Jullie mening in de zaak Hirsi Ali - Verdonk

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten

Afgelopen maandag hamerde de 2e kamer tot diep in de nacht op minister Rita Verdonk om haar besluit terug te draaien.

Ik ben het eens met de 2e kamer, Hirsi Ali moet haar paspoort terug krijgen.
6
15%
Ik ben het eens met Rita Verdonk, een wet is er om te handhaven.
30
73%
Ik heb een andere mening, zie mijn posting.
5
12%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Thor schreef:
Het spelletje wordt gespeeld,precies zoals links het heeft opgezet
Haha. Thor. Dat zou je wel goed uitkomen misschien, maar Mevr. Verdonk is in de valkuil van haar eigen arrogantie gevallen.

Ze dacht dat ze door uitsluitend de "regels" weliswaar volgens haar eigen zwart/wit interpretatie uit te voeren ze hiermee niet alleen weg kon komen, maar vooral haar positie als potentieel leider van de VVD veilig te stellen.

Ze wilde door een stunt in één keer met Mark Rutte afrekenen. Maar ze schoot in haar eigen voet.

Er was echt geen enkele reden om juist NU dit hele verhaal te starten. Hirsi Ali wilde al naar de VS.
Verdonk had dit best nog een paar weken kunnen uitstellen en dan had Hirsi Ali met opgeheven hoofd kunnen vertrekken.

In het leger zouden ze zo'n Verdonk een Matennaaier noemen.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

Het is gewoon jammer voor de overige mensen die al jaren moeten wachten op hun asielaanvraag, hier kinderen hebben gekregen, die hier naar school gaan en met verbazing moeten aankijken hoe 'opeens' 'snel' over een aanvraag wordt beslist. Gewoon niet uit te leggen dus.

In een complot van 'links' geloof ik al helemaal niet, ik heb altijd de indruk gehad dat 'Vreemdelingenzaken' juist een bolwerk van extreem rechts was. Een echte mening over deze zaak heb ik nog niet, ik vind zowel Verdonk als Hirsi Ali niet te pruimen, dus ik moet me eerst maar eens over die horde zien te krijgen.
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Zou Verdonk hetzelfde met de VVD willen als Jörg Haider met de FPö gedaan heeft - dwz. een liberale partij via het aantrekken van buitenstaanders (zie bijvoorbeeld haar campagne team) en een hetze tegen het huidige bestuur, omturnen in een populistische rechts extreme partij met een nadruk op afkeer tegen allochtonen en het "eigen volk eerst" sentiment? Het enge is dat zo'n overgrote meerderheid van de Nederlanders met haar kokervisie instemt en haar op handen draagt. Verdonk maakt er inmiddels werkelijk een zaak van om niets te doen tegen illegalen in het criminele circuit, maar juist asielzoekers aan te pakken die voorbeelden zijn van integratie.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

Hoezo complot-theorie? :wink:

De lijn Verdonk/FPO zie ik niet zo zitten, we hadden toch de LPF daarvoor? Volgens de Volkskrant (dacht ik) was het zelfs niet ondenkbeeldig dat Verdonk uit de VVD zou stappen en een Pim Fortuyn zou gaan doen.
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

In deze discussie is een paar keer verwezen naar Taïda Pasic, er wordt vergeten dat ze EERST een terugkeerpremie incasseerde en daarna via diverse omwegen Nederland weer binnenkwam.

Ook ik vind dat Verdonk gelijk heeft, voor Hirsi Magan gelden geen andere regels dan voor b.v. een Irakees gezin dat, zoals ik laatst las, ook zijn pas kwijtraakte.
Dat Verdonk af en toe konkeld is niet afwijkend van de rest van de Haagse slangenkuil, gelegenheidscoalities, draaien, konkelen dat is hun (politieke) leven.

Buiten dat heb ik nog een vraag, wat voor positiefs heeft Ayaan ons gebracht? De discussies rond de Islam?
Dat ze nu gaat werken voor Bush geeft mij te denken.
Laatst gewijzigd door MARKET GARDEN op 22 mei 2006, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

De wet is de wet er word duidelijk gemeld voor aanvang van de asiel procedure dat je niet mag liegen,doe je dit wel en komt men er achter heeft dit later gevolgen.
Ik vind dus ook dat verdonk gelijk heeft en we niet met iedereen medelijden kunnen hebben.
Anders werkt de wet niet als zij mag liegen mogen anderen dat ook en dan heb je nix aan een wet.
Ik vind dat verdonk ook slecht behandelt word door mensen van bijvoorbeeld groenlinks.
Bij Buitenhof ging iemand zelfs zover haar te vergelijken met iemand die de naziwetten uitvoerde een schande!

mvg Jasper j
Aude Audenda
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Ik denk dat veel mensen er niet bij stil staan waarom asielzoekers liegen over persoonlijke zaken. Als ze dit doen om anderen bewust te bedonderen is dat kwalijk, maar vaak doen ze dit voor hun eigen veiligheid of - waarschijnlijk nog belangrijker - de veiligheid van de mensen die ze achterlaten. De IND gaat helemaal niet zo vertrouwelijk om met gegevens van asielzoekers, dus dat kan ik ze niet kwalijk nemen.

Taïda is misschien een andere situatie, maar ik vind het allemaal zo bekrompen om zoveel tijd te stoppen in een meisje dat hier enkel haar examen wil halen. Welk probleem heeft mevr. Verdonk nu opgelost door haar terug te sturen? Een minister van integratie die volledig geïntegreerde mensen het land uit stuurt. Ik begrijp dat gewoon niet.

"Regels zijn regels": je moet de fans van Verdonk eens horen als ze op school moeten nablijven omdat ze vijf minuten te laat zijn gekomen of als ze een boete krijgen omdat ze 5 kilometer te hard gereden hebben op de snelweg. :)
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

KevinP schreef:Ik denk dat veel mensen er niet bij stil staan waarom asielzoekers liegen over persoonlijke zaken. Als ze dit doen om anderen bewust te bedonderen is dat kwalijk, maar vaak doen ze dit voor hun eigen veiligheid of - waarschijnlijk nog belangrijker - de veiligheid van de mensen die ze achterlaten. De IND gaat helemaal niet zo vertrouwelijk om met gegevens van asielzoekers, dus dat kan ik ze niet kwalijk nemen.
In de zaak Hirsi Ali is duidelijk geworden dat haar veiligheid niet in het geding was.
KevinP schreef:Taïda is misschien een andere situatie, maar ik vind het allemaal zo bekrompen om zoveel tijd te stoppen in een meisje dat hier enkel haar examen wil halen. Welk probleem heeft mevr. Verdonk nu opgelost door haar terug te sturen? .
Daar is mee bereikt dat nu duidelijk is dat ook in ons bomvolle, vreselijk tolerante landje een grens bereikt kan worden.
KevinP schreef:"Regels zijn regels": je moet de fans van Verdonk eens horen als ze op school moeten nablijven omdat ze vijf minuten te laat zijn gekomen of als ze een boete krijgen omdat ze 5 kilometer te hard gereden hebben op de snelweg. :)
Inderdaad, we moeten niet zeuren als we zo'n boete krijgen, en ik als Verdonk-fan doe dat ook niet. Er zit tenslotte een teller in mijn auto :lol:
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

MARKET GARDEN schreef:Daar is mee bereikt dat nu duidelijk is dat ook in ons bomvolle, vreselijk tolerante landje een grens bereikt kan worden.
Welke grens? Nederlandse headhunters zoeken de hele wereld af opzoek naar gemotiveerde mensen met een academisch niveau, lokken ze met bonussen naar ons land om hier te komen studeren en werken. Maar als een uitstekende VWO-student hier al woont, die een toonbeeld is van integratie, hier wil gaan studeren dan moet ze weg. Nee, dan zijn bomvol en tolerant echt belangrijke steekwoorden. Datzelfde trouwens geldt ook voor Hirsi Ali. Op de integratie van Hirsi Ali was niets aan te merken. Ze spreekt de taal, houdt zich perfect aan de Nederlandse waarden en normen en is in het buitenland zelfs reclame voor ons land. Een notering op de lijst van 100 belangrijkste vrouwen ter wereld! En het toonbeeld van hoe ver je kunt komen door perfect te integreren. Een voorbeeld voor alle asielzoekers en andere nieuwkomers. Maar nee, we zijn in Nederland inmiddels zo bekrompen dat we gaan vallen over iemands verleden. Walgelijk is het. Na de moord op Fortuyn en de moord op van Gogh vroeg de wereldpers zich geschokt af wat er in Nederland gaande was. Nu halen we opnieuw de voorpagina's op een zéér negatieve manier. De Amerikaanse, Britse, Duitse en Duitse pers kopte groot op de voorpagina's van gerenomeerde kranten dat de Nederlanders gek geworden zijn. Wetten horen niet rigide te worden toegepast. Wetten horen steeds bij individuele gevallen getoetst te worden. Doen we dat niet dan kan iedereen de volgende zijn.
MARKET GARDEN schreef:Inderdaad, we moeten niet zeuren als we zo'n boete krijgen, en ik als Verdonk-fan doe dat ook niet.
Zie ook: Verdwaalde veteraan: Nederland nieuwe stijl
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

MARKET GARDEN schreef:Daar is mee bereikt dat nu duidelijk is dat ook in ons bomvolle, vreselijk tolerante landje een grens bereikt kan worden.
Nederland is inderdaad best vol en ik vind het ook helemaal niet erg dat niet iedereen meer binnengelaten wordt. Maar Nederland wordt echt niet minder vol door mensen als Taïda weg te sturen. Het gaat mij echt om de mensen als zij die allang geïntegreerd zijn in de Nederlandse samenleving: welk nut dient het om hen weg te sturen?
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Het is mijns inziens zo dat Verdonk met deze actie heeft bewezen niet geschikt te zijn voor de politiek.

De meeste aspecten zijn al genoemd, zoals de verspilling van geld en talent, de slechte publiciteit voor ons land, de veel te rigide toepassing van de wetten (zelfs al heeft ze de mogelijkheid om deze wetten min of meer naar eigen inzicht toe te passen) en noem maar op.

Het meest kwalijk vind ik echter dat ze deze actie voor eigen gewin heeft toegepast. Ze wil partijleider worden van de VVD en heeft dat over de rug van Hirsi Ali proberen te doen. Heel erg kwalijk!
Ze is natuurlijk toch een beetje in haar eigen zwaard gevallen, maar is er toch weer mee weggekomen.

Dit had echt het einde van Verdonk moeten zijn. Ze heeft van haar eigen beloftes nog maar weinig waargemaakt.

Ik heb er echt geen goed woord voor over.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

dvaupel hoe weet je nou dat ze het het gewin heeft toegepast?
Omdat er eindelijk iemand is die een keer een wet wil uitvoeren is het meteen voor haar eigen zaak?
Ik vind dat een beetje slap omdat te beweren,alles wat je op tv ziet is linkse propaganda.
De meerderheid van de bevolking was het eens met verdonk alleen dan zijn er mensen in de kamer die maar niet willen luisteren.
Links krijgt de meeste zentijd en maken deze oprechte minister zwart.
Het word tijd dat er eens naar het volk geluisterd word,en wetten worden nageleeft.

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Maar waarom leeft deze minister dan vrijwel geen enkele wet na maar bij Hirsi Ali wel?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Jasper J schreef:dvaupel hoe weet je nou dat ze het het gewin heeft toegepast?
Omdat er eindelijk iemand is die een keer een wet wil uitvoeren is het meteen voor haar eigen zaak?
Ik vind dat een beetje slap omdat te beweren,alles wat je op tv ziet is linkse propaganda.
De meerderheid van de bevolking was het eens met verdonk alleen dan zijn er mensen in de kamer die maar niet willen luisteren.
Links krijgt de meeste zentijd en maken deze oprechte minister zwart.
Het word tijd dat er eens naar het volk geluisterd word,en wetten worden nageleeft.

mvg jasper j
Is allemaal niet zo moeilijk hoor, Jasper.
Er was geen enkele reden om dit verhaal rond Hirsi Ali precies NU op te rakelen. Als Verdonk nog even had gewacht was Hirsi Ali ook gewoon naar de VS vertrokken en had het dus allemaal geen zin meer gehad. Wat wèl urgent is is dat deze maand de lijsttrekker van de VVD gekozen gaat worden en Verdonk en Rutte een nek-aan-nek race liepen.
Mevrouw Verdonk wil zich graag als rechtlijnige en sterke leider presenteren.

Alles wat je op TV ziet is linkse propaganda??? Hoe kom je dáár nou toch weer bij.. Kun je daar concrete voorbeelden van geven?

De meerderheid van de bevolking was het eens met verdonk alleen dan zijn er mensen in de kamer die maar niet willen luisteren, zeg je. Kun je me de cijfers tonen? Natuurlijk niet. Het Nederlandse parlement is prima in staat om de gevoelens van het Nederlandse volk over de bühne te brengen.
Verdonk is in elk geval door het parlement teruggefloten. Helaas niet drastisch genoeg, maar dat is mijn mening.

Moet er meer naar het volk geluisterd worden? Dan kun je het alleen maar jammer vinden dat het kabinet niet over deze actie is gestruikeld. Dan hadden we (het volk dus) in elk geval opnieuw onze stem kunnen uitbrengen.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

De minster word ondermeer het werken onmogelijk gemaakt door haar eigen partij.
Zodra de toon wat harder word in dit land dan word er van veel kanten geprobeert de toon te matigen.
De minister doet dat niet en loopt dus vaak tegen problmen aan,en tegen dingen die steeds maar weer worden tegengehouden.
Dit terwijl de meerderheid van de Nederlandse bevolking het met de minister eens is.
Er is in Nederland alleen maar ruimte voor de linksekliek.
Links is bang aan het worden omdat men nu een pittige tegenstander hebben,dus maakt men minister Verdonk op alle manieren zwart.

mvg jasper j
Aude Audenda
Gesloten