Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb deze documentaire ook gezien. Ik snap dat de marechaussee die Duitser, die voor deze exicutie's verantwoordelijk was, in elkaar hebben geslagen. Het is alleen jammer dat hij niet berecht is geworden, hij had dan teminste zijn verdiende loon gekregen. Weet iemand of hij ook de doodstraf kon krijgen? Deze straf is na Wo2 weer even ingevoerd om sommige oorlogsmisdadigers te exicuteren, maar ik weet niet of hij daar voor in aanmerking kon komen.
Better to fight for something than live for nothing.
Foxley schreef:Ik heb deze documentaire ook gezien. Ik snap dat de marechaussee die Duitser, die voor deze exicutie's verantwoordelijk was, in elkaar hebben geslagen. Het is alleen jammer dat hij niet berecht is geworden, hij had dan teminste zijn verdiende loon gekregen. Weet iemand of hij ook de doodstraf kon krijgen? Deze straf is na Wo2 weer even ingevoerd om sommige oorlogsmisdadigers te exicuteren, maar ik weet niet of hij daar voor in aanmerking kon komen.