Skinhead schiet allochtonen dood in Antwerpen

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Hoe zit het trouwens met andere gevallen waarover ik hoor: een in een coma geslagen Afrikaanse man in Brugge (drie skinheads?), een verdronken Marokkaan in Hoboken en brandstichting bij een Marokkaans gezin?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

MARKET GARDEN schreef:Misschien was Volkert v/d G. wel lid van Groen Links.
Waarom is het toch nog steeds Volkert vd G ???
We hebben het toch ook niet over Willem H ??
Wat is het verschil tussen Volkert van der Graaf en Willem Holleder ??
Het zijn beide moordenaars.

Maar goed....Charly heeft weer de neiging om off-topic te gaan.

Laten we het gerecht van België hier maar over oordelen....en hopen op wijsheid van de rechters.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Harro schreef:Hoe zit het trouwens met andere gevallen waarover ik hoor: een in een coma geslagen Afrikaanse man in Brugge (drie skinheads?), een verdronken Marokkaan in Hoboken en brandstichting bij een Marokkaans gezin?
Hoezo hoe zit het daar mee? Schokkend, ja (ik minimaliseer die feiten NIET!!!). Maar ik hoor dat je de berichtgeving te Brussel niet elke dag leest in de kranten.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

bollebekboerke schreef: Het moorden op zich zal z'n ware motief geweest zijn, niet zo van "ik ga vreemdelingen afknallen vandaag" , zelfmoord neigingen zullen er ook aan te pas gekomen zijn aangezien hij in de confrontatie met de agent z'n wapen niet afgaf.
Dat van die zelfmoordneigingen had ik gelijk in, maar hij ging dus daadwerkelijk op pad met de bedoeling om vreemden omver te knallen (en daar had ik het fout)
Yves Leterme deed ondertussen een iets doordachtigere reactie vergeleken met de lijkenpikkerij van Verhofstad, nml. "laten we niet aan partijpolitieke discussies doen..."
Het blank kind was een accidentje volgens de dader :?
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

waarom is dit altijd zo typisch?.. ik zal hier wel een ban voor krijgen maja.. neem nou bijv. in apeldoorn.. op nieuwjaarsdag word een jongen zomaar van z'n fiets getrokken door 3 allochtone jongeren.. die slaan hem zomaar in elkaar omdat hij een leuke vriendin had later die nacht overlijd hij.. die avond is er nog ergens anders een jongen door 5 (!) allochtone jongeren in elkaar geslagen en met zijn hoofd tegen de stoeptegel gegooid ook dood.. waarom hoor je over deze dingen dan weer niets?.. het is allebei hetzelfde.. doodslag..

en nu gaat het over een nazi die mensen neerschiet en daar hoor je dan weer wel over?.. ik vind het zo typisch.. altijd als er een allochtone jongen in elkaar geslagen word is het wereldnieuws, maar gebeurd het andersom dan hoor je er bijna nooit wat over.. is dat dan al zo gewoon geworden?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Mike.H schreef:waarom is dit altijd zo typisch?
Onzin. Was justitie in België er laatst niet - zelfs te vroeg - bij om beelden vrij te geven van twee gekleurde jongens bij de zaak van de vermoorde jongen en de mp3-speler?
ik zal hier wel een ban voor krijgen maja.
:r
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Dat was zodat ze de moordenaar überhaupt zouden vinden. Dankzij die beelden is de moordenaar in Polen (!) gevonden.

De overige partijen hebben overigens alweer een klacht ingediend tegen het VB wegen het prediken van haat tov de allochtonen.
Zielig.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

rutger schreef:Levenslang in Nederland stelt ook niks voor. Na 10 a 15 jaar staat die kerel weer op vrije voeten (iedereen op dit forum weet dit volgens mij maar al te goed).

Kan hij weer een paar onschuldige mensen neerschieten.
Nee hoor: in Nederland is levenslang ook echt levenslang. Deze straf wordt alleen zelden gegeven, meestal krijgt men voor zware misdaden 20 jaar met moegelijkheid tot vervroegde in vrijheidstelling. Maar als je in nederland levenslang krijgt, dan zit je ook tot de dood vast.
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

sobel schreef:rutger, dit is NIET waar.. ik hoop dat je dit weet, het word vaker verteld maar het is NIET waar.. levenslang is levenslang, Mohammed B zit LEVENSLANG (tot zijn dood) in de cel.
Oeps: overheen gelezen, zie mijn vorige post. :oops:
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Mike.H schreef:waarom is dit altijd zo typisch?.. ik zal hier wel een ban voor krijgen maja.. neem nou bijv. in apeldoorn.. op nieuwjaarsdag word een jongen zomaar van z'n fiets getrokken door 3 allochtone jongeren.. die slaan hem zomaar in elkaar omdat hij een leuke vriendin had later die nacht overlijd hij.. die avond is er nog ergens anders een jongen door 5 (!) allochtone jongeren in elkaar geslagen en met zijn hoofd tegen de stoeptegel gegooid ook dood.. waarom hoor je over deze dingen dan weer niets?.. het is allebei hetzelfde.. doodslag..

en nu gaat het over een nazi die mensen neerschiet en daar hoor je dan weer wel over?.. ik vind het zo typisch.. altijd als er een allochtone jongen in elkaar geslagen word is het wereldnieuws, maar gebeurd het andersom dan hoor je er bijna nooit wat over.. is dat dan al zo gewoon geworden?
de mp3 moord, ruim in het nieuws geweest, ik kan me herinnenren dat het incident in apeldoorn ook in het nieuws is geweest...

en gaat het er om of het in het nieuws komt?

ik vind dat het erom gaat dat het word opgelost, dat er iets tegen word gedaan... ik had dit nieuws net zo goed niet hoeven te weten... het moet worden opgelost, daders moeten worden berecht, slachtoffers en nabestaanden moeten goede hulp krijgen...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Mike.H schreef:waarom is dit altijd zo typisch?.. ik zal hier wel een ban voor krijgen maja.. neem nou bijv. in apeldoorn.. op nieuwjaarsdag word een jongen zomaar van z'n fiets getrokken door 3 allochtone jongeren.. die slaan hem zomaar in elkaar omdat hij een leuke vriendin had later die nacht overlijd hij.. die avond is er nog ergens anders een jongen door 5 (!) allochtone jongeren in elkaar geslagen en met zijn hoofd tegen de stoeptegel gegooid ook dood.. waarom hoor je over deze dingen dan weer niets?.. het is allebei hetzelfde.. doodslag..
Hoe weet jij van deze voorvallen? Omdat ze doodgezwegen zijn?

In hoeverre zagen deze daders het trouwens als hun plicht die mensen aan te vallen omdat ze een andere huidskleur hebben? Misschien toch een verschilpuntje?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Het is ansich al treurig dat de discussie rond deze moorden door een aantal mensen op dit forum meteen weer wordt aangegrepen om te roepen: "maar de allochtonen doen ook vanalles" om er dan fijntjes aan toe te voegen dat wat die doen "stil wordt gehouden". En zo werken we de tegenstellingen weer in de hand en komt er nooit een oplossing.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Het voorval met vlaming Patrick Mombaurts in Brussel enkele jaren terug kreeg ook veel belangstelling. Alleen steigeren sommige politieke partijen nu meer dan toen. Patrick kreeg een ijzeren spil door het hoofd,afkomstig van een minderjarige allochtoon (die nu waarschijnlijk al weer op vrije voeten rondloopt doordat hij minderjarig was)
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Ik vind het dan weer treurig dat voorvallen als dit aangegrepen worden om een bepaalde partij in vraag te stellen. Somers stelt dat dit kwaad onsttaan is door het Vlaams Belang en dat deze hierin "een zeer grote verantwoordelijkheid" draagt.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Robin Vercammen schreef:Ik vind het dan weer treurig dat voorvallen als dit aangegrepen worden om een bepaalde partij in vraag te stellen. Somers stelt dat dit kwaad onsttaan is door het Vlaams Belang en dat deze hierin "een zeer grote verantwoordelijkheid" draagt.
Het is natuurlijk gemakkelijk om het Vlaams Belang hiervoor verantwoordelijk te stellen en komt inderdaad zwak over als het van andere partijen - zekerin een periode waarin de dotatie van de partij ter discussie staat. Maar ik kan persoonlijk niet zeggen dat ik sommige vaststellingen geheel onlogisch en onterecht vind. Het blijft een feit dat het VB érg terughoudend is tegenover de multiculturele maatschappij (anders gezegd: een Europese cultuur samen met niet-europese culturen). Het blijft een daad van een extremist die de moorden zonder VB misschien ook had gepleegd, maar het gaat nog steeds over antimulticulturaliteit. En het is onmogelijk dat dat antigevoel wel verstevigd is door het VB.

Dus het Vlaams Belang (of de rechtser wordende maatschappij) hiervoor rechtstreeks verantwoordelijk achten gaat veel te ver, de twee volledig van elkaar loskoppelen zou ik echter niet doen.
Plaats reactie