Geplaatst: 25 mei 2006, 11:30
Leuke woordspelingdvaupell schreef:De intentie van Harro voor wat betreft dit onderwerp werd door een aantal deelnemens niet begrepen, waardoor het onderwerp volgens mij is ontspoord.
Forum Tweede Wereldoorlog
https://wo2forum.nl/
Leuke woordspelingdvaupell schreef:De intentie van Harro voor wat betreft dit onderwerp werd door een aantal deelnemens niet begrepen, waardoor het onderwerp volgens mij is ontspoord.
Escuses voor de late reactie van mijn kant.Zhukov schreef:Harro heeft het over een Engelstalige veteraan, niet over een Engelsman of een Brit. Een Canadees kan ook Engels spreken, dus ik zie niet in waarom Harro niet goed heeft geluisterd.THOR schreef:Nou harro had gehoort,maar niet goed geluisterd.
Die bewuste veteraan was een canadees!
Dát is ook op de man spelen, beste Thor. Precies hetzelfde als waar je in het Verdonk-topic zo over loopt te roepen. Je stoot je hier precies aan dezelfde steen en toont je geen haar beter. Jammer, gemiste kans.Trouwens over nederland nieuwe stijl............hoorde ( jawel ) op ned2, een advocaat al net zulke onzin uitkramen als harro het hier doet!
Die zit net als harro in het complot tegen de regel is regel beleid
MARKET GARDEN schreef:
Ik vraag me dan ook af, handelde de conducteur in de geest van VERDONK of is VERDONK een tijdsprodukt die handeld in de geest van de conducteur??!!
Ik meen me te herinneren dat de NS de man in Canada hebben opgespoord om excuses aan te bieden en ze hem de boete vergoed hebben.koos24 schreef:Zit er overigens hard aan te denken een brief te sturen aan de NS, is er trouwens een reactie geweest van de spoorwegen op dit gebeuren?
Bovenstaande is gewoon propaganda om VERDONK zwart te maken.Harro schreef:Hoorde ik gisteren bij "Buitenhof". Een Engelstalige, bejaarde veteraan uit de tweede wereldoorlog stapte na de herdenking in Amersfoort op de verkeerde trein. Hij moest naar Arnhem maar ging naar Haarlem. Dik in de tachtig, in een vreemd land en emotioneel na de herdenking was hij het spoor helemaal bijster.
Dus wat doen de Nederlandse Spoorwegen? Je zou verwachten dat ze begrip tonen, hem bij het volgende station helpen met uitstappen en een treintaxi naar Arnhem regelen. Nee, want dit is Nederland nieuwe stijl. De Nederlandse Spoorwegen gaven de man een boete van 35 euro wegens het niet bezitten van een geldig plaatsbewijs en lieten hem op het volgende station aan zijn lot over. Gevochten voor onze vrijheid maar dit is het "regels zijn regels" land van minister Verdonk. En in die geest werkt de conducteur: geen uitzonderingen want geen geldig plaatsbewijs is geen geldig plaatsbewijs. Want regels moet je rigide toepassen, zo doen wij dat in Nederland.
Ja, want wie bepaald wat er belangrijker is: Moord of in de verkeerde trein stappen?Gaan we nu het onbewust in de verkeerde trein stappen gelijk stellen aan een politieke moord?
Harro schreef:Daar ging het helemaal niet om. Het gaat om de mentaliteit die past bij de stijl van minister Verdonk met als achtergrond dat ze premier wil worden van ons land. Vandaar: Nederland nieuwe stijl.IJsbrand schreef:Volgens mij valt de Nederlandsche Spoorwegen onder het bewind van minister Karla Peijs en hebben jullie al enkele dagen op Rita liggen te kankeren, die met deze trein weinig van doen heeft.
Harro schreef:Dat je niet tegen de feiten kunt is jouw probleem hoor Jasper. Ik heb het ook helemaal niet over specifiek Verdonk maar over een mentaliteit die groeit in Nederland en waarvan zij een belangrijke exponent is. Bovendien wil ze leider worden van dit land waardoor die mentaliteit een breder perspectief krijgt. Haar populariteit spreekt boekdelen. Opnieuw vieren onderbuikgevoelens, nauwelijks verholen racisme en kleinburgerlijk denken hoogtij. Nederland wordt een eng land en het gedrag van de conducteur en de minister zijn daar voorbeelden van.
Wil je nog een voorbeeld? Een man, 63 jaar oud, ziet twee weken geleden aan het strand hoe enkele jongens hout aansteken. Als de vlammen verschijnen het helmgras vlam vat kruipt de man snel onder een prikkeldraad afzetting door en dooft de vlammen met zand. Hiermee is een flinke duinbrand voorkomen en de nabijgelegen strandtent gered. Als helmgras in brand staat verspreid het vuur zich namelijk razendsnel. Een held? Niet volgens de dienstdoende wetshandhaver. Die geeft de man een boete van 65 euro. Door onder het prikkeldraad door te kruipen had hij verboden terrein betreden. Hij had 112 moeten bellen en daarna op de brandweer moeten wachten. Regels zijn regels.
dvaupell schreef:De intentie van Harro voor wat betreft dit onderwerp werd door een aantal deelnemens niet begrepen, waardoor het onderwerp volgens mij is ontspoord.
Als ik het goed begrepen heb zou dit onderwerp over de veranderende moraal in Nederland moeten gaan. Van een tolerante (in sommige ogen slappe) samenleving naar een meer strikte (in sommige ogen starre) samenleving.
Ik stel voor dat we dáár over verder gaan.
Als de discussie zelf weer onderwerp van disussie wordt, doe ik er een slotje op.
Lees je eigen verhaal even terug.vincent schreef:Ja, want wie bepaald wat er belangrijker is: Moord of in de verkeerde trein stappen?Gaan we nu het onbewust in de verkeerde trein stappen gelijk stellen aan een politieke moord?
De wetgeving bepaalt dat.
En als je zegt dat je de ene wet best aan je laars mag lappen, wie zegt dan dat je de andere wet niet aan je laars mag lappen?
Ethiek?
Iedere serieuze advocaat maakt daar gehakt van als zoiets in de rechtzaal wordt gezegd.
Nu kan ik wel een heel lang betoog gaan afsteken over positief recht versus natuurrecht (saaie en taaie kost) maar ik denk dat Harro gelijk heeft: lees eerst eens goed de vraagstelling voordat je er op reageert.vincent schreef:Ja, want wie bepaald wat er belangrijker is: Moord of in de verkeerde trein stappen?Gaan we nu het onbewust in de verkeerde trein stappen gelijk stellen aan een politieke moord?
De wetgeving bepaalt dat.
En als je zegt dat je de ene wet best aan je laars mag lappen, wie zegt dan dat je de andere wet niet aan je laars mag lappen?
Ethiek?
Iedere serieuze advocaat maakt daar gehakt van als zoiets in de rechtzaal wordt gezegd.
1) Dit is appels en peren vergelijkenJa, want wie bepaald wat er belangrijker is: Moord of in de verkeerde trein stappen?
De wetgeving bepaalt dat.