Duits verzamelen, nee! Alleen geallieerd, ja!???

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
posse
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 09 dec 2004, 13:42
Locatie: België

Bericht door posse »

johan willaert schreef:
dwayne schreef:vett, van jouw? :shock:
Jaa, van mei!
_/-\o-
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Haha johan toch :P Mooie vlag trouwens :o Maarreeuuh ik snap ook niet echt waarom hij geen ijzeren kruis in zijn vitrine wil maar goed....
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Bericht door micky »

Ik vind dat je niet moet denken dat elke Duitser slecht was. Dus niet zeggen dat is Duits dus dat niet.
en waarom niet? waarom geen ijzerne kruis in je vitrine
Laatst gewijzigd door micky op 16 mei 2006, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
G_Exorcist
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 feb 2005, 23:01

Bericht door G_Exorcist »

waar slaat dit nou op t gaat toch om de historische waarde van de duitse objecten :? :|
Verzamel Amerikaans ww2
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Nou ik verzamel op moment duits maar als ik de duitser af heb of bijna af heb dan ga ik beginnen met een ander een amerikaan of engels ik weet het nog niet,
Maar ik ga me verzamelgebied niet aanpassen naar anderen ik neem in me verzameling wat IK mooi vind en wat IK interessant vind,
Niet hoe een ander over me denkt of mooi vind. 8)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Bericht door jeffie »

Gallée kan je uitleggen waarom je absoluut geen Duits wil?

Ik denk je verzamelt wat je zelf mooi vind of geïnstrueerd in ben.
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Ja wat een bull #@&! een Duitser heeft net zo hard gevochten voor dat stukje staal...
En niet ELKE Duister had dezelfde idealogie als meneer AH...er zijn er zat die gewoon vochten omdat ze geen keus hadden ed.

Ik zelf heb jaren Duits verzameld, en ik ben nu een beetje overgestapt omdat ik de ziekelijke prijsstijgingen zat wordt op dat gebied. En omdat de totale markt verziekt wordt met ZEER goeie repros! Ben ik nu ook Neo of wordt ik er mee geassocieerd? Nee dus, als je mensen maar uitlegd waarom je verzameld!

Sbas
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

:yes: _/-\o_ Ben nu tog benieuwd naar de reactie van de topic starter.
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
malarkey
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 11 jul 2005, 20:00
Locatie: ERgens

Bericht door malarkey »

Geeft die denk ik niet meer. :P
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Re: Duits verzamelen, nee! Alleen geallieerd, ja!???

Bericht door willysproject »

Als jij je daar goed bij voelt... Wie kan dat schelen?

GV
Sgt. Gallée schreef:Ik verzamel zelf alleen geallieerd (Brits) en Duitse militaria komt er absoluut niet in! Wat vinden jullie van Duits verzamelen?? Ik zie het ook wel als een historisch object maar een ijzeren kruis in me vitrine, nee dat liever niet!
Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Re: Duits verzamelen, nee! Alleen geallieerd, ja!???

Bericht door leieboordbewoner »

[quote="willysproject"]Als jij je daar goed bij voelt... Wie kan dat schelen?

GV

Man, wat heeft die jongen verkeerd gedaan? Zo afsnauwen man? Beleefdheid is ook niet meer van deze tijd zeker?
For King & Country
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Re: Duits verzamelen, nee! Alleen geallieerd, ja!???

Bericht door willysproject »

Sorry, excuseer....

Bravo!! heel goede ingesteldheid...!!!! Men moet inderdaad een afschuwelijke persoon zijn wanneer men dergelijke medailles en onderscheidingen in zijn huis wil halen... Was iedereen maar als u ingesteld... Knap dat je zo voor die oordeelkundige mening durft uitkomen!!!
:!:
GV


willysproject schreef:Als jij je daar goed bij voelt... Wie kan dat schelen?

GV
Sgt. Gallée schreef:Ik verzamel zelf alleen geallieerd (Brits) en Duitse militaria komt er absoluut niet in! Wat vinden jullie van Duits verzamelen?? Ik zie het ook wel als een historisch object maar een ijzeren kruis in me vitrine, nee dat liever niet!
Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

willysproject, uw mening neigt ook naar de mijne toe. Maar er bestaat toch nog een elimentaire beleeftheid. Een gesprek/discussie blijft altijd aangenamer wanneer ze opbouwend is. Dat is enkel mijn visie op de manier waarop jij antwoorde.

On topic: Ik verzamel Brits/Belgisch, maar bij mij is er ook duits materiaal te vinden. Duitsland was nu eenmaal de hoofdzaak van de hele miserie. Natuurlijk zou het te gemakkelijk zijn om elke duitser te veroordelen.

(toch niet moeilijk, beleeft antwoorden? :wink: )
For King & Country
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Ok, geen probleem

Ik zal beleefd (met een 'd') antwoorden...


Beste Heer topic-starter,

Met alle respect en allerhoogste verschoning maar ik vind uw vraag zeer zwart-wit, op het randje van...
Als u op zo'n manier over deze zaken denkt, dan verzamelt u beter nog eerst een paar jaar geschiedenisboeken in plaats van u zich nu, op uw jonge leeftijd, over deze zaken zo kortzichtig uit te laten. Het gaat hem nog steeds over het verzamelen van voorwerpen waaraan een bepaalde schaarste kleeft, en precies die schaarste maakt het voor sommige mensen aantrekkelijk deze zaken te gaan verzamelen...(Zij het nu Waffen-SS, Wehrmacht, US Para, US Ranger, enz...)
Uw mening getuigt van een zeer simplistisch wereldbeeld, maar dat zal ongetwijfeld met uw nog jongere leeftijd te maken hebben... Ik zal mij hier in deze post niet uitlaten over uw cognitieve capaciteiten of perceptieve vaardigheden, daar ik daar, voor mijzelf, nu al een beeld van heb gevormd...

Met vriendelijke groeten,
Gerd V

leieboordbewoner schreef:willysproject, uw mening neigt ook naar de mijne toe. Maar er bestaat toch nog een elimentaire beleeftheid. Een gesprek/discussie blijft altijd aangenamer wanneer ze opbouwend is. Dat is enkel mijn visie op de manier waarop jij antwoorde.

On topic: Ik verzamel Brits/Belgisch, maar bij mij is er ook duits materiaal te vinden. Duitsland was nu eenmaal de hoofdzaak van de hele miserie. Natuurlijk zou het te gemakkelijk zijn om elke duitser te veroordelen.

(toch niet moeilijk, beleeft antwoorden? :wink: )
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

@ Willysproject _/-\o_
Plaats reactie