Grenscontroles n.a.v. Ciney

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Deel is al de lucht ingevlogen op de maasvlakte (ofzo).

Wapens etc. gaat misschien nog naar musea of sommige wapens gaan nog terug naar de eigenaar, mits ze legaal zijn. Anders..... hoogovens..
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

Onbegrijpelijk :roll:

Zeker de wapens die historische waarde hebben. Die smijt je toch niet de hoogovens in... Neem dan contact op met een museum, laat ze volgens de Nederlandse wet onklaar maken, en geef ze aan dat museum.
Laat ze er desnoods voor betalen, zodat meteen de staatskas weer extra gespekt wordt.

Maar niet verbranden... :cry:
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Hoogovens dus... Museum kan het wel vergeten... Al vaak genoeg dergelijke dingen gehoort helaas.
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Ik denk dat de vrij bekende musea de inbeslag genomen type wapens vaak al in de collectie hebben,
Maargoed het is en blijft zonde om een wapen van vroeger te vernietigen :cry:
of er nu 5 of 6 wapens van hetzelfde type in een museum liggen dat maakt toch weinig verschil ? :oops:
Waarom het in de hoogovers gaat is best dom, de overheid laat in beslag genomen wapens die verzamelwaarde hebben gewoon onklaar maken,
en verkopen op speciale veilingen 1x in het jaar :wink:
Verdienen ze vast paar leuke centen aan. :lol:
En wij zijn tevreden....
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Het gaat niet altijd om historische wapens, ik heb ook enkele Kalashnikow geweren zien liggen. Daar kun je je bij afvragen wat daar de historische waarde van is, net als bij de imitatiewapens en softair MP 40's... De wet is nu eenmaal de wet, als je een wapen koopt op Ciney loop je een enorm risico! Word je gepakt dan ben je de sigaar, zo simpel is het! Ik zie het nut niet in van katapulten en softair geweren, dat heeft met militaria niets te maken en dat het te koop is op Ciney trekt rare figuren aan... Er lag veel imitatiespul en replica dit jaar en ik vond de beurs dan ook niks... Dat de politie een grote controle hield komt omdat het een grote en bekende beurs is, maar om het nu een wapenbeurs te noemen... :roll:
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Het is algemeen bekend dat er gecontroleerd wordt op beurzen; jaren geleden was dit in Dortmund en Wesel ook al het geval.
Dat je in Belgie vrij gemakkelijk aan wapens kunt komen is geen nieuws. Bovendien is de wapenwet daar op bepaalde punten een stuk soepeler dan bij ons. Toen ik richting de beurshal liep, zag ik een man naar zijn auto lopen met een complete, zij het ietwat roestige, mortier op zijn nek! Dat heb ik in Vlaardingen nog nooit gezien! :P :roll: :lol:
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Seyffardt schreef:Het is algemeen bekend dat er gecontroleerd wordt op beurzen; jaren geleden was dit in Dortmund en Wesel ook al het geval.
Dat je in Belgie vrij gemakkelijk aan wapens kunt komen is geen nieuws. Bovendien is de wapenwet daar op bepaalde punten een stuk soepeler dan bij ons. Toen ik richting de beurshal liep, zag ik een man naar zijn auto lopen met een complete, zij het ietwat roestige, mortier op zijn nek! Dat heb ik in Vlaardingen nog nooit gezien! :P :roll: :lol:
Volgens mij mag je een mortier gewoon hebben, mits er geen scherpe munitie bijzit. Maar ik kan het helemaal fout hebben.
De waarheid komt met de jaren
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Misschien in Belgie...

Het nut van softair modellen? Er zijn mensen die geen originele mp40 willen kopen, dan kopen ze zich zon ding vaak..

Echter katapulten , tsja... idd niets voor op zon beurs.

En Ak47 heeft zeker een museumwaarde. Zo las ik dat er in Overloon ook ddr was te zien.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

MARKET GARDEN schreef:
Volgens mij mag je een mortier gewoon hebben, mits er geen scherpe munitie bijzit. Maar ik kan het helemaal fout hebben.
Lijkt me niet! Een mortier valt onder categorie II van de Wet wapens en Munitie.
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Peter schreef:Het gaat niet altijd om historische wapens, ik heb ook enkele Kalashnikow geweren zien liggen. Daar kun je je bij afvragen wat daar de historische waarde van is, net als bij de imitatiewapens en softair MP 40's... De wet is nu eenmaal de wet, als je een wapen koopt op Ciney loop je een enorm risico! Word je gepakt dan ben je de sigaar, zo simpel is het! Ik zie het nut niet in van katapulten en softair geweren, dat heeft met militaria niets te maken en dat het te koop is op Ciney trekt rare figuren aan... Er lag veel imitatiespul en replica dit jaar en ik vond de beurs dan ook niks... Dat de politie een grote controle hield komt omdat het een grote en bekende beurs is, maar om het nu een wapenbeurs te noemen... :roll:
Zodra er 2 wietplanten bij iemand thuis worden weggehaald noemen ze het ook direct een hele kwekerij die opgerold word.
dus vandaar dat ze dit ook direct maar wapenbeurs noemen,
Maarja softair en imitatie en katapulten zie ik het nut ook niet van in.
Maarja een zeldzame wapen die niet helemaal aan de regels voldoet moet niet vernietigd worden. :|
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Het zijn wel altijd die onschuldige verzamelaar die ze pakken, terwijl er in Nederland zat rondlopen met pistolen, die andere bedoelingen hebben!!
Durven ze zeker niet!!!
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Dat is ook zo hoor nick de echte criminelen krijgen hun wapens via veel betere wegen,
En is het nu zo moeilijk via een kwade weg een wapen te krijgen? nee lijkt me niet hoor. :)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Kreeg dit artikel net van een vriend van me.
In België is tijdens een actie tegen illegale wapens een aanklager van het gerechtshof in Amsterdam gearresteerd. De 64-jarige advocaat-generaal werd zondag opgepakt bij een grensovergang met Nederland.

De man kwam terug van een wapenbeurs in België en hij had daar verschillende wapens gekocht. Wat hij precies in zijn auto had, is niet bekendgemaakt. Bij de advocaat-generaal thuis zouden ook illegale wapens zijn gevonden. Hij zit nog vast en de Rijksrecherche is een onderzoek gestart.

Bij de politieactie werden nog twee andere Nederlanders gearresteerd.
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Wahahahaha nu word het helemaal mooi _/-\o-
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Grappig om te zien hoe iedereen zichzelf hier zo druk over kan maken zeg. :)
Plaats reactie