Appèl tegen hard debat autoch-allochtoon

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Ik denk overigens dat het stuk van Drs. S. de problemen toch wel aardig weergeeft. De Westerse dominantie in het Midden-Oosten, vanouds land van de Moslims, is vele fundamentalisten een doorn in het oog. Ik denk dat het Westen haar eigen ideologische strijd voert, welke op hoofdlijnen vergelijkbaar is met de doctrines die bijvoorbeeld Brezjnev implementeerde om de hele wereld Communistisch te maken. Met harde hand duwt het Westen de rest van de wereld haar vrije markt-ideologie door de strot, of deze mensen nu willen of niet. Vroeg of laat komt daar tegenstand tegen, dat zag je met de Sovjet Unie in Afghanistan, dat zie je nu met de VS/Europa in Irak en wederom Afghanistan. De belangrijkste les die we uit de Sovjet-Afghaanse oorlog konden trekken is dat je landen niet je eigen ideologie op kunt dringen door het te bezetten. Dat is nu precies wat de VS en Europa in het Midden-Oosten doen. Irak bezetten en 'verdemocratiseren' naar Westers model, ongeacht de wensen van de bevolking in Irak (en omliggende landen, ook niet onbelangrijk gezien de nauwe islamitische banden in het Midden-Oosten).

Helaas zie ik ook niet zo snel een oplossing. De militaire terugtrekking van alle Westerse troepen uit het Midden-Oosten zie ik 1) niet snel gebeuren, en 2) toch als enigszins de lokale bevolking in de steek laten.

Ik denk dat we de nadruk moeten leggen op de hulp die onze legers daar kunnen bieden aan de lokale bevolking. Huizen bouwen, bruggen repareren en de infrastructuur verbeteren. Ik denk dat je daarmee het vertrouwen en respect van de bevolking kunt winnen en er op die manier steeds minder aanhang voor de anti-Westerse moslimfundamentalisten komt. We zien nu dat de nadruk té veel (in mijn ogen) wordt gelegd op het opsporen en uitroeien van de radicale islam. Wat dat betreft zijn we nog geen stap verder sinds G.W. Bush ons melde dat "we're gonna smoke'em out of their caves and hunt 'em down". De militairen moeten niet de rol hebben van 'bezettingsmacht' zoals dat nu het geval is, maar meer de rol van 'hulpmacht', die er in eerste plaats is voor de bevolking.
Вместе мы непобедимы
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Tot dusver kan ik me best goed vinden in de visies van Arjen, Drs. S. en Zhukov. Drs. S. geeft aan hoe complex dit probleem is en dat we in Nederland deze problemen niet kunnen oplossen zonder dat internationale problemen opgelost worden. Ik ben het volledig met hem eens hoe complex dit probleem is, maar toch denk ik dat we in Nederland best zelfstandig kunnen werken aan oplossingen. Niet dat we alles in ons eentje kunnen oplossen, maar door niks te doen verbeteren we sowieso niks. Dit manifest is natuurlijk geen oplossing, maar is misschien wel een aanzet om hier eens goed over na te denken.

Ik denk dat een deel van de oplossing ligt bij elke individuele Nederlandse burger. Dit is echter iets dat zeer moeilijk te sturen is, want mensen kunnen niet van de ene op andere dag van mening van veranderen. Oplossingen vanuit de overheid zijn concreter te benoemen. Ik hoop dat politieke partijen aandacht gaan besteden aan deze problematiek en dat ze hun visie hierop geven en oplossingen noemen.

Persoonlijk denk ook ik dat een deel van dit probleem terug te voeren is op de Verenigde Staten en om preciezer te zijn: George Bush en zijn conservatieve aanhang. Om het even heel rigoureus te benoemen: een land dat een oorlog begint zonder goedkeuring van de VN is in mijn ogen simpelweg fout. Waarom Nederland zich hiermee ingelaten heeft, terwijl enkele andere Europese landen dat niet gedaan hebben, vind ik onbegrijpelijk. Net zoals Zhukov vind ik dat het Nederlandse leger zich moet bezighouden met hulpverlening en niet met oorlogvoeren. Dat is een stap die de politiek zou kunnen nemen. Een land van tolerantie en vrijheid hoort geen oorlog te voeren. Laten we onze geschiedenis van neutraliteit weer nieuw leven inblazen. Mijn hoop is verder gevestigd op de persoon die Bush zal opvolgen. Hopelijk zal deze nieuwe president een minder agressief buitenlandbeleid voeren.

Afbeelding

Een ander punt dat de Nederlandse regering kan veranderen is hun negatieve opstelling en wijze van communiceren. Minister Zalm die roept dat Nederland in oorlog is na de moord op van Gogh, het dreigen met oorlog en rampspoed als we nee zouden stemmen voor de Europese grondwet, politici die zich enkel focussen op de gevaren van de Islam en die verder nauwelijks een serieus programma hebben en zo zijn er veel meer voorbeelden te noemen. Natuurlijk moet men ons niet voorliegen, maar soms slaat men echt door in het negatieve denken. Als alles zo negatief is volgens deze politici, hebben wij als burgers dan nog wel de motivatie om te werken aan een positiever klimaat? Zeker ministers moeten zich professioneler opstellen en ervoor zorgen dat wij ook weer trots kunnen zijn op ons land. Ook dat ministers elke keer weer hun persoonlijke mening geven die niet overeenkomt met het regeringsbeleid kan van negatieve invloed zijn op het klimaat.

Misschien is het tot slot ook wel goed dat politiek weer meer wordt gevoerd in Den Haag en minder in Aalsmeer en Hilversum. Het is belangrijk dat politici met ons communiceren, maar wat leveren al die discussies in praatprogramma’s op televisie op? Elke keer dat we weer een politicus op televisie zien klagen over de vele problemen die spelen, worden wij als burger hier ook weer mee geconfronteerd en blijft de negatieve spiraal doordraaien. Politici moeten meer hun werk kunnen doen en het besturen van Nederland moet geen ‘reality-soap’ meer zijn, maar een serieuze zaak. Met sensatie, doomscenario’s, roddel en achterklap komen we echt niet verder.

Laat ik het even houden bij bovenstaande zaken die in mijn ogen het klimaat in Nederland zouden kunnen verbeteren.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

... Helaas nog geen statistieken gezien hier..

Onderstaande link betreft een rapport van het CBS uit 2005 en brengt de verhouding tussen allochtonen en autochtonen vwb criminaliteit in beeld.

Enjoy!

http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/FA26E32C ... liteit.pdf

Kijk vooral op pagina 33 naar tabel 2.1 en de tabellen van pagina 126
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Bedankt David!

Hieronder wat kernpunten uit dit onderzoek:
Allochtone jongeren staan vaker als verdachte geregistreerd bij de politie dan autochtone jongeren. Voor de 12-17 jarigen bedragen de percentages resp. 3,1% en 1,3%, bij de 18-24 jarigen resp. 4,4% en 2,2%. Ook de leeftijd waarop zij een eerste proces-verbaal krijgen ligt bij allochtone herkomstgroepen gemiddeld lager dan bij autochtone jongeren.
Binnen de allochtonen zijn de eerste generatie jeugdigen vaker verdachte van een misdrijf dan de tweede generatie. Verder blijkt dat allochtonen met een in Nederland geboren ouder een lager verdachtenpercentage hebben dan allochtonen met twee in het buitenland geboren ouders.
Het algemene beeld dat bij Antillianen en Marokkanen een probleemgroep voorkomt, wordt door onze resultaten ondersteund.
De relatief hogere verdachtenpercentages van allochtone jongeren hangen samen met hun gezinssituatie, hun eigen opleidingscarrière en met hun woonomgeving. Jongeren die afkomstig zijn uit een volledig gezin, die ouders hebben met een hoog huishoudinkomen, die ten minste één werkende ouder hebben, die een diploma in het voortgezet onderwijs hebben gehaald, en die wonen in een wijk met veel autochtonen zijn minder vaak verdachte van een misdrijf dan hun leeftijdsgenoten bij wie dat allemaal niet het geval is. Bij enkele van de genoemde achtergrondkenmerken is de samenhang bij autochtonen sterker dan bij allochtonen. Zo is het nadeel dat allochtonen ondervinden van het afkomstig zijn uit een gebroken gezin, als we dat nadeel afmeten aan het percentage dat als verdachte in aanraking met de politie komt, kleiner dan voor autochtonen. Hetzelfde geldt voor het niet werken van ten minste een van de ouders, en het niet bezitten van een Nederlands diploma in het voortgezet onderwijs.
Onze bevindingen laten zien dat generaliserende uitspraken over de samenhang tussen de achtergrondskenmerken van allochtonen en
verdachtenpercentages niet verstandig en soms incorrect zijn.
We hebben in deze rapportage de gegevens gedetailleerd kunnen uitsplitsen, en dat heeft getoond dat onderscheid aanbrengen naar herkomstland en generatie van belang is voor een goede interpretatie van de uitkomsten.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Ik heb het artikel al eerder gezien. Dus er is een probleem, maar waar gaat het topic eigenlijk over?
Ik zou het persoonlijk leuk vinden als meer mensen een inhoudelijk zegje willen doen over het hoe, wat, waarom en wat er aan te doen. Daarom ben ik ook nauwelijks ingegaan op de posts, zodat er op dit moment geen felle discussie komt en daardoor des te meer ruimte voor iemands betoog. Of willen jullie over de cijfers discussiëren?

Bedankt in iedergeval dvaupell, door wat duidelijkheid te creëren (alhoewel de credits naar Harro gaan denk ik :wink: ).
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Wat moet er gebeuren in nederland om de problemen op te lossen inzake de allochtonen.
1,
De politieke partijen hebben decenia gefaald inzake integratie,die moeten ( tijdelijk ) buitenspel worden gezet.
Voorbeeld:vvd en cda hebben diverse oplossingen voor gedragen om de problemen met de allochtonen ( integratie ) op te lossen.
Werd steeds afgeschoten door de pvda,d666,groenlinks,sp en de kleine partijen.
Dus,wat nederland nodig heeft is een zakenkabinet!
Die niet gehinderd word door politieke/gelovige achtergrond.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Drs. S. schreef:Ik heb het artikel al eerder gezien. Dus er is een probleem, maar waar gaat het topic eigenlijk over?
Ik zou het persoonlijk leuk vinden als meer mensen een inhoudelijk zegje willen doen over het hoe, wat, waarom en wat er aan te doen. Daarom ben ik ook nauwelijks ingegaan op de posts, zodat er op dit moment geen felle discussie komt en daardoor des te meer ruimte voor iemands betoog. Of willen jullie over de cijfers discussiëren.
Dat ben ik met je eens hoor Drs. S. Deze cijfers vormen een toelichting, maar vormen niet de basis van de discussie. Ik hoop dat anderen ook hun visie willen geven over deze problematiek en dat men nadenkt over oplossingen. Vooral dat laatste gebeurd eigenlijk te weinig.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

2,
Stoppen met het assielbeleid.
Het is wel bekend dat 85 tot 90 % economische profiteurs zijn.
En dat zijn niet mijn woorden!!
In het verleden heeft zelfs een ind medewerker vermeld: één op de 500 is een échte vluchteling.
Dus een import stop!
We moeten eerst de bestaande problemen oplossen.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

THOR schreef:Wat moet er gebeuren in nederland om de problemen op te lossen inzake de allochtonen.
1,
De politieke partijen hebben decenia gefaald inzake integratie,die moeten ( tijdelijk ) buitenspel worden gezet.
Voorbeeld:vvd en cda hebben diverse oplossingen voor gedragen om de problemen met de allochtonen ( integratie ) op te lossen.
Werd steeds afgeschoten door de pvda,d666,groenlinks,sp en de kleine partijen.
Dus,wat nederland nodig heeft is een zakenkabinet!
Die niet gehinderd word door politieke/gelovige achtergrond.
Maar Thor, wat gaat een dergelijk kabinet dan precies ondernemen? Welke oplossingen hebben ze genoemd, waarom zijn die tegengewerkt en wat gaan we daarmee bereiken? En hoe kunnen we überhaupt politieke partijen buiten spel zetten? Zonder de VVD, het CDA en de PVDA komen we denk ik niet echt verder hoor.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

3,
Harde aanpak criminele allochtonen.
Allochtonen met een dubbele nationaliteit die een zwaar vergrijp hebben gepleegd,terug sturen na land van herkomst.
Na eerst hun nederlanderschap hebben ontnomen.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Thor, kom alsjeblieft met iets constructiefs. Gal spugen kan wel in een ander topic.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

4,
Hierbij enkele voor beelden van misdragingen van onze medelanders.
Men terroriseerde enkele bus en trein lijnen in de late uren van de dag,wat gebeurde er..................de late diensten kwamen te vervallen.
Of men viel kleine meisjes lastig in het zwembad,en wat gebeurde er...........u raad het al,het zwembad werd gesloten.
Kijk deze en vele andere voorbeelden van misdragingen van onze medelanders en niet te vergeten onze overheid,die niet kordaad optrad is de oorzaak van de harde taal van de nederlandse bevolking!
Men is het zat,dat er niet word opgetreden tegen misdragingen in de maatschappij!!
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Drs. S. schreef:Thor, kom alsjeblieft met iets constructiefs. Gal spugen kan wel in een ander topic.
Inderdaad. Ik ga er verder niet op reageren, want deze discussies zijn allemaal allang gevoerd op dit forum. Dit is geen "het is allemaal de schuld van de allochtonen"-topic.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Drs. S. schreef:Thor, kom alsjeblieft met iets constructiefs. Gal spugen kan wel in een ander topic.
Kijk,we moeten eerst weten waar het over gaat!
Mijn inbreng heb ik al gegeven,zie punt 1.
En waarom zou ik dat niet mogen vermelden!!
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

KevinP schreef:
Drs. S. schreef:Thor, kom alsjeblieft met iets constructiefs. Gal spugen kan wel in een ander topic.
Inderdaad. Ik ga er verder niet op reageren, want deze discussies zijn allemaal allang gevoerd op dit forum. Dit is geen "het is allemaal de schuld van de allochtonen"-topic.
Nee, nee kevin dat beweer ik niet!
Je moet het goed lezen.
Een kleine groep criminele allochtonen verpest de zaak,en de overheid treed niet kordaad op.
M.o.w. beide zijn schuld dat het uit de hand loopt.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Plaats reactie