Media Markt opgezet met SS-geld

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

was dit bericht niet al lang bekend?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

MARKET GARDEN schreef:
Harro schreef:Ik vraag mij werkelijk af hoe betrouwbaar de verdere onderzoeksresultaten zijn van een journalist die van een Scharführer een officier maakt. Enerzijds omdat we uit de eerdere zaak rond Beisheim al bleek dat hij in de Leibstandarte diende en zijn BDC-file dit onderstreept en geen enkele bron (Führerliste, Dienstalterliste) ondersteunt dat hij officier was. Anderzijds omdat de rang van Scharführer (staff sergeant) mij niet de positie lijkt waarin men verantwoordelijk was voor het doorsluizen van geheime miljoenen naar Zwitserse rekeningen.

Precies, maar goed je bent onderzoeks journalist, na de zaak Menten heeft eigenlijk niemand meer interesse in je publicaties.
Tja dan moet je iets om toch nog een keer genoemd te worden voor je pensioen.
Dat speelt natuurlijk ook mee, maar vergeet niet dat er dagelijks een groep mensen wereldwijd actief is om dit soort berichten de wereld in te helpen. De ene keer gaat het over een hoogbejaarde oorlogsmisdadiger, dan gaat het over geroofde kunstschatten en nu over geheime SS gelden. Binnenkort zal er ook wel weer eens iemand in Nederland voor schut gaan, waarvan "opeens" iets bekend wordt; de zaken Aantjes en Menten zijn al weer lang geleden, dus let maar goed op. Misschien gaan ze het wel hebben over dat enorme geldbedrag dat Koningin Wilhelmina destijds overmaakte op een rekening in Berlijn, waarna de toestemming kwam dat Bernhard dat Bernhard met Juliana mocht trouwen :wink:
IJsbrand
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 apr 2006, 07:10
Locatie: Overijssel

Bericht door IJsbrand »

Hebben we Bernhard dan via een uitzendbureau aangetrokken?
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Wat verwacht Knoop?! Dat de Media markt schuldbewust haar deuren sluit? Wil hij herstelbetalingen lospeuteren? Een Media markt kortings kaart voor zijn gezin?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

IJsbrand schreef:Hebben we Bernhard dan via een uitzendbureau aangetrokken?
nope, via een grootgermaans datingbureau :P
IJsbrand
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 apr 2006, 07:10
Locatie: Overijssel

Bericht door IJsbrand »

Ik snap het, meer de voorganger van boer zoekt vrouw.
Gebruikersavatar
lexiebabe
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2003, 13:59
Locatie: Alkmaar

Bericht door lexiebabe »

In Juliana's geval was het andersom: boerin zoekt vrouw. :P Naar men fluistert schijnt Bernhard iets gezegd hebben als ach, doe maar (mbt tot zijn huwelijk...).
Foto's van Alkmaar 1939-1946, altijd welkom!
Plaats reactie