Brief Prins Bernhard

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Maar ik vind het gewoon zonde om zoiets, waar je opa z'n leven voor geriskeerd heeft, te verkopen...
Zoals ik al gezegd heb.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Foxley
Lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 mar 2006, 18:56

Bericht door Foxley »

Even voor de duidelijkheid:

Ik wil deze brief niet verkopen, absoluut niet. Ik heb wel interesse in
de prijs en daarom vroeg ik dat ook.


Bedankt voor de reactie's,

Foxley
Better to fight for something than live for nothing.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

iets dat toch vrij duidelijk was foxley, kword daarom ook erg moe van de reactie van jonhy frost...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
vlim
Lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 24 jun 2005, 01:03

Bericht door vlim »

De historische waarde van dergelijk documentatiemateriaal is inderdaad hoger dan de geldwaarde. Maar een brief, ondertekend door Prins Berhard heeft wel zeker een geldwaarde.

Ik zou er een waarde van rond de 50 - 100 Euro aanhangen.
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

sobel schreef:iets dat toch vrij duidelijk was foxley, kword daarom ook erg moe van de reactie van jonhy frost...
Ach... Ik gaf alleen mijn mening!
Ik dacht inderdaad eerst even dat hij hem wilde verkopen, maar dat is me nu duisdelijk.
Laten we er nu maar over op houden.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

vlim schreef:De historische waarde van dergelijk documentatiemateriaal is inderdaad hoger dan de geldwaarde. Maar een brief, ondertekend door Prins Berhard heeft wel zeker een geldwaarde.

Ik zou er een waarde van rond de 50 - 100 Euro aanhangen.
ligt dat er niet aan of het persoonlijk is ondertekend of gewoon is gedrukt?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Dat denk ik dus ook hoor sobel,
Dit zijn massabrieven denk ik die veel uitgegeven zijn en dus niet persoonlijk ondertekend,
Tenminste zo kijkt ik er tegenaan :)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

mijn oma heeft nog een geschreven brief van bernhard. ook persoonlijk ondertekend door hem :wink:
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Ja idd ze zijn allemaal persoonlijk door Bernhard geschreven en ondertekend. Toen wisten ze nog hoe je veteranen moest bedanken.

Sbas
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

sturmman schreef:Ja idd ze zijn allemaal persoonlijk door Bernhard geschreven en ondertekend. Toen wisten ze nog hoe je veteranen moest bedanken.

Sbas
tegen woordig niet meer, de wereld gaat achter uit :wink:
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Nahjah gelukkig worden nu toch na ruim 60 jaar toch de Polen nog in ere hersteld! THANK GOD FOR THAT!!!!
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

sturmman schreef:Nahjah gelukkig worden nu toch na ruim 60 jaar toch de Polen nog in ere hersteld! THANK GOD FOR THAT!!!!
gelukkig wel, veel dingen zijn de al gelepen 60 jaar recht gezet, is ook erg belangerijk vindt ik persoonlijk.

ere wie eer toe komt :wink:
Foxley
Lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 mar 2006, 18:56

Bericht door Foxley »

De erkenning voor deze Poolse luchtlandings-soldaten is meer dan verdiend. Ze hebben hard gevochten voor Nederland en dan vind ik ook dat we iets terug moeten doen, beter laat dan nooit. Deze erkenning komt later doordat de Geallieerden de Polen de schuld gaven van het fiasco van operatie Market Garden. Schande, schande, het was een fout van Monty niet van de Polen. Hij had de schuld op zich zelf moeten nemen, een goede officier had dit dan ook gedaan.
Better to fight for something than live for nothing.
Foxley
Lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 mar 2006, 18:56

Bericht door Foxley »

ligt dat er niet aan of het persoonlijk is ondertekend of gewoon is gedrukt?
De handtekening van deze brief is geen stempel. Ik weet niet of het door de prins zelf erop gezet is of dat hij iemand ervoor de opracht heeft gegeven. Misschien weet een van jullie of deze brieven ondertekend werden door prins Bernhard of door een ander persoon. Zo ja, laat het mij dan aub weten.
Better to fight for something than live for nothing.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Deze brieven kreeg men bij het Draaginsigne Binnenlandse strijdkrachten niet bij het verzetsherdenkingskruis.
Plaats reactie