Jullie mening in de zaak Hirsi Ali - Verdonk

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten

Afgelopen maandag hamerde de 2e kamer tot diep in de nacht op minister Rita Verdonk om haar besluit terug te draaien.

Ik ben het eens met de 2e kamer, Hirsi Ali moet haar paspoort terug krijgen.
6
15%
Ik ben het eens met Rita Verdonk, een wet is er om te handhaven.
30
73%
Ik heb een andere mening, zie mijn posting.
5
12%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Wat is humaan en wat is inhumaan?
Ik vind dit beleid zeker niet inhumaan je moet toegeven dat in de meeste gevallen er snel duidelijkheid is .
Er zullen altijd mensen blijven met kinderen mensen die getrouwd zijn enz enz,maar dat wil niet zeggen dat je daar altijd naar moet kijken.
Waar trek je de grens vind je alles zielig en inhumaan,dan heeft de wet geen zin vind ik.
In Nederland is men geneigt iets heel snel inhumaan te vinden.

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Jasper J schreef:Wat is humaan en wat is inhumaan?
Ik vind dit beleid zeker niet inhumaan je moet toegeven dat in de meeste gevallen er snel duidelijkheid is .
Er zullen altijd mensen blijven met kinderen mensen die getrouwd zijn enz enz,maar dat wil niet zeggen dat je daar altijd naar moet kijken.
Waar trek je de grens vind je alles zielig en inhumaan,dan heeft de wet geen zin vind ik.
In Nederland is men geneigt iets heel snel inhumaan te vinden.
Ik heb geen cijfergegevens bij de hand, maar in teveel gevallen had er snel duidelijkheid kúnnen zijn over het al dan niet terecht zijn van de asielaanvraag en heeft het onderzoek zolang geduurd dat de betrokkenen al goed zijn ingeburgerd. Zo goed ingeburgerd dat het terugsturen, zoals Harro al zei, ontwrichting van die mensen zelf én hun mileu betekent. Kijk maar naar de (lokale) protesten die de uitwijzing van een goed ingebrugerde famillie keer op keer weer uitlokt.

Humaan is dus een beleid voeren dat inhoudt dat er een goed geoliede onderzoekscommissie zorgt dat er snel duidelijkheid komt in de beweegredenen voor de asielaanvraag. Is de beweegreden vervolging vanwege politieke overtuiging (en niet wat wij hier als vervolging voor criminele daden zouden beschouwen) is het - in mijn ogen - niet meer dan normaal dat er asiel verleend wordt. Blijkt er dat er gelogen is nadat de asielvinder zich heeft geintegreerd mogen we dat in mijn ogen beschouwen als een crimineel feit en mag de overtreder vervolgd worden. Maar vervolgd volgens de wet van het land vanwelke hij de nationliteit heeft. En daar hoort het afnemen van paspoorten voor mij niet bij, dat doen we bij andere landgenoten ook niet.

Ik heb trouwens niet op de poll gestemd, ik uit mijn mening liever al discussiërend dan een bolletje aan te kleuren.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Goh, Jasper, hoe lang duurt het krijgen van "duidelijkheid" dan volgens jou in de meeste gevallen? Het je cijfers, percentages? Hoeveel is "de meeste gevallen" en hoe lang moeten die dan wachten? Inhumaan noem ik naast het lange wachten overigens het uitzetten naar het verkeerde land, het opsplitsen van gezinnen, etc. Maar dat vind jij humaan?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Ik vind niet dat mensen altijd asiel moeten krijgen veel heel veel zijn mensen op zoek naar geluk werk enz.
Ik vind dat deze personen hun eigen land moeten opbouwen .
Kijk naar afrika in hoeveel landen is er wel niet oorlog of oorlog geweest?
Men blijft daar maar door gaan ,ik vind niet dat we deze mensen nog langer toe moeten laten ze moeten op eigen benen staan en de schouders eronder zetten,dat geld voor heel veel landen.


mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Als deze gezinnen opgesplits worden is vaak de relatie ontstaan in Nederland terwijl men nog geen duidelijkheid had over hun status Harro.
Men weet dan dat men het risco loopt uitgezet te worden,anders word het wel heel erg makkelijk he je begint een relatie en mag blijven.
Dus ik vind dat die gezinnen dan gewoon niet moeten zeuren en het land verlaten.

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

En hier wordt het dus een herhaling van zetten. Je kunt iemand niet zes, zeven jaar laten wachten en dan van hem verwachten dat hij helemaal niets doet. Dat is zo'n enorm lange tijd op een mensenleven. Hoe zou jij je voelen als je gevlucht bent uit een oorlogsgebied en ze je dan vertelden dat je zes, zeven jaar geen leven mag hebben? Je mag niet werken, je mag niet verliefd worden, jij en je vrouw mogen geen kinderen krijgen, want misschien moet je weer weg. Dat is precies wat ik inhumaan noem. Dat is onmenselijk. Daarom moet de asielprocedure sneller en de mensen die al zo lang wachten moeten een generaal pardon krijgen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Wat een onzin Harro .
Het is nu eenmaal zo dat bij de een het langer duurt dan bij de anders,en een asielzoeker weet dat hij uitgewezen kan worden verlieft of niet.
Ik vind dat je eens wakker moet worden hoor,de wet is wet Harro en die dient uitgevoert te worden.
Dringt dat dan niet tot je door?

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Jij noemt het onzin, ik noem het inhumaan. Wat moet er tot mij doordringen? Jouw egoïstische wereldvisie? Wij zitten hier goed en iedereen die de pech heeft dat hij ergens zit waar het slechter is zoekt het maar uit en dat het zes, zeven jaar kan duren voor we iemand terugsturen is ook pech voor ze en ze moeten niet denken dat ze terwijl ze wachten een normaal leven mogen leiden en als we ze terugsturen moeten we niet zeuren als daarbij fouten worden gemaakt. Want zo is de wet. Laat maar Jasper.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

6/ 7 jaar is inderdaad erg lang maar wordt vaak veroorzaakt door bijvoorbeeld het weggooien van paspoorten. Daardoor kan de IND niet controleren wat waar is van het verhaal, zelfs niet eens waar een vluchteling vandaan komt.

Een asielzoeker / vluchteling met een duidelijk controleerbaar verhaal zal niet 6/7 jaar moeten wachten.
Buiten dat geld ook hier weer de goeden moeten onder de kwade lijden.
Als er in heden en verleden niet zo was gerommeld met aanvragen had de IND veel ruimhartiger kunnen omgaan met aanvragen.
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

En daarom zeg ik al steeds dat je strenger moet zijn bij binnenkomst.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Sommige mensen in andere landen zouden idd een stapje meer moeten zetten jah.
Maar daar heeft men geen zin we gaan wel lekr naar Nederland daar hebben ze alles voorelkaar zo denk men harro.
En Nederland maar geld geven aan die landen wat gebeurt ermee oorlog en nog meer oorlog.
We moeten eerst nu maar eens voor ons zelf gaan zorgen,dat kan mischien hard overkomen maar het is wel de waarheid.

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Wat je nu schrijft is werkelijk de grootst mogelijke kolder. De problemen in de derde wereldlanden zijn niet het gevolg van hun weigering "een stapje meer" tedoen. En geld geven aan "die landen", ach, na vierhonderd jaar kolonialisme slaat de balans van verdienen en uitgeven voor ons nog altijd ver naar het eerste.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Wat jij uitslaat raakt kant nog wal Harro.
Kijk televisie en kijk wat de mensen daar doen?
Krijgen ze een paar miljoen wat doet men wapens kopen mooie auto,s enzenz.
Wat heeft de geschiedenis van kolonies er mee te maken Harro?
Jij wilt de hedendaagse problemen oplossen door terug te kijken naar de geschiedenis?
Je praat nu wel erg raar hoor harro.
Die mensen daar moeten daar wat opbouwen en niet hier ben je het daar zelfs niet mee eens?
mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Is generaliseren je grootste hobby of heb je nog andere? Voordat je iets gaat opbouwen moet er iets zijn om op te bouwen en om mee op te bouwen. Vierhonderd jaar lang heeft het westen die landen leeggezogen en post-koloniaal aan de grote westerse ondernemingen gebonden. Maar nu mogen ze het zelf opknappen. Heel fijn Jasper.
Laatst gewijzigd door Harro op 24 mei 2006, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Kolonialisme heeft veel slechts gebracht in de 3e wereld, denk hierbij aan slavernij, introduktie van gewassen die voor ons (Europa) nuttig waren maar daar zorgden voor honger omdat de traditionele gewassen moesten wijken.

Toch is het niet zo zwart / wit als het ons wordt voorgespiegeld, Europa bracht ook onderwijs, infrastructuren, fabrieken e.d. naar de voormalige kolonieen.

Ik denk dat de huidige generatie Europeanen niet gebukt moet gaan onder een misplaatst schuldgevoel.
Zo denk niet dat Spanjaarden en Fransen zich nog schuldig hoeven te voelen over hun bezetting en plundering van ons land eeuwen terug.
De waarheid komt met de jaren
Gesloten