Israël - Palestina

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

E.T schreef: 1)Ok, dat over -supermarkt met raketten in het magazijn- probeer dat maar de supermarkteigenaar duidelijk te maken... Of de imams van de moskeeen die in puin geschoten zijn.

2)En dat over die andere bommen. Ik ben driftig op zoek naar waterdicht bewijs maar het kan even duren (enige bron is die jij al gezien hebt + een arts die deze wonden nog nooit gezien heeft). Maar als ik het vind zul je de eerste zijn die het te weten krijgt haha :wink:

3)Waarom hebben we het nog over Israel als het onderwerp "Castro" veel belangrijker is nu :?
1. Als die supermarkt-eigenaar er nou voor zorgt dat er geen Hezbollah-raketten in zijn magazijn worden gestald hoeft niemand hem iets uit te leggen. Dan gebeurt er namelijk niets.

2. Als je nou zelf ook al aangeeft dat er geen reden is om aan te nemen dat Israël fosforbommen en dergelijke gebruikt waarom uit je dan wel die beschuldigingen? Het lijkt je alleen om het zwartmaken van Israël te gaan.

3. Waarom is Castro belangrijker? Als die man overlijdt wordt hij gewoon door zijn broer opgevolgd, zoals dat gaat in een dictatuur.
Ik stel voor dat we in dit topic over Israël blijven praten.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

In mijn ogen reageert Israël volledig buiten proportioneel.
Wat vindt jij daar eigenlijk van Vaup?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Arjen schreef:In mijn ogen reageert Israël volledig buiten proportioneel.
Wat vindt jij daar eigenlijk van Vaup?
Er zijn vandaag 210 raketten door Hezbollah op Israël afgeschoten, waarvan één 70 kilometer het land in. Sedert 12 juli zijn er al meer dan 1700 raketten naar Israel gezonden. Hoezo buitenproportioneel?
Israël doet wat het moet doen; Het verdedigt zichzelf en haar bevolking.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

Hezbollah verdedigt zich toch ook tegen die enorme agressie van Israel en haar cristelijk-joodse bondgenoot de USA :? ?
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

E.T, je bent eerst verontwaardigd aan het doen over het feit dat burgers geraakt worden door de Israëlische aanvallen en nu benoem je in ditzelfde gespreksonderwerp de raketten van Hezbollah tegen Israëlische woongemeenschappen als een verdediging tegen de Israëlische agressie.

Dit voelt voor mij als een meten met twee maten. Erg onzuiver.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

Ik geef toe, Hezbollah probeert met haar raketaanvallen zoveel mogelijk tereur te zaaien en zo te laten zien dat het Israelische leger geen fuck voorstelt.[Praat het raken van onschuldigen niet goed, ik heb liever dat Hezbollah haar raketten richt op het Israelische leger om daar chaos te veroorzaken]

Maar van een "beschaafd land"(zie topic Iran) als Israel mag je toch wel verwachten dat ze geen burgers hoeven te doden. Overigens staat de teller op 900 Libanese doden en 57 Israelische.....(NB: dat is 1 : 15,78 dus de terreur van Hezbollah valt in het niet met de terreur van Israel!)
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

E.T schreef:Ik geef toe, Hezbollah probeert met haar raketaanvallen zoveel mogelijk tereur te zaaien en zo te laten zien dat het Israelische leger geen fuck voorstelt.[Praat het raken van onschuldigen niet goed, ik heb liever dat Hezbollah haar raketten richt op het Israelische leger om daar chaos te veroorzaken]

Maar van een "beschaafd land"(zie topic Iran) als Israel mag je toch wel verwachten dat ze geen burgers hoeven te doden. Overigens staat de teller op 900 Libanese doden en 57 Israelische.....(NB: dat is 1 : 15,78 dus de terreur van Hezbollah valt in het niet met de terreur van Israel!)
Nee, je geeft wederom geen juiste voorstelling van zaken E.T.

Hezbollah richt doelbewust op burgerdoelen met haar Katusha's. Hun doel is om burgers te doden. Het is slechts aan de vrij goede schuilkelders en signalering in Israël te danken dat er niet veel meer Israëlische burgers zijn omgekomen.

Israël bombardeert voor zover ik weet uitsluitend Hezbollah-stellingen. Hezbollah geeft echter helemaal niets om mensenlevens en plaatst haar stellingen tussen de burgers. Bovendien hindert ze de burgers om te vertrekken, met als enige reden aan de wereld te kunnen tonen dat Israël burgers doodt.

Israël heeft steeds, zeker in omgevingen waar mensen wonen gewaarschuwd vóórdat er werd gebombardeerd.

Wat zou Israël dan moeten doen? Uitsluitend de Katusha's ontvangen en niet terugslaan omdat ze vanuit woonwijken worden afgeschoten?
Lijkt me geen optie.

Ik houd Hezbollah dus verantwoordelijk voor ALLE burgerslachtoffers aan weerszijde van de grens, met uitzondering van mislukte Israëlische acties.
Deze mislukte acties zijn echter onvermijdelijk in een situatie als deze.

Het is te hopen dat Hezbollah zo snel mogelijk wordt ontmanteld.

-edit spelfout gecorrigeerd -
Laatst gewijzigd door dvaupell op 04 aug 2006, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

:? ik snap niet dat er mensen zijn die zich zo laten beinvloeden door de verdorven propaganda van Israel!

Ik zal het nogmaals zeggen. Er zijn geen bewijzen dat Hezbollah burgers 'opsluit'. Hezbollah wordt op handen gedragen door de bevolking en dat weet jij, dat weet ook Israel... en daarom komt men met die losgeslagen propaganda. Men wil daar niet nog eens bezet worden dus men blijft liever om te vechten of hun goederen te beschermen.(aangenomen dat hun huizen nog niet kapotgeschoten zijn door Israel)
De Libanese premier heeft al aangegeven dat dit conflict een oorlog met zijn land is en dat de handelswijze van israel gevolgen zullen gaan hebben. Ook gaf hij aan dat een internationale troepenmacht absoluut geen optie is om de vrede te handhaven. Deze troepenmacht zal gezien worden als de verlengde arm van Israel-USA en daarom ook op dezelfde wijze behandeld worden.


Het is ook logisch dat Hezbollah tussen burgers zit omdat het een verzetsgroep is, guerilla-strijders zitten altijd tussen burgers. Maar dat geeft Israel niet het recht om maar lukraak te gaan bombarderen en burgers te vermoorden a la USA in Irak en Vietnam.

Ik noem Irak en Vietnam doelbewust omdat ik denk dat deze brute handelswijze van Israel wordt teruggekaatst in de vorm van guerilla.

Ik vind dat jij de 'mislukte acties' nogal bagetaliseert. De flat en de vn-post waren dus 'mislukte acties'. Hiervoor moet Israel door de wereld gestraft worden naar mijn mening.

Boycot Israel, blokkeer hun havens..behandel Israel als een schurkenstaat en zet haar op de lijst van de 'as van het kwaad'. Maar neeeeee, Israel heeft weer de steun van USA en dus kan alles wat Israel doet door de beugel :oops:

Ik las gisteren in de lokale snackbar een stuk over een Libanese man en zoon die zich graag bij Hezbollah wilden aansluiten. Ze werden echter geweigerd omdat Hezbollah alleen mensen inzet die 5 jaar training achter de rug hebben (like de Iraanse revolutionaire islamitische garde). Het gezin ,wat zich dus niet kon aansluiten bij de verzetsgroep, blijft in Zuid Libanon omdat ze het niet kunnen verdragen om hun dorp achter te laten.
En als je kijkt naar de nieuwsbeelden {Al Jazirah} dan is dat het geval met veel Zuid-Libanezen.
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Wel E.T.; Het is duidelijk dat jij je in je eigen ideeën over wat een vreselijk land Israël is verschanst. Dit blokkeert helaas je blik op de wereld.

Daar gaan we het dus niet over eens worden.
Wat je vergeet is dat Israël helemaal niets tegen de Libanezen heeft en geenszins het conflict zoekt. Israëls probleem daar heet Hezbollah, die al jaren lang het noorden van Israël bedreigt. Een organisatie die zich als doel heeft gesteld de staat Israël van de kaart te vegen.
Zonder Hezbollah had Israël dus geen probleem met Libanon. (En Libanon met Israël)


En verder:
E.T. schreef:De Libanese premier heeft al aangegeven dat dit conflict een oorlog met zijn land is en dat de handelswijze van israel gevolgen zullen gaan hebben. Ook gaf hij aan dat een internationale troepenmacht absoluut geen optie is om de vrede te handhaven. Deze troepenmacht zal gezien worden als de verlengde arm van Israel-USA en daarom ook op dezelfde wijze behandeld worden.
Da's ook vreemd; Juist om dat beeld te voorkomen is het de bedoeling dat de internationale troepenmacht onder leiding van Frankrijk gaat opereren en dat ook militairen uit de regio worden ingezet.
Zoals je weet heeft Frankrijk al vele jaren hele goede contacten in de Arabische wereld.
Het lijkt dus wel alsof de Libanese premier helemaal geen oplossing zoekt.... Dat begrijp ik echt niet.

De relevantie van je verhaal over de geweigerde Hezbollah strijders ontgaat me ook al. Wil je dat eens toelichten? Het is namelijk wederom een bewijs dat Hezbollah niet namens de Libanese burgers operereert maar geheel z'n eigen (door Syrië geinspireerde!) agenda volgt.

PS. Als je vanuit woonwijken raketten lanceert ben je in mijn ogen geen guerilla meer. Guerillastrijders gaan met handwapens de stad in om de vijand aan te pakken. De manier van Hezbollah is gewoon laf en bovendien zeer schadelijk voor Libanon.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

Het lijkt dus wel alsof de Libanese premier helemaal geen oplossing zoekt.... Dat begrijp ik echt niet.
Zal jij een oplossing zoeken als je land platgewalsd wordt door een agressor? (jij misschien wel) Ik niet, ik zal mn volk oproepen tot verzet in alle mogelijke vormen.
De relevantie van je verhaal over de geweigerde Hezbollah strijders ontgaat me ook al. Wil je dat eens toelichten? Het is namelijk wederom een bewijs dat Hezbollah niet namens de Libanese burgers operereert maar geheel z'n eigen (door Syrië geinspireerde!) agenda volgt.
Ik heb al duidelijk gemaakt wat ik ermee bedoelde maar voor de extra harde schedels: De burgerbevolking steunt hezbollah en weigert om hun huizen te verlaten, ze worden dus niet gedwongen om te blijven. Nogmaals Hezbollah wordt op handen gedragen

PS. Als je vanuit woonwijken raketten lanceert ben je in mijn ogen geen guerilla meer. Guerillastrijders gaan met handwapens de stad in om de vijand aan te pakken. De manier van Hezbollah is gewoon laf en bovendien zeer schadelijk voor Libanon.
Guerilla[wikipedia]:
Guerrilla (also called a partisan) is a term borrowed from the Spanish guerrilla meaning little war, and used to describe small combat groups and the individual members of such groups (see Etymology). Guerrilla warfare operates with small, mobile and flexible combat groups called cells, without a front line. Guerrilla warfare is one of the oldest forms of asymmetric warfare. Primary contributors to modern theories of guerrilla war include Mao Zedong, Abd el-Krim, T.E. Lawrence, Wendell Fertig, Regis Debray, Vo Nguyen Giap, Josip Broz Tito, Michael Collins, and Che Guevara. Later students of guerrilla warfare included Swiss Major Hans von Dach who wrote the now widely available Swiss Army field manual "Total Resistance".

Guerrilla tactics are based on intelligence, ambush, deception, sabotage, and espionage, undermining an authority through long, low-intensity confrontation. It can be quite successful against an unpopular foreign regime: a guerrilla army may increase the cost of maintaining an occupation or a colonial presence above what the foreign power may wish to bear.
En aangezien Hezbollah operreert in cellen, haar acties richt tegen een buitenlandse macht, voornamelijk met low-confrontation en hinderlagen werkt. kan je het al bestempelen als asymetrische oorlog of te wel een guerilla.

Als Hezbollah uit de steden zou vechten met tanks, straaljagers en howitzers dan is het geen guerilla meer...
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

E.T. schreef:Als Hezbollah uit de steden zou vechten met tanks, straaljagers en howitzers dan is het geen guerilla meer...
... en zolang ze met RAKETTEN vechten zijn het wel guerilla's?
Sorry hoor - Ik ben je kwijt.
De burgerbevolking steunt hezbollah en weigert om hun huizen te verlaten, ze worden dus niet gedwongen om te blijven.
Vind ik ook al niet zo snugger. Israël waarschuwt steeds waar ze gaan bombarderen, zeker als het om bewoond gebied gaat. Om dan willens en wetens te blijven zitten in de wetenschap dat je vermoedelijk een bom op je hoofd krijgt ...

Zoals ik al eerder stelde en jij middels je Wiki-uitleg nog even hebt bevestigd betreft het guerilla zolang met handwapens in de steden wordt gevochten.
Je helpt iedere keer je eigen argumenten om zeep joh!

Ik zal de laatste zijn die stelt dat Israël helemaal niets te verwijten valt, maar hetgeen jij Israël verwijt raakt kant nog wal.
Zal jij een oplossing zoeken als je land platgewalsd wordt door een agressor? (jij misschien wel) Ik niet, ik zal mn volk oproepen tot verzet in alle mogelijke vormen.
Ik zou beginnen om elke vorm van hulp, waardoor de rust en veiligheid van m'n volk wordt verbeterd te accepteren. Mooie bijkomstigheid in het geval van Libanon is dat de Israëli's dus ook direct uit Libanon verdwijnen als er een NEUTRALE VREDESMACHT wordt geinstalleerd.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

Niets neutrale vredesmacht! Israel verdwijnt gewoon weer achter haar grensposten en betaalt Hezbollah en het Libanese volk schadevergoeding ter waarde van 2 miljard aan infrastructurele schade en 1 miljard aan humanitaire schade. En bovenal moet Israel haar totale legerleiding ontslaan en vergiffenis vragen aan alle Libanezen en Palestijnen die geleden hebben onder de agressie van Israel. Daarna zullen ze de Palestijnse staat erkennen en haar geen stro breed in de weg liggen.
[Ik noem hier de 2 losse conflicten onder één noemer omdat het één groot conflit is, namelijk tegen de staat Israel]

Ik verwijt Israel de moord op 900 ongewapende burgers, het beschieten van vluchtelingen konvooien het bombarderen van een ziekenhuis, het bombarderen van moskeeen, het compleet platleggen van de Libenese economie, de humanitaire ramp die zich aan het voltrekken is in Zuid Libanon, het vermoorden en kwetseren van VN soldaten, de lont aansteken in het kruitvat van het Midden Oosten.

Ik verwijt ze NIET het bevechten van mensen die Israel aanvalt(mits proportioneel), recht van zelfverdediging.

En
... en zolang ze met RAKETTEN vechten zijn het wel guerilla's?
Sorry hoor - Ik ben je kwijt.


Alsof raketten alleen voor niet-guerilla legers zijn? Guerilla staat voor de taktiek die men gebruikt niet voor de wapens waarmee men vecht. Een guerilla kan gevochten worden met stokken en stenen maar ook met ak's en raketten. Als de strijdende partij een niet-officiele-strijdmacht is dan wordt zo'n groepering al een guerilla genoemd. Dus ik snap jouw quote niet. Ik neem aan dat mensen op dit forum toch wel moeten weten wat een guerilla is??!
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Niets neutrale vredesmacht! Israel verdwijnt gewoon weer achter haar grensposten en betaalt Hezbollah en het Libanese volk schadevergoeding ter waarde van 2 miljard aan infrastructurele schade en 1 miljard aan humanitaire schade. En bovenal moet Israel haar totale legerleiding ontslaan en vergiffenis vragen aan alle Libanezen en Palestijnen die geleden hebben onder de agressie van Israel. Daarna zullen ze de Palestijnse staat erkennen en haar geen stro breed in de weg liggen.
[Ik noem hier de 2 losse conflicten onder één noemer omdat het één groot conflit is, namelijk tegen de staat Israel]

Ik verwijt Israel de moord op 900 ongewapende burgers, het beschieten van vluchtelingen konvooien het bombarderen van een ziekenhuis, het bombarderen van moskeeen, het compleet platleggen van de Libenese economie, de humanitaire ramp die zich aan het voltrekken is in Zuid Libanon, het vermoorden en kwetseren van VN soldaten, de lont aansteken in het kruitvat van het Midden Oosten.
Dit is precies de houding waardoor de conflicten in dit gebied NOOIT worden opgelost...
Alsof raketten alleen voor niet-guerilla legers zijn? Guerilla staat voor de taktiek die men gebruikt niet voor de wapens waarmee men vecht. Een guerilla kan gevochten worden met stokken en stenen maar ook met ak's en raketten

..lijkt me niet consistent met..
Als Hezbollah uit de steden zou vechten met tanks, straaljagers en howitzers dan is het geen guerilla meer...
Make up your mind please.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

echt mijn klomp (als ik die al zou hebben) breekt nu echt.

Conflicten kunnen ook nooit opgelost worden omdat Israel nu eenmaal bestaat. Luchtiger dan dit kan en wil ik dit niet brengen. Ben ik voor de vernietiting van Israel? nee.. dat niet, maar ik juich het toe dat Israel een gevoelige klap krijgt te verwerken. Dat zal ze leren om mensen te onderdrukken en te doden zonder dat daar gevolgen aan verbonden zijn.

en AUB zie het verschil in tussen raketten die hezbollah (nu nog) gebruikt (katusha) en de raketten die gebruikt worden in symetrisch oorlogsvoering (tomahawks, scuds, etc). JA hezbollah heeft scuds JA hezbollah heeft zwaardere raketten maar die worden later wel ingezet(toestemming van Iran en Syrie nodig) als de situatie totaal escaleert

Moet ik hier nu echt alles voorkauwen en vooral herkauwen...

Er zijn niet veel mensen hier die voor de underdogs kiezen, pijnlijk want dat geeft maar weer aan wat de westerse media en (trieste) geschiedenislessen op school, voor invloed hebben gehad :wink: .
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

E.T schreef:echt mijn klomp (als ik die al zou hebben) breekt nu echt.

Conflicten kunnen ook nooit opgelost worden omdat Israel nu eenmaal bestaat. Luchtiger dan dit kan en wil ik dit niet brengen. Ben ik voor de vernietiting van Israel? nee.. dat niet, maar ik juich het toe dat Israel een gevoelige klap krijgt te verwerken. Dat zal ze leren om mensen te onderdrukken en te doden zonder dat daar gevolgen aan verbonden zijn.

en AUB zie het verschil in tussen raketten die hezbollah (nu nog) gebruikt (katusha) en de raketten die gebruikt worden in symetrisch oorlogsvoering (tomahawks, scuds, etc). JA hezbollah heeft scuds JA hezbollah heeft zwaardere raketten maar die worden later wel ingezet(toestemming van Iran en Syrie nodig) als de situatie totaal escaleert

Moet ik hier nu echt alles voorkauwen en vooral herkauwen...

Er zijn niet veel mensen hier die voor de underdogs kiezen, pijnlijk want dat geeft maar weer aan wat de westerse media en (trieste) geschiedenislessen op school, voor invloed hebben gehad :wink: .
En nu komt de aap toch nog uit de mouw....
Hezbollah is volledig onder controle van Syrië en Iran, evenals de regering van Libanon trouwens. Ze opereren - en dat heb ik al vaker opgemerkt - niet namens de bevolking van Libanon, maar in opdracht van Damascus (en Teheran). Marionetten zijn het.
Enig doel: De totale vernietiging van de staat Israël.

Syrië en Iran zijn echte schurkenstaten waar de eigen bevolking zeer wordt onderdrukt. Als je nu gaat beweren dat dat niet zo is dan is deze discussie wat mij betreft helemaal over.

Onderstaande quote zegt wat mij betreft voldoende over je oogkleppen.
Conflicten kunnen ook nooit opgelost worden omdat Israel nu eenmaal bestaat
Bovendien stel je dat je niet voor de vernietiging van Israël bent maar ondertussen steun je iedereen die dat wel als doel heeft. De doelen van Hezbollah, Iran, Syrië en anderen zijn volstrekt helder.

Nog even over die raketten; Voor mij is er weinig verschil tussen de diverse soorten raketten. Ze worden beide op de Israëlische burgers afgeschoten met als doel om te doden. Walgelijk!
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Plaats reactie