bescheiden setje Friedrich Schwab

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joachim Peiper
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 nov 2005, 20:08

bescheiden setje Friedrich Schwab

Bericht door Joachim Peiper »

heb een leuk en bescheiden setje van Friedrich Schwab ontvangen.

ben benieuwd naar andere kleine groupings van forumleden...

grts

martin

Afbeelding
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Ziet er mooi uit zeg! Wat bedoel je met bescheiden, zoiets kost al gauw 150 -200 euro! Ben jaloers, hoeveel heb je er voor neergelegd, of mag ik dat niet vragen?

Heb btw. niet zelf zulke setjes :(
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Kriegsmarine
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:45
Locatie: Zutphen

Bericht door Kriegsmarine »

Prachtig :)
* is zwaar jaloers* :P
Gebruikersavatar
Joachim Peiper
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 nov 2005, 20:08

Bericht door Joachim Peiper »

was incl. porto 222 eur kwijt. Is een schappelijke prijs.

Het leuke is dat het setje van dezelfde soldaat is en dat maakt het een beetje bijzonder, vind ik persoonlijk.

Ondertekenaar van oorkonde EKII is een Eichenlaub drager en General der infanterie: Rudolf von Bunau. Is ook wel apart. :P
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Prachtig hoor, dat zie je niet vaak meer dat het allemaal van dezelfde persoon komt!

Mocht je het ooit weg willen doen ...
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Gebruikersavatar
Joachim Peiper
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 nov 2005, 20:08

Bericht door Joachim Peiper »

Auke,

ben net een beetje een collectie aan het opbouwen...sorry. :(

setje valt ook nog wel mee, je ziet soms vette groupings :shock:
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

jep, kijk maar eens naar Francois Saez.
Die heeft leuke groupings :shock:
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Mooie grouping, en zeker niet te veel betaald; de medailles alleen al zijn minstens 150 EUR waard.

Hierbij een bescheiden setje van mij, nog kleiner zelfs dan de jouwe. De medailles zitten er niet bij, maar daar hecht ik geen belang aan. Je kan toch nooit bewijzen dat een bepaalde medaille bij een bepaald document hoort. Ik kon dus net zo goed een EK2 en WB uit mijn verzameling mee op de foto hebben gezet.

We zien de oorkondes voor het Ijzeren Kruis 2de Klasse en Verwundetenabzeichen in Silber van soldaat Paul Hermann van het 309ste Infanterieregiment.
Het 309ste IR behoorde tot de 208ste Infanteriedivisie. Dit regiment vocht in 1940 in Vlaanderen (oa in mijn dorp, daarom dat ik deze gekocht heb) en in maart 1942, toen Hermann zwaargewond werd, aan de Orel aan het Oostfront. Hermann kreeg een Verwundetenabzeichen in Silber voor deze ene verwonding. Normaal moest men 3 'gewone' verwondingen opgelopen hebben om in plaats van de zwarte versie de zilveren Verwundetenabzeichen te krijgen. De ernst van zijn verwonding is ook af te leiden uit het feit dat hij anderhalfjaar later, eind 1943, nog steeds in het hospitaal verbleef. Hij kreeg er ook zijn Ijzeren Kruis 2de Klasse, wat er op wijst dat hij zich net voor of tijdens zijn verwonding heldhaftig moet hebben gedragen.
De Verwundetenabzeichen is ondertekend door een professor - arts, en het EK2 door een Generalleutnant.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Joachim Peiper
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 nov 2005, 20:08

Bericht door Joachim Peiper »

Nice Tim. Klein maar fijn.

Stempel van Festung Breslau is ook wel apart????

martin
Plaats reactie