Duits verzamelen, nee! Alleen geallieerd, ja!???

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Sgt. Gallée
Lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 29 apr 2006, 21:43

Bericht door Sgt. Gallée »

Wij begrijpen elkaar :) ,
het is alleen maar fijn en goed dat jou opa ziet dat er een hoop goede Duitsers waren!
Gebruikersavatar
G_Exorcist
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 feb 2005, 23:01

Bericht door G_Exorcist »

:) maar nogmaals ik respecteer jou mening ook want ik kan heel goed begrijpen dat mensen er moeite mee hebben het is ook niet zomaar iets geweest wo2
Verzamel Amerikaans ww2
Gebruikersavatar
Sgt. Gallée
Lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 29 apr 2006, 21:43

Bericht door Sgt. Gallée »

Nee idd, mooi dat we toch een wederzijdse erkenning hebben!
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
Gebruikersavatar
bomber_nander
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 mar 2006, 19:20
Locatie: mECHELEN

Bericht door bomber_nander »

ik spaar zelf (voorlopîg) ook geen duitse militaria
aleen brits.
duits verzamelen op zich vind ik niet erg ik vind het alleen zielig waneer iemand een duitse beul van auswitch of zo maakt........ :)
Gebruikersavatar
luc
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 apr 2005, 18:04
Locatie: eeklo , oost vlaanderen
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Bericht door luc »

bomber_nander schreef: ik vind het alleen zielig waneer iemand een duitse beul van auswitch of zo maakt........ :)
Wat verstaat u daaronder , een duitse beul uit Auswitch
http://meetjesland1940.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

luc schreef:
bomber_nander schreef: ik vind het alleen zielig waneer iemand een duitse beul van auswitch of zo maakt........ :)
Wat verstaat u daaronder , een duitse beul uit Auswitch
Daar ben ik ook erg benieuwd naar... ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

ik snap het standpunt van Sgt. Gallée wel, voorzover de emotionele gevoelswaarde zoiets heeft voor hem en zijn familie. Maar in elke oorlog vallen doden, en als je het eens andersom bekijkt. Hadden de Duitsers het dan gewoon over hun kant moeten laten gaan dat men hen zwaar tegenwerkt?? (waarmee ik niet wil zeggen dat de toen genomen maatregelen evenredig zijn aan de schuld van die mensen) Maar bedenk bij het verzamelen wel dat bijvoorbeeld een gewone doorsnee LW flieger niets wist van al de gruwelen in de concentratiekampen.
Ik denk dat je sterk bent aan het generaliseren door te zeggen dat je niet Duits wilt verzamelen vanwege de misdaden van Duitsers tegen je familie terwijl er maar een paar van die vele honderduizenden verantwoordelijk waren/zijn voor wat je familie is aangedaan. Maar je bent natuurlijk vrij in je keuze en snap dat het voor jou misschien nog steeds te erg is, om iets
Duits in huis te hebben.
mvg
rémy
----
Gebruikersavatar
bomber_nander
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 mar 2006, 19:20
Locatie: mECHELEN

Bericht door bomber_nander »

SiNiStEr schreef:
luc schreef:
bomber_nander schreef: ik vind het alleen zielig waneer iemand een duitse beul van auswitch of zo maakt........ :)
Wat verstaat u daaronder , een duitse beul uit Auswitch
Daar ben ik ook erg benieuwd naar... ;)
zo'n SS'er die joden ofzo mishandelden en vergaste...
:roll:
Gebruikersavatar
luc
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 apr 2005, 18:04
Locatie: eeklo , oost vlaanderen
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Bericht door luc »

bomber_nander schreef:
zo'n SS'er die joden ofzo mishandelden en vergaste...
:roll:
En dat staat op het uniform te lezen dat het zo ene was ?
Ik heb hier een K98 gemaakt voor de SS (sszza4) Als ik een beetje pech heb zijn er ook nog joden mee afgemaakt (ach dat verklaart die steepjes op de kolf 8) )
http://meetjesland1940.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

lol :P of het zijn hoeveel koeien hij heeft afgeschoten voor wat te eten :P
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

zo'n SS'er die joden ofzo mishandelden en vergaste...
:roll:
Het waren lang niet altijd SS'ers, ook vaak Wehrmacht troepen, en de Luftwaffe en de Kriegsmarine daarvan waren bijvoorbeeld qua andere misdaden tegen de menselijkheid ook zeker niet onschuldig.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ook zulke dingen horen (helaas) bij de geschiedenis, dus dat dan maar vernietigen? ik vind dat dat ook goed bewaard moet blijven.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Joachim Peiper
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 nov 2005, 20:08

Bericht door Joachim Peiper »

we dwalen af.....

de disicussie over axis of allies gaat nergens over.
Ieder heeft zijn eigen voorkeur en die staat geheel los (als het bijv. om axis gaat) van de 'beladenheid' en associaties rondom het fascisme en neo-nazisme...het gaat hier om verzamel- en historische objecten...wat niets maar dan ook niets heeft te maken met ideologieen, sympathieen en denkbeelden.

Het doet er gewoon niet toe wat je verzamelt. Het feit is dat mensen nog niet helemaal gewend zijn aan Duitse artikelen (vanwege die associaties). Gelukkig wordt dat al een stuk beter, maar dat gaat geleidelijk....Over Russische artikelen bijv. hoor ik geen negatieve signalen in de markt terwijl daar een nog grotere dictator heeft geheersd....Daarmee wil ik helemaal niet en nooit zeggen dat Russische militaria veroordeeld moeten worden. Ik geef alleen maar het vergelijk hiermee aan. Russische militaria zijn net zo mooi voor de een als dat Duitse/Britse/Amerikaanse e.d. voor de andere verzamelaar is...
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

bomber_nander schreef: duits verzamelen op zich vind ik niet erg ik vind het alleen zielig waneer iemand een duitse beul van auswitch of zo maakt........ :)
Leer eens Auschwitz maar eens goed te typen, ga daarna boeken lezen en dan praten we wel verder.....

Don't you think?
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Altijd leuk om te zien hoe mensen van 13 hier vaak afgezeken worden. Jullie snappen best wel wat hij bedoeld...
Plaats reactie