Skinhead schiet allochtonen dood in Antwerpen

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Kilroy »

Harro schreef:Precies, dus waarom dan hier zo'n toon dat hij geen racist was maar gewoon een gek.
Klopt. Zo zie je maar waar tot wat extreem rechtse en/of extreem linkse waanzin kan leiden.

Even het geheugen opfrissen : exact 20 jaar geleden kwamen in Brussel twee onschuldige brandweerlui om het leven bij een laffe CCC (Cellules Communistes Combattantes) aanslag om het leven.
Overigens was het reeds de 27 ste aanslag ...

Tergend is het feit dat de daders intussen op vrije voeten lopen.

Blijkbaar was het toen niet opportuun om als regeringsleider de linkse partijen (in casu de communisten) te demoniseren om hun ideologie.

Gelukkig was er toen nog geen Verhofstadt en/of een Somers. :mrgreen:

Collega's herdenken slachtoffers aanslag CCC

Exact twintig jaar geleden kostte een aanslag van de extreem-linkse terreurgroep CCC op het VBO-gebouw in Brussel het leven aan twee brandweerlui. Hun collega's van toen en nu herdenken dat vandaag met een stille optocht naar de plaats van de aanslag. Vrijwel tegelijkertijd zouden enkele bommenleggers van toen in Brussel deelnemen aan een extreem-linkse 1 mei-optocht.
Gaston de Coussemacker (70), brandweerman op rust, was erbij die 1ste mei van 1985. Hij zag hoe zijn collega's Marcel Bergen en Jacques Van Marcke door de hevige bomexplosie vlakbij het VBO-gebouw in Brussel meters weggeslingerd werden en dood achterbleven. Hij praat er nog altijd niet graag over, ,,omdat ik vooral probeer te vergeten''. Maar na lang aandringen, gaf hij dit weekend toch een kort interview aan de Franstalige krant La Capitale . Om uit te leggen dat die dag nog altijd door zijn hoofd speelt. Hij was nochtans geen jonge, onervaren snotter toen de bom ontplofte. Als vijftigjarige had hij al heel wat branden, en al heel wat leed, gezien.

,,Toch heeft die aanslag mijn leven ingedeeld in een deel voor en een deel na de bom.'' Nog altijd wordt hij onrustig als er op televisie beelden getoond worden van aanslagen. De stress heeft hem drie hartoperaties gekost. ,,Ik blijf denken aan mijn overleden collega's. Elke eerste mei ga ik even naar de Rue des Sols, de plaats van de aanslag. Daarna bezoek ik de twee graven. Dat van Marcel in Evere, dat van Jacques in Anderlecht'', vertelt hij in La Capitale .

Dit jaar zal hij niet alleen zijn. Ter gelegenheid van de twintigste verjaardag van de aanslag, organiseert de Brusselse brandweer vanochtend een stille mars naar de bewuste plek. De Coussemacker is van plan mee op te stappen. Francis Ackerman, een van de andere brandweerlui die er die dag bij was, niet. ,,Ik wil die aanslag niet herdenken'', zei hij gisteren aan de telefoon. ,,De voorbije twintig jaar waren er twintig van proberen vergeten.''

Op vrije voeten

Over de daders van die aanslag is De Coussemacker kort: hij wil hun bestaan negeren. Elke vorm van aandacht die ze krijgen, stoort hem. Dat ze al op vrije voeten zijn, vindt hij onbegrijpelijk. Maar nog onbegrijpelijker vindt hij dat Pierre Carette (53) en Bertrand Sassoye (50) tot vandaag blijven volhouden dat ze geen spijt hebben.

In totaal heeft de CCC 27 aanslagen gepleegd, tussen oktober 1984 en december 1985. De aanslag op het VBO-gebouw, de zestiende in de rij, was de enige die dodelijke slachtoffers eiste.

Een half jaar later werden de vier verdachten - naast Carette en Sassoye ook nog Pascale Vandegeerde en Didier Chevolet - opgepakt in een hamburgerrestaurant in Namen. Drie van hen kwamen in 2000 voorwaardelijk vrij. Carette, die als de leider van de bende werd aanzien, moest tot 2003 op zijn vrijlating wachten.

Ook hij zal vandaag naar alle waarschijnlijkheid op straat komen. Hij zou, net als enkele andere oud-CCC'ers, vanmorgen deelnemen aan een 1 mei-betoging in Sint-Gillis.


Bron : Het Nieuwsblad.
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Nu worden alle Vlaams Belangers door die politieke hetze (die slachtoffers zijn verdorie nog niet begraven!!!! ) al het doelwit van doorgedraaide linkse. En sommige geven ze dus op die manier een motief.
In Nederland weten ze maar al te goed tot wat dat leiden kan.Ze schieten je van de fiets of op de parking.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Vlaams Belang in de slachtofferrol, dat is best slim van je Geert.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Kilroy »

Hoe hard links hoopt dat de hele afgrijselijke affaire het werk is van rechtse indoctrinatie, hoe hard rechts vreest dat zij de rekening zullen gepresenteerd krijgen : feit is dat er tot op heden nog helemaal niks bewezen is van een politiek motief ...

Zijn Verhofstadt en Somers dan te ijverig geweest in hun uitlatingen ?
Zullen deze verklaringen hun partij schade berokkenen ?
Wie zal het zeggen.

Een en ander gaat reeds in de andere richting als we de advocaat van de dader mogen geloven en we rekening houden met de geheimen van het onderzoek.

Volgens meester Bart Herman, pro-deo advocaat van Hans Van Themsche, handelde Van Themsche in een roes van een zelfmoordpoging. Dat Van Themsche de moorden goed had voorbereid én zich daarbij liet inspireren door nazistische sites is onzin. Hij was de pedalen kwijt en wou uit het leven stappen. Hij probeert nu zelf te begrijpen wat hij heeft aangericht. Het dringt beetje bij beetje tot hem door. Spijt heeft hij zeker.
Van Themsche speelde geregeld oorlogspelletjes op zijn computer, maar zijn raadsman betwijfelt sterk of dat hem aanzette tot moorden.
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
Gebruikersavatar
PanzerMeister
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 11 jan 2006, 10:21
Locatie: Destelbergen, Oost-Vlaanderen

Bericht door PanzerMeister »

Ach, beste mensen, het is toch allemaal begrijpelijk?
Bij elk dergelijk incident zijn er vingerwijzingen en slachtofferrollen. Dat zal nooit anders zijn. Als VLD'er of VB'er zit je uiteraard niet op een neutrale stoel en verdedig je je partij, maar de anderen zouden niet zo stapel mogen lopen. Kritiek op extreemrechts en extreemlinks is altijd terecht. Nu dus ook.

Wat ik vooral niet neem, is de monopolisatie op de termen "rechts" en "links". Fascisten vinden zichzelf "rechts", communisten "links", maar niets in minder waar. Rechts en links hebben enkel betrekking op democratisch, pro-parlementaire en legalistische partijen. Extremen moeten dat niet, en zijn dus voor democraten fout-rechts en fout-links.

VB "gewoon" rechts? Niet akkoord. Er zijn te veel roergangers in die partij die in tegenstelling tot anderen (dat geef ik toe) een plat extreem-rechts discours volgen. Praten over knelpunten in de maatschappij heeft daar NIKS mee te maken overigens. Dat mag iedereen. Mensen als Dewinter, Annemans en anderen - zelfs afgeborstelde Vanhecke - echter krijgen niets anders dan vuige woorden uit hun mond geslingerd (Parasieten, kutmarokkanen, lijkenpikker, roofdieren, pyromanen...). Dat is "hun" versie van politiek en is niet rechts, maar gewoonweg krapuleus.

Scheldpartijen, olie op het vuur gieten, te vlugge conclusies: allemaal handelingen die hier inderdaad snel opduiken bij iedereen. Maar de kern van de zaak is dat juist die handelingen 24u/24u dagdagelijkse kost en zelfs broodwinning zijn in het Vlaams Belang (vroeger Blok).Zo een handelswijze "slechts de problemen op tafel werpen" noemen is laag, kortzichtig en laf.

Als het VB rechts is, dan is het wel ONverstandig rechts, the uncommon sense.
/\_/\
|\-/|
-\*/------This is Wolf - Copy wolf to keep "Bunny" from dominating the world!
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

mestkevers zijn het...... (dit is geen uitspraak van een VB-er ! ) en als iemand de moeite zou doen de opruiende taal ten opzichte van het VB op te zoeken......
Slachtoffer rol? Straks word 25 % van de stemgerechtigden onder de vlamingen met de vinger nagewezen door de anderen, en onder die anderen lopen zeker even grote gekken rond. Hoeveel moorden moeten er nog gebeuren zoals die 2 bekende in Nederland?
Ik hou het erbij dat de dader in Antwerpen goed zot was, dat hij iets tegen sommige vreemdelingen heeft kan best zijn.Misschien wel tegen alle vreemdelingen . Maar als hij gek komt, dan is het niet verwonderlijk dat hij als hij aan het moorden gaat (zoals die pc spelletjes waar hij verslingerd op was), hij de vreemdelingen er eerst uit kiest (alhoewel, toch dode hij een klein blank meisje????)
Zo zal iedereen die gek komt mss wel een thema kiezen waarin hij zich dan uitleeft. In mijn geval zou ik me in de tweede wereld oorlog wanen denk ik.
Rare redenering misschien van mij?

ps: ik ben tegen vreemdelingen haat, kan best tegen vreemden praten, desnoods met handen en voeten, andere culturen en verre reizen is heel intressant.Maar wij moeten ons daar ook gedragen en aanpassen. Of niet soms? Int ander geval zouden nog mogen van geluk spreken dat we "maar" uitgewezen worden. (dit ter zijde)
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

en nog dit: ik stem ofwel op het VB of op de Christen democraten bij de volgende verkiezingen, net zoals vroeger.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
PanzerMeister
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 11 jan 2006, 10:21
Locatie: Destelbergen, Oost-Vlaanderen

Bericht door PanzerMeister »

bollebekboerke schreef:mestkevers zijn het...... (dit is geen uitspraak van een VB-er ! ) en als iemand de moeite zou doen de opruiende taal ten opzichte van het VB op te zoeken......
Juist, en dat was van ... VLD inderdaad. Die had ik dan óók al vernoemd onder de bekvechters, niet? Extreemrechts, communisten en liberalen: allemaal niet voor mij. Duitsland is op dat gebied een mooi landje voor mij denk ik, met hun echt links SPD en echt rechts CDU als grote blokken...
Slachtoffer rol? Straks word 25 % van de stemgerechtigden onder de vlamingen met de vinger nagewezen door de anderen, en onder die anderen lopen zeker even grote gekken rond.
Het gaat over de partij, niet over de kiezers. Die stemmen immers maar gedeeltelijk voor het programma of zelfs helemaal niet.
Maar wij moeten ons daar ook gedragen en aanpassen. Of niet soms?
Het is u misschien nog niet opgevallen, maar hoe verder je reist, hoe vaker je wel eens bewonderaars tegenkomt en hoevaak je soms meer mag dan de inwoners zelf. In Syrië mag je bv. overal parkeren en huizen kopen, de inwoners zelfs helemaal niet. In Pakistan beschouwen sommige groepen je als een halfgod. In Amerika mag je als euro-universitair zomaar binnen en wonen, Mexicanen worden neergeknald. In Saoudi-Arabië vissen ze gretig naar Europeanen en Amerikanen om in de economie te treden. En lap, ik heb al 3/4 Islamlanden zeg!
/\_/\
|\-/|
-\*/------This is Wolf - Copy wolf to keep "Bunny" from dominating the world!
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

aha, als toerist of financieel goedbedeelde zien ze je meestal graag komen, maar niet dat ik een misdrijf zou plegen, maar stel je je eens voor hoe ze je daar als misdadiger zullen behandelen, en vergelijk dat eens met ons beleid. Voorbeelden genoeg (oa buschauffeur die ergens in Oekraine d8 ik als oorzaak van ongeval beschouwd werd. Gezien hoe die man na al die maanden terug keerde? Zou jij in noord-Afrika als drugshandelaar de cel willen invliegen? Of als inbreker? Hier kan het hen op de duur niet schelen, de bak in of niet. En gistren zijn terug 3 criminelen niet in een instelling geplaatst kunnen worden. Tssss .... alles zat vol geboekt, oa met veeeel vreemdelingen, die wij als belastingbetaler dan nog mogen bekostigen.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Sgt. Gallée
Lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 29 apr 2006, 21:43

Bericht door Sgt. Gallée »

Blijft feit dat die kerel een **************************sukkel is!
Misschien had de politie hem dood moeten schieten, misschien is het beter dat hij zich verantwoord en dat hij volgens het rechstsysteem wordt veroordeeld, we kennen de doodsraf naemlijk niet!
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

moeilijk te verklaren, een normaal mens kan zoiets niet doen in deze maatschappij.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
PanzerMeister
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 11 jan 2006, 10:21
Locatie: Destelbergen, Oost-Vlaanderen

Bericht door PanzerMeister »

bollebekboerke schreef:maar niet dat ik een misdrijf zou plegen
Waar slaat dit dan allemaal op he vraag ik mij zo af? :)
maar stel je je eens voor hoe ze je daar als misdadiger zullen behandelen
Ik stel mij stteds voor hoe ik als niet-misdadiger behandeld zou worden, waarom toch he? :?

Kijk die voorbeelden die je aanhaalt bestaan, maar het is niet zo dat er maar 3 of 4 Belgen/Nederlander jaarlijks het land uitgaan he?
Foutieve aanhoudingen bestaan hier zeker ook.
/\_/\
|\-/|
-\*/------This is Wolf - Copy wolf to keep "Bunny" from dominating the world!
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

och, beetje verkeerde voorstelling, wat ik wil zeggen begrijp je wel. Maar we gaan de politieke toer op op deze manier, maar tja, dat was al zo vlak na de moorden,door media,politici,....
Het VB word er onvermijdelijk bijgesleurd, maar wie op die partij stemt weet tenminste de duidelijke standpunten, van vele andere partijen kan je dat haast niet zeggen.
Je beweert dat de VB kiezers maar gedeeltelijk of zelfs helemaal niet achter de VB standpunten staan. Sta jij dan 100% achter alle standpunten van jou favoriete partij? Dat kan haast niet.
Als ik zeg dat ik vlaming ben, voor strenge opvoeding ben, voor discipline, tegen homohuwelijk en homoadoptie,beweer dat het asielbeleid en vreemdelingen beleid aan verbetering toe is , dat vreemdelingen die zich niet aanpassen of misdragen mogen opkrassen en dat ik vreemdelingen die zich aanpassen aanvaard, dat ik tegen drugs ben en voorstander van veiligheid , nultolerantie ten opzichte van criminelen aanmoedig.
Ben ik dan racist en is dan het VB de morele schuldige van de dubbele moord in Antwerpen?
Fortuyn had ook duidelijke standpunten waar heel wat mensen zich konden in vinden.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
PanzerMeister
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 11 jan 2006, 10:21
Locatie: Destelbergen, Oost-Vlaanderen

Bericht door PanzerMeister »

bollebekboerke schreef: Je beweert dat de VB kiezers maar gedeeltelijk of zelfs helemaal niet achter de VB standpunten staan. Sta jij dan 100% achter alle standpunten van jou favoriete partij? Dat kan haast niet.
Ik sta zelf zelfs 50% achter de standpunten van het VB, maar die andere 50% is er teveel aan.
Ik wou zeggen dat kiezers niet als schild moeten gebruikt worden om je eigen fouten (als partij) toe te geven. Als je veroordeeld bent en er bewust prat op gaat hetzelfde te blijven, weiger je de rechtspraak te volgen.
Als ik zeg dat ik vlaming ben, voor strenge opvoeding ben, voor discipline, tegen homohuwelijk en homoadoptie,beweer dat het asielbeleid en vreemdelingen beleid aan verbetering toe is , dat vreemdelingen die zich niet aanpassen of misdragen mogen opkrassen en dat ik vreemdelingen die zich aanpassen aanvaard, dat ik tegen drugs ben en voorstander van veiligheid , nultolerantie ten opzichte van criminelen aanmoedig.
Dat wil niet zeggen dat je enkel het VB als keuze hebt, neen.
Binnen het VB zijn er immers ook die tegen enkele van jouw standpunten zijn, net zoals in andere partijen.
Fortuyn had ook duidelijke standpunten waar heel wat mensen zich konden in vinden.
Zoals ik. Hij was niet tegen homo-rechten, was minder beschimpend in stijl en haalde zelfs uit naar het VB en Dewinter. :lol:
Laatst gewijzigd door PanzerMeister op 17 mei 2006, 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
/\_/\
|\-/|
-\*/------This is Wolf - Copy wolf to keep "Bunny" from dominating the world!
Gebruikersavatar
Jefke*
Lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 28 mar 2005, 21:37
Locatie: Knokke

Bericht door Jefke* »

Hallo,

Ik vind het heel erg wat er gebeurd is in Antwerpen, maar dat maakt Vlaams Belang zeker niet de schuldige! Ik vind het dan ook ronduit zwak van andere partijen (o.a. SPA en VLD) om van deze situatie gebruik te maken en het VB het zwarte schaap te maken.

Greetz Jefke*
Plaats reactie