn vele inwoners naar hier gelokt of gedwongen.

Ten vierde heerst er in het gebied een keiharde wet van de sterkste die opgewekt werd en wordt door de westerse economische noden (lees: energie-vraag).

Ten vijfde (volgt uit vierde): de oorlogen die daar sinds 1945 gewoed hebben, hebben allemaal direct of indirect een oorzaak in het westen, hetzij voor olie, hetzij door Koude Oorlog.

Ten zesde (volgt uit vijfde): Vooral de VS, maar ook vele anderen, zijn kampioenen in het tegen elkaar opzetten van bevolkingsgroepen en geloofstrekkingen, ten einde alles mooi te kunnen zwak houden. Denk maar aan Saddam, Osama, Zarquawi,... telkens gesteund én verworpen.

ALS het gebied achterlijk is, is het grotendeels omdat wij het zo houden.
En spreek mij niet (te veel :lol: )over de Deens cartoons: dat is een klucht. Alsof er IEMAND dacht dat de moslims dáár konden mee lachen?!
Misschien andere thread dáárover dan, zal eens zoeken.
/\_/\
|\-/|
-\*/------This is Wolf - Copy wolf to keep "Bunny" from dominating the world!
Plaats reactie