Wiskunde B1

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Wiskunde B1

Bericht door Miesjel »

Ik weet ik ga nu wel heeeeel erg oftopic, maar het is dan ook een babbelbox he. :D

Ook ik zal me dit jaar moeten onderwerpen aan de massahoeveelheid PO's. Ben ik nog zo dom geweest om wiskunde B te pakken ook (volgens velen waaronder ik de moeilijkste van de twee). Hier heb ik dan ook veel spijt van, maar ik zal toch een praktische opdracht voor wiskunde B moeten maken. Het is de bedoeling dat ik weet ik hoe veel pagina's vol type over één bepaald onderwerp naar keuze.. :(

Iemand suggesties voor onderwerpen die niet zo heel moeilijk zijn..?
De PO moet wel echt over een Wiskunde B onderwerp gaan dus niet Wiskunde A. Ik had wel intresse in een aantal onderwerpen (te maken met kansberekening) maar dat mocht dus niet :x
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Misschien iets als "de zin en onzin van het imaginaire getal i"

:lol:
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

of a + b is ik weet niet :P ik zuig in wiskunden (gem. 5.1) :D
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik haalde altijd met moeite een 6 met wiskunde, maar wel bij geschiedenis, maatschappijleer, aardrijkskunde 9 + :)

maarja, das offtopic
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

ander ideetje voor een toepasselijk onderwerp voor wiskunde B:
"de toepassing van dubbele integralen in de zuivelindustrie" ;)
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

what the ***** maja ik met men 4.3 :lol:
Starting up again
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Iets met statistiek misschien, of hoort dat niet bij Wiskunde B?

Correlatie berekenen enzo, standaardafwijkingen...
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Brianlinden@leiden schreef:of a + b is ik weet niet :P ik zuig in wiskunden (gem. 5.1) :D
Jij zuigt met wiskunde zeg je? Ik heb nog nooit een hoger punt dan een 4.2 gehaald voor wiskunde! ik zou dolblij zijn met een 5.1. Maar ja, ik zit dan ook maar in de 2e klas van de middelbare school...
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

ik moet eerlijk zeggen dat de eerdere twee onderwerpen die ik voorstelde iets te ingewikkeld zijn. :roll: :cry: 8) :)

Misschien een leuk en toepasselijke:

Neem een V2 raket. Deze wordt verticaal gelanceerd. Hoe komt deze dan terecht bij de vijand. Vanaf welke maximale afstand kan je een V2 lanceren zodat ie nog steeds op Londen terecht komt.
subvraag: waarom is het lastiger, vanuit de stad berlijn, om met een V2 Moskou te raken dan Londen

HINT: parabool; rotatie aarde

Dit is een leuke opgave die je jezelf geven kan. Je hebt er een klein beetje natuurkunde voor nodig maar de rest past netjes binnen het vak Wiskunde B...............en daarnaast ook nog binnen je hobby.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ernst-H schreef:Misschien iets als "de zin en onzin van het imaginaire getal i"
Ik dacht dat het getal i niet onder Wiskunde B valt. In ieder geval niet toen ik nog wiskunde deed.

Kan wel een interessant werkstuk opleveren; "de mogelijkheden en onmogelijkheden van het imaginaire getal..."
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Ik heb " i " nog net kort meegekregen toen ik wiskunde B kreeg (maar dat is nu toch ook al zo'n 9 jaar geleden)

Later op universiteit heb ik er nog echt mee moeten rekenen :shock: (ik zou nu niet meer weten hoe :roll: )
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ik heb geen idee wat wiskunde B of wiskunde A betekent (hier in België is het gewoon 'wiskunde' tout court), maar misschien is het een idee om de geschiedenis achter het getal pi te doen, zit heel wat achter! Thales en Pythagoras zijn natuurlijk ook interessant. Doe misschien onderzoek naar welke gestoorde ziel de cosinusoïde heeft uitgevonden...
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ernst-H schreef:Ik heb " i " nog net kort meegekregen toen ik wiskunde B kreeg (maar dat is nu toch ook al zo'n 9 jaar geleden)

Later op universiteit heb ik er nog echt mee moeten rekenen :shock: (ik zou nu niet meer weten hoe :roll: )
i kwadraat = -1
of:
i is de wortel van -1
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Dat stukje wist ik nog net wel ;)

maar ik heb die dingen nog door integralen heen moeten halen en dat soort ongein. :lol:
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Ben ik blij dat ik al lang van't school ben.
Wat jullie hier uitkramen is puur chinees voor mij. :shock: :wink:

Adrian.




leve het rekenmaschientje :)
Gesloten