wat heb ik nodig?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Denk dat het alleen weinig zin heeft om dit in het frans te kunnen vragen. Want hoe groot is de kans dat je bij een Belg of Fransman een volgens de Nederlandse wet onklaar gemaakt k98 kunt kopen? Lijkt mij persoonlijk niet groot.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Gedeactiveerd vuurwapen

Bericht door asjemenou »

raytheman schreef:Oké, bedankt allemaal voor de antwoorden. Ga ik gewoon op zoek naar een niet-duitse nederlands onklaargemaakte k-98...
( ehhhh...hoe zeg ik dat in het Frans? :? )
Ook deze methode is niet toegestaan. Of jij het wapen nu in het buitenland koopt en het daar onklaar laat maken volgens de Nederlandse wapenwet of niet je voert toch een vuurwapen in en daartoe ben jij niet gemachtigd.
Het heeft ook geen zin om zo'n buitenlands wapen bij een Nederlandse wapenhandelaar onklaar te laten maken. Jij voert een vuurwapen in en dat mag jij niet. Een Nederlandse wapenhandelaar zal het ook niet voor je doen want dit kost 'm z'n vergunning. Alleen de officiële Nederlandse wapenhandelaren of mensen die daar een vergunning voor hebben zijn gemachtigd om vuurwapens in te voeren in Nederland. Het is helaas niet anders maar in Nederland kan je eigenlijk alleen een onklaar grendelgeweer (K98) kopen via een officiële wapenhandelaar.
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Bericht door micky »

Dus een k98 pof lee-enfield kopen in Ciney is verboden?
raytheman
Lid
Lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 feb 2006, 17:45

Bericht door raytheman »

@asjemenou
"Ga ik gewoon op zoek naar een niet-duitse nederlands onklaargemaakte k-98"

Dus je wilt zeggen dat als ik een nederlands onklaar gemaakte k-98 koop ik in overtreding ben?
Moet je daar dan ook al een vergunning voor hebben? Bij Hes v Zweden kan je ze gewoon kopen....
ik ben nu behoorlijk in de war :lol:
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Je koopt in belgie en je neemt hem mee naar nederland.
Je voerd hem dus nederland in.
Technisch gezien is het nog steeds een vuurwapen.
Dat mag je dus zonder de benodigde vergunningen niet doen.

Er is ook geen wapenhandelaar die het wapen ( indien nodig) onklaar zal maken volgens de nederlandse wetgeving.

Wel mag je volgens de nederlandse wetgeving onklaargemaakte grendelgeweren kopen en verkopen binnen nederland.
Deze zijn vrij verhandelbaar, Mits je 18 of ouder bent.
Mvg/Best regards, Sipke
raytheman
Lid
Lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 feb 2006, 17:45

Bericht door raytheman »

Wacht effe;
ik koop in Belgie een VOOR DE NEDERLANDSE WET onklaar gemaakt grendelgeweer. Mijn inziens is het dan technisch gezien GEEN vuurwapen.
Immers in Nederland heb ik er ook geen vergunning voor nodig..

Weet iemand overigens het duidelijke verschil tussen een voor de nederlandse wet onklaar gemaakte of een voor de Belgische wet onklaar gemaakte? Is dat iets met de grendel die er al dan niet inzit ofzo?
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

raytheman schreef:Wacht effe;
ik koop in Belgie een VOOR DE NEDERLANDSE WET onklaar gemaakt grendelgeweer. Mijn inziens is het dan technisch gezien GEEN vuurwapen.
Immers in Nederland heb ik er ook geen vergunning voor nodig..

Weet iemand overigens het duidelijke verschil tussen een voor de nederlandse wet onklaar gemaakte of een voor de Belgische wet onklaar gemaakte? Is dat iets met de grendel die er al dan niet inzit ofzo?
Dat weet ik wel , maar je voert hem wel in en dat is wel verboden.


Belgisch onklaar weet ik zo niet.

Nederlands onklaar:
2 10mm gaten onder in de loopop een 10 cm vanaf de kamer.
Slagpen moet er uit zijn.
Grendel moet zijn dicht gelast.
Trekker moet zijn vast gelast. (is niet altijd zo)
In de loop moet een goed passende stalen pen zijn geplaatst en zijn dichtgelast.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Importeren vuurwapens

Bericht door asjemenou »

Mijn antwoord werkt een beetje verwarrend geloof ik. Uiteraard mag je bij Hes van Zweden een onklaar gemaakte K98 kopen. Deze persoon is toch ook een erkend wapenhandelaar in Nederland?!
Wat ik bedoel met mijn vorige reactie is, dat je niet zomaar een vuurwapen (onklaar gemaakt of niet) mag importeren in Nederland. Het is dus beter om niet van dergelijke vuurwapens te kopen op buitenlandse militariabeurzen en ze dan mee te nemen naar Nederland.
raytheman
Lid
Lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 feb 2006, 17:45

Bericht door raytheman »

ik geloof dat ik het snap :)

Bedankt voor de antwoorden!
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

bah,bah
je moet voor de NL- wet echt die geweren compleet vermangelen :x (geen idee of dat een echt woord is) wil het legaal zijn. Echt zonde !!!
mvg
Rémy
----
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Dus het komt er op neer dat je buiten de nederlandse grenzen geen vuurwapen mee mag nemen,
ongeacht of die onklaar is volgens welke wet dan ook?
Of leg ik dit nu weer verkeerd uit?
Maar zoals die hes van zweden die jullie noemden krijg je daar ook soort bewijs bij het wapen.
Van waar die bijvoorbeeld gekocht is en waar die onklaar gemaakt is? :roll:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Je hebt het helemaal goed.

Bij Hes krijg je er volgens mij wel een certificaat bij.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Verboden vuurwapenbezit

Bericht door asjemenou »

Voor sommige mensen op dit forum jammer maar helaas maar er mag op vuurwapengebied niet zoveel in Nederland.
Op Ebay.de worden o.a. dit soort soft air guns te koop aangeboden. Ook dit soort niet van echt te onderscheiden wapens mag je zonder vergunning niet bezitten in Nederland. De Duitse verkopers doen overigens niets illegaal want in Duitsland mogen deze soft air guns blijkbaar vrijelijk verkocht worden.

http://cgi.ebay.de/MP40-Softair-Gewehr- ... dZViewItem

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... :B:EF:DE:1
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Die soft air dingen worden vaak aangeboden en kosten vrij weinig,
En ze mogen daar meende ik vanaf 14 jaar ofzo ik weet het zo niet meer percies :oops:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
belgablair
Lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 mar 2006, 18:26
Locatie: belgië

Bericht door belgablair »

wat een belachelijke wetgeving in nederland, maar drugs kopen geen probleem
And I'll bet that all the Jerries wish that Hitler had never been born
For he was the cause of their feeling the might of the "tough nuts" of the "Golden Acorn"
- S/SGT James L. McClendon 335th FA Bn 87th INF. DIV.
Plaats reactie