Jullie mening in de zaak Hirsi Ali - Verdonk

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten

Afgelopen maandag hamerde de 2e kamer tot diep in de nacht op minister Rita Verdonk om haar besluit terug te draaien.

Ik ben het eens met de 2e kamer, Hirsi Ali moet haar paspoort terug krijgen.
6
15%
Ik ben het eens met Rita Verdonk, een wet is er om te handhaven.
30
73%
Ik heb een andere mening, zie mijn posting.
5
12%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

THOR schreef:Ik had dat eerder vermeld:men = asielzoekers zijn mede verantwoordelijk dat men na zoveel jaar word terug gestuurd. Men kan dus keer op keer in beroep,vandaar dat het soms zo lang duurt dat men word uitgezet. En dat moet veranderen,afgewezen dan het land uit.
Dat moet ook veranderen. Maar je kunt het de 26 duizend die er nu zijn niet kwalijk nemen dat ze gebruik maakten van de mazen in het falende beleid van de afgelopen decennia, en ze daar ook niet na al die jaren alsnog voor straffen met uitzetting.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Jasper J schreef:Dat mag Harro alleen de manier waarop is discutabel,
En als ik zo de ruim 20 pagina,s bekijk zie ik volgens mij dat er wat postings van jouw verwijdert zijn daar kan ik dus nu even niet op terug vallen.
Verwijderde postings en juist daaruit zou zijn gebleken dat ik niemand wil weigeren en in een wereld geloof met enkel goede, eerlijke mensen? Dat is wel héél toevallig, niet? :mrgreen:

Wellicht kan hier een moderator iets zinnigs over zeggen?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

foutje
Laatst gewijzigd door Jasper J op 28 mei 2006, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

[J"]
Dat moet ook veranderen. Maar je kunt het de 26 duizend die er nu zijn niet kwalijk nemen dat ze gebruik maakten van de mazen in het falende beleid van de afgelopen decennia, en ze daar ook niet na al die jaren alsnog voor straffen met uitzetting.


Je hoefdt het ze niet kwalijk te nemen Harro maar ze moeten wel volgens de huidige wet behandelt worden,en als dat uitzetting betekent dan moet men weg.

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Jasper J schreef:Je wordt maar niet wakker Harro.
Dit probleem zal nooit en nooit opgelost worden.
Nederland heeft zijn plicht meer dan gedaan.

mvg
Hoeveel geld heeft Nederland in zijn geschiedenis gestoken in het bestrijden van ziektes en genezen van zieken? Volgens mij veel, heel veel. En toch, er zijn nog steeds zieken en ziektes en die zullen er zelfs altijd blijven. Ik vind dat Nederland zijn plicht wel heeft gedaan en een tijdje moet stoppen met de gezondheidzorg en moet afzien van verder wetenschappelijk onderzoek.
Een beetje dezelfde logica, niet?

Overigens zijn twee situaties in verschillende periodes van de geschiedenis nooit volledig hetzelfde, er zijn altijd verschillen. Maar bij de laatst gebeurde heeft men het voordeel na de vorige gekomen te zijn en er is zo een mogelijkheid geweest te leren. Laat ons die mogelijkheid aangrijpen.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Goed, deze "discussie" heeft lang genoeg geduurd.
Ik zet er een slot op.

Inhoudelijk wordt er al pagina's lang niets nieuws meer toegevoegd en gaat het meer over de discussie an sich dan over het onderwerp.

En heren, ik begrijp dat het een emotionele discussie betreft, maar er wordt over en weer op de man gespeeld en dat lost het probleem in elk geval niet op.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gesloten