Jullie mening in de zaak Hirsi Ali - Verdonk

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten

Afgelopen maandag hamerde de 2e kamer tot diep in de nacht op minister Rita Verdonk om haar besluit terug te draaien.

Ik ben het eens met de 2e kamer, Hirsi Ali moet haar paspoort terug krijgen.
6
15%
Ik ben het eens met Rita Verdonk, een wet is er om te handhaven.
30
73%
Ik heb een andere mening, zie mijn posting.
5
12%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Dat vind ik dus onzin en niet terecht .
Ik zal me ook uit deze verdonk hirsi ali discussie terug trekken,als mensen vinden dat mijn uit spraken te vergelijken zijn met die uit de nazi tijd.
Nogmaal voor wat betreft deze discussie trek ik me terug.

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

Hirsi Ali geen paspoort verstrekken. Regels zijn regels. Een wet is er niet voor niks.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Wat vind je onzin en niet terecht? Dat wij vinden dat je totaal geen inlevingsvermogen toont, dat je opvattingen over mensenrechten onmenselijk zijn en dicht tegen het nazisme aanzitten? Wat is volgens jou dan het verschil tussen de opvattingen van de nazis over joden en jouw opvattingen over asielzoekers?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Harro jij vind mij een nazi en dat accepteer ik niet,dus ik ga verder niet meer met je in discussie.

Prettige dag verder.

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

rutger schreef:Hirsi Ali geen paspoort verstrekken. Regels zijn regels. Een wet is er niet voor niks.
Rutger; Ook jij hebt recht op je mening, maar heb je de discussie helemaal gelezen of alleen de laatste posts?
Indien je alleen de laatste 2 pagina's of zo gelezen hebt, raad ik je aan om ook de rest van de discussie eens te lezen.. en als je mening hierover dan nog ongewijzigd is.. kun je het dan eens motiveren?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Jasper J schreef:Harro jij vind mij een nazi en dat accepteer ik niet,dus ik ga verder niet meer met je in discussie.
Vreemd, alsof ik de enige ben die jou vragen stelt. Hebben David en Kevin geen recht op een antwoord? Overigens zeg ik niet dat je een nazi bent maar dat je opvattingen dicht tegen nazisme aanzitten. Weet je wat ik denk? Dat je zelf ook wel beseft dat je opvattingen over asielzoekers erg lijken op de wijze waarop nazis over joden dachten. Waarom neem je geen aanstoot aan iedereen die je onmenselijk vindt, je geeft zelfs aan het een compliment te vinden dat we jouw houding tegenover asielzoekers keihard vinden, maar is het een stap tever om je bijna net zo onmenselijk te vinden als de nazis? Wat is het verschil tussen jou en die nazis dan? Het ligt allemaal zo dicht bij elkaar.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Ik heb het niet in zulke bewoordingen gezegt daT IK het een compliment vind.
Ik betrap jouw voornamelijk erop Harro dat zodra iemand het niet met je eens is wel snel erg rechts zoniet een nazi is.
Ik vind dat je zo geen discussie kan en mag voeren.
Nogmaals ik trek me terug uit de hirsi ali discussie.

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Jasper J schreef:Ik vind het niet leuk dat die mensen in een brand hebben gezeten harro maar daardoor hebben ze nog steeds geen recht om te blijven zo simpel is dat.
Jasper J schreef:Het gaat om 2 dingen de groei stoppen en je eigen cultuur behouden. Jij zal wel weer denken racist enz. De groei van je eigen bevolking hoef je niet te stoppen dat is een natuurlijk verloop,het word juist zo druk door mensen van buiten af.
Jasper J schreef:Ik had het niet over de bevolkings groepen waar wij nu uit bestaan Harro.
Jasper J schreef:Harro mensonterende toestanden zul je altijd blijven houden daar moeten we mee leren leven ,en we moeten het accepteren
Jasper J schreef:Anmesty komt zelfs op voor de grootste beesten op deze wereld,die organisatie zegt me helemaal nix het enigste wat zij willen is alles aanpakken met een fluwelen handschoen dat kan dus niet meer in deze tijd.
Jasper J schreef:Zelf voor diegene die op cuba vast zitten ze doen net of dat van die lieve aardige mensen zijn,ik vind dat die mensen wel een beetje hun basis rechten hebben verbruikt.
Jasper J schreef:Inprincipe moet ierdeen berecht worden maar amnesty doet het wel heel vaak voorkomen dat er een stelletje heel zielige mensen zitten die zorg een aandacht nodig hebben als deze mensen iets harder worden behandelt dan normaal vind ik dat niet zo heel erg.
Jasper J schreef:We moeten eerst nu maar eens voor ons zelf gaan zorgen,dat kan mischien hard overkomen maar het is wel de waarheid.
Jasper J schreef:Het westen heeft al genoeg geld in de 3de wereld gestopt als het nou wat oplevert zeg ik hoera maar het levert niks op. Er kwam alleen maar mee honger en geweld deze mensen willen duidelijk niet.
Jasper J schreef:Ik kan me perfect in leven in mensen maar soms moet de wet gewoon uitgevoert worden hoe hard dat ook mogen zijn . Aan wetten en regels hebben we te danken dat wij het best goed hebben in Nederland.
Jasper J schreef:Het is ook heel simpel je kunt in Iran gewoon leven als homo mits je het niet kenbaar maakt,dat hebben deze jongens dus wel gedaan dacht ik zo. Waarom zou je als je homo bent in Iran wat laten blijken terwijl het je kop kan kosten?
Jasper J schreef:Zolang je geen accut gevaar loopt als homo dan hoeven ze niet te komen vind ik . Als je in Iran niet laat Blijken dat je homo bent is er helemaal nix aan de hand. geen accut gevaar dus.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Uit het oorspronkelijke partijprogramma van de NSDAP. Hier begon het allemaal mee...
4. Alleen zij die tot de natie behoren kunnen staatsburgers worden. Alleen zij die van Duitsen bloede zijn, ongeacht hun geloof, kunnen tot de natie behoren. Joden kunnen derhalve geen deel uitmaken van de natie.
5. Een ieder die geen staatsburger is mag in Duitsland alleen als gast verblijven en moet worden beschouwd als ondergeschikt aan buitenlandse wetten.
7. Wij eisen dat de staat als haar voornaamste taak zal beschouwen de industrie te stimuleren en het levenspeil van de staatsburgers te verhogen. Als het niet mogelijk is de gehele bevolking van de staat te voeden, moeten buitenlanders (niet-staatsburgers) het rijk verlaten.
8. Alle immigratie van niet-Duitsers moet worden verhinderd. Wij eisen dat alle niet-Duitsers, die sinds 2 augustus 1914 in het land zijn gekomen, meteen gedwongen worden om het land te verlaten.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Ik zeg nergens dat ik het een coplimnet vind om met nazi,s te vergeleken te worden.
Wat betreft die nsdap punten die komen toch niet over een,ik ben voor vermindering van het asielzoekers aantal.
En het sneller uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers.
Dat komt dus niet in de buurt van de nazi,s.
En wat betref eigen economie steunen en je eigen volk helpen ,dat wilde de nazi,s maar dat wil iedereen communist enz.
Dus dat nazi gedoe is lariekoek.

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

sjesus, heb ik even een leuke discussie gemist :roll:
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Lees nou eens goed. Ik zeg helemaal niet dat jij het een compliment vindt om met nazi's vergeleken te worden. Ik zeg juist dat je het prima vindt dat we je meedogeloos hard en onmenselijk vinden, maar als je met je opvattingen in de buurt van het nazisme komt ben je boos.

Die standpunten van de NSDAP zou ik, als ik jou was, nogeens goed doornemen voordat je zegt dat het nergens op slaat.

Moet ik hier trouwens uit opmaken dat je de discussie toch weer voortzet?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Opvallend in deze draad vind ik dat het net lijkt of Verdonk (lees kabinet Balkenende) ons een onmenselijk immigratie beleid oplegt.
Onzin, uiteindelijk is het natuurlijk de kiezer die de regering kiest en daarmee instemt met de strengere regels voor asielzoekers.

Een leuk artikel daarover komt uit het NRC en stamt uit 2002

http://scholieren.nrc.nl/weekkrant/2002/22/4.shtml

En kijk eens naar de stemverhouding in deze poll.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Goed Harro dat heb ik verkeert gelezen maar dan nog blijft staan dat ik niet duidelijk aan geef dat ik trots ben op het harde asiel beleid.
Ik ben er niet zo zeer trots op maar het is nu eenmaal noodzakelijk.
Het is idd zo dat jaren lang de uitzetting stokte door een hoog gehalte aan medelijden.
Nogmaals als jij vind dat dit beleid en hoe ik er over denk te vergelijken is met de nazi,s dan moet dat maar zo zijn,ik verander niet van standpunt.


mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

koos24 schreef:Opvallend in deze draad vind ik dat het net lijkt of Verdonk (lees kabinet Balkenende) ons een onmenselijk immigratie beleid oplegt.
Is dat zo? Volgens mij ging het er juist om dat Verdonk een beleid moet uitvoeren dat ingaat tegen universeel vastgelegde mensenrechten waarbij ze grote steun krijgt vanuit de Nederlandse bevolking. Verdonk is in die zin een exponent van een politieke verrechtsing van de kiezers. De achterban is blijkbaar bereid internationale afspraken over mensenrechten te negeren of zelfs af te schaffen. Nederlanders vinden blijkbaar dat mensenrechten niet universeel horen te zijn maar afhankelijk moeten zijn van waar iemand geboren is. In het kort: Nederlanders vinden dat zij alleen recht hebben op hun verworven rijkdom en vrijheid en willen dat niet delen met economische en polieke vluchtelingen.

Toch kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat dit voornamelijk een xenofoob standpunt is.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gesloten