Middelbaarschoolexamen 2006

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Middelbaarschoolexamen 2006

Bericht door sobel »

hallo,

na een jaar hard zwoegen (uch) komen de examens weer erg dichtbij, ook voor mij, dit is mijn laatse week, daarna heb ik een ''leerperiode'' waarna ik vervolgens de examens ga maken, voor mij gebeurt dit op de computer, dat komt omdat ik in de BL zit van het VMBO (BasisBeroepsgerichteLeerweg). naast mijn standaart landelijke examen op de computer maak ik ook nog een praktijd examen, dit in de sector groen, dat houd dus tijdens het examen in een tuin aanleggen:).

hierna is het de bedoeling dat ik een opleiding detailhandel ga doen, en daarnaast nog een zelfstudie opleiding Sociale Psygologie via NTI of LOI of iets dergelijk:).

maar eerst nog de bedoeling dat ik mijn examens haal:P

zijn er nog meer die dit jaar examen doen?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

hier baal ik dus zo van :( ik wordt dit jaar 17 maar zit nog twee jaar vast aan de middelbare school en jij bent pas 15 en nu al bijna klaar.
Ja goed, ik doe het wel ergens voor maar hier wordt ik niet vrolijk van :x
mvg
Rémy
----
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

jij hebt ongetwijfelt een hogere opleiding:) ik doe immers maar vmbo, ik moet wel zeggen dat ik een vroege leerling ben, ook de jongste uit mijn klas
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

ja, daarom zeg ik ook dat ik weet waarvoor ik het doe. Maar het blijft een domper
mvg
Rémy
----
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Examen jaar is chill... mijn examen was vorig jaar.. gehaald met 8en zonder te leren :P

Ik deed nu BOL opleiding (beroepsopleidende) maar ben vorige week over gestapt naar BBL (beroepsbegeleidende).. dusz iets van 3 lesuurtjes per week en 20uur per week werken... en betaald.. wat beter als die onbetaalde stage periodes van 5 weken lang...
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik ga ook een bbl opleiding doen:), maar mijn examen word nog flink aanpoten!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Ach ja, 'k doe ook VWO...
Eigenlijk weet ik niet waarom omdat ik toch HBO ga doen na 't VWO.
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Jongens, het mavo examen is makkelijk. Ik ben nooit een kei in leren geweest en heb dit dus ook bijna niet gedaan. Toch alles gehaalt. Alleen economie was moeilijker (wiskunde had ik niet).

Ik doe nu BOL, wat me behoorlijk verveelt. Ik ben nu bezig om over geplaatst te worden naar BBL (kok)
Gebruikersavatar
^kev
Lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 jan 2006, 21:50
Locatie: Someren, N - Brabant

Bericht door ^kev »

Ik zit nu in de 3e van VMBO en doe theoretische leerweg.
dus ik mag nog mooi een jaartje wachten totdat ik opkan op examen.
heb je wel mooi 12 weken vakantie of zo iets 8)

maar Sobel in ieder geval suc6
<('.'<)
Gebruikersavatar
^kev
Lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 jan 2006, 21:50
Locatie: Someren, N - Brabant

Bericht door ^kev »

pionier schreef:Jongens, het mavo examen is makkelijk. Ik ben nooit een kei in leren geweest en heb dit dus ook bijna niet gedaan. Toch alles gehaalt. Alleen economie was moeilijker (wiskunde had ik niet).

Ik doe nu BOL, wat me behoorlijk verveelt. Ik ben nu bezig om over geplaatst te worden naar BBL (kok)
Wat is BOL dan voor een school ?
ik wil mischien hierna naar ROC eindhoven detailhandel, tenminste iets wat me een beetje ! aanspreekt :|
<('.'<)
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

^kev schreef:
pionier schreef:Jongens, het mavo examen is makkelijk. Ik ben nooit een kei in leren geweest en heb dit dus ook bijna niet gedaan. Toch alles gehaalt. Alleen economie was moeilijker (wiskunde had ik niet).

Ik doe nu BOL, wat me behoorlijk verveelt. Ik ben nu bezig om over geplaatst te worden naar BBL (kok)
Wat is BOL dan voor een school ?
ik wil mischien hierna naar ROC eindhoven detailhandel, tenminste iets wat me een beetje ! aanspreekt :|
een roc geeft BOL en BBL lessen :wink: :wink: , je moet er gewoon naar vragen.
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

BOL= Beroeps opleidende leerweg
BBL= Beroeps begeleidende leerweg

BOL= theorie
BBL= praktijk

Teminste dat was het geloof ik :)
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Ik zit op 3 HAVO en moet nu een profiel kiezen,
maar het eind examen krijg ik nog lang niet.
Sobel (en de adere die examen doen) succes
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Zit in Havo 5, einexamen jaar dus. Sta er opzich wel goed voor, alleen economie moet ik niet te hard verkloten met examens... k*tvak!
Heb ook kunstgeschiedenis... we moeten té veel kennen, en eerlijk gezegt boeit het me allemaal niks... Zal een feest worden met leren :(

Heb alleen een probleem, ik twijfel nog tussen 2 opleidingen!!!!
Moet me voor 15 mei aangemeld hebben... :roll:
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ik doe VWO, profiel CM, zit nu aan het eind van de 4de, makkie dit jaar (ik heb het nog nooit zo makkelijk gevonden). Heb nog maar één onvoldoende gehaald van de +- 50 toetsen :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Plaats reactie