Nieuwe aanwinsten van Markoz

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Bomber_nander, zou je de volgende keer niet meer die hele reeks met plaatjes mee willen quoten, pak gewoon het plaatje eruit waar je op reageerd. Zo'n hele reeks met foto's mee quoten komt de leesbaarheid van het topic niet ten goede.

Overigens vind ik de HJ M43 veldmuts er niet verkeerd uitzien hoor. Kan je echter geen uitsluitsel geven over de orginaliteit. Het plasticje is overigens niks mis mee, dit zat in verschillende Schirmmutzen e.d. ook in. Dit beschermde de fabrieks of makersstempel die hieronder stond.
Echter was deze niet altijd gestempeld maar zat er ook vaak gewoon een kartonnetje onder waarop de fabrieks of makersstempel stond. Deze werd dan vaak weer verwijderd om de pet wat soepeler te maken. Hopelijk heb je wat aan de info. :) ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Bericht door Markoz »

Dan weet ik wel zeker dat ie echt is, vooral omdat die man er toen bij was. Loopt nu nog steeds rond op beurzen. Voor de rest is alles wat ik met hem gekocht heb ook echt, dus zit dit waarschijnlijk ook wel goed :)
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Bericht door Markoz »

Een 'kleine' update. Ik heb net mijn vitrinekasten in elkaar gezet en ingericht, alleen de kranten, mijn amerikaans spul, foto's en wat ander klein spul was geen ruimte meer voor.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Iemand enig idee trouwens voor wat voor munitie die duitse schakels zijn bij die laarzen?
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Door de vitrinekasten komen de spullen veel meer tot hun recht! Heel mooi Mark! :)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Bericht door Markoz »

Het is nog niet klaar :) Moet er eigenlijk nog een vitrinekast bij maar goed, eerst plek en geld zoeken ;)
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

Hoi Markoz,

prachitge verzameling!! :)

die schakels.. voor zover ik kan zien lijken het voor mij schakels van kogels uit vliegtuigen, of tanks ? Maar neem in dit opzicht niet te veel van mij aan! :wink:

Gr, dennis
Laatst gewijzigd door dennisb op 16 aug 2006, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Zeer mooie verzameling :wink:
Heb trouwens je foto's binnen :) .
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Bericht door Markoz »

Dankje, en mooi dat de foto's goed zijn aangekomen :)
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4860
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Verzameling

Bericht door asjemenou »

Leuke verzameling Markoz. Ziet er goed uit zo.
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Bericht door Markoz »

Dankje :) Maar ben nu aan het 'echte' werk begonnen: een pop. Ik twijfel nog of ik hem engels of pools maak :) De polen hebben namelijk een gedeelte van groningen bevrijd maar goed, ik heb nog wel even om daar een beslissing over te nemen :)
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Mooi spul! En de schakels lijken mij idd. schakels voor Duitse 13 of 20 mm. vliegtuig munitie. Zijn er nog stempels te vinden op deze band of niet?
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Zozo mark dat ziet er tof uit zo opgesteld in de vitrinekast :!:
Ga zo door dan word de pop ook wel wat moois :)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Coole verzameling zeg.
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Bericht door Markoz »

Lang niets gepost, verzameling is ondertussen behoorlijk wat groter geworden. Moet er binnenkort weer 2 vitrinekasten bij, heb daar helaas geen ruimte voor :(

Vandaag heb ik in Duiven wat spul gekocht: 3 foto'tjes, een duitse bijbel met hoesje, arbeitsbuch die behoorlijk vol staat en.. Een jodenster.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben er niet 100% zeker van dat hij echt is. Een tijdje terug opende ik al een topic over een jodenster die op marktplaats stond en hoe je een echte kon herkennen. De conclusie was dat dit zeer moeilijk is, er bestaan geen boeken over kenmerken van een jodenster en daarnaast zijn er vele verschillende soorten. Ik heb toch de gok genomen dat hij echt was en ook als hij niet echt is vind ik dat het een mooie aanwinst is voor mijn verzameling. Natuurlijk ga ik dan in januari wel even een babbeltje met de verkoper maken :P :evil: Als iemand hem als replica herkent, meld het dan even zodat ik weet waar ik aan toe ben :)

Voor de rest was het allemaal pech :( Een mooie, nette engelse helm met netje en verbandpakje werd voor mijn neus verkocht net als een aantal nazi-vlaggetjes. Bij beide net te laat. Hopelijk volgende keer beter :)
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Ziet er goed uit.
Leuke aanwinsten.
Hoop voor je dat de ster origineel is.

Geloof dat die helm nu bij mij in de collectie zit. :oops:
Mvg/Best regards, Sipke
Plaats reactie