Een op de tien Nederlanders racistisch

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

pionier schreef:
Harro schreef:Volgens het radio 1 journaal is de groep die zichzelf rascistisch vindt tussen de 17 en 24 jaar oud, laag tot middelbaar opgeleid en vinden ze ondermeer dat zijzelf intelligenter zijn dan allochtonen en dat allochtonen eerder ontslag dienen te krijgen dan autochtonen.


Typisch radio 1. Even terug pakken als er een uitspraak word gedaan. Hoe is dat onderzoek gedaan? Tussen groep van 10 jongeren in gaan staan en zeker vragen: Wie is rasistisch?

Als ze dezelfde vraag op een andere zender zouden vragen durf ik al met je te wedden dat er een heel ander antwoord gedaan word.

Waarom vragen ze niet eens aan de allochtonen: Wie is rasistisch (in bezoek land of eigen land)

Verder de vraag: Wanneer ben je rasistisch?
- Als je de jongen van hiernaast haat omdat hij elke ochtend keihard het ochtendgebed doet?
Haha,ben wel met pionier eens.
Het is net hoe je de vragen steld.

Tja,men is niet meer zoals vroeger.
Toen nam men dat klakkeloos aan als iets werd bericht.
De tegenwoordige mensch is goed ontwikkeld.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

een voorbeeld van de individualisering, vroeger was het de dominee die dit zei, en de gehele gelovige parochie geloofde dat en nam dat voor zoete koek, want ja meneer de dominee zei het!! Deze groepen zijn weggevallen door de ontzuiling in de jaren 60. En uiteindeling is Nederland zodanig ontzuild dat mensen steeds meer een eigen 1-persoons groep zijn geworden. En dat heeft echt niks ermee te maken dat mensen 'eindelijk' goed ontwikkeld zouden zijn zoals THOR zegt
mvg
rémy
----
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Rémy carré schreef:een voorbeeld van de individualisering, vroeger was het de dominee die dit zei, en de gehele gelovige parochie geloofde dat en nam dat voor zoete koek, want ja meneer de dominee zei het!! Deze groepen zijn weggevallen door de ontzuiling in de jaren 60. En uiteindeling is Nederland zodanig ontzuild dat mensen steeds meer een eigen 1-persoons groep zijn geworden. En dat heeft echt niks ermee te maken dat mensen 'eindelijk' goed ontwikkeld zouden zijn zoals THOR zegt
mvg
rémy


En dat heeft echt niks ermee te maken dat mensen 'eindelijk' goed ontwikkeld zouden zijn zoals THOR zegt

Jazeker wel!
Men heeft zich losgemaakt van de kerk.
Kijk maar eens naar deze tijd,de kerk stroomt leeg.
Men gebruikt eindelijk zijn eigen verstand,men laat zich niet meer sturen.
En dus is men nu eindelijk goed ontwikkeld.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

THOR schreef:Haha,ben wel met pionier eens.
Het is net hoe je de vragen steld.
We weten helemaal niet wat de vragen waren. Dus waarom dan meteen uitgaan van het negatieve: dat het domme vragen waren?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

nou de ontzuiling noem ik och ook al in mijn stukje! Maar dit heeft niks met goed ontwikkeling te maken!! Mijn ouders zijn nog kerkgangers (gem 1 keer per twee weken) en durf jij nu te beweren dat ze onderontwikkeld zijn?!!!!

mvg
rémy
----
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Rémy carré schreef:nou de ontzuiling noem ik och ook al in mijn stukje! Maar dit heeft niks met goed ontwikkeling te maken!! Mijn ouders zijn nog kerkgangers (gem 1 keer per twee weken) en durf jij nu te beweren dat ze onderontwikkeld zijn?!!!!

mvg
rémy
ijn ouders zijn nog kerkgangers (gem 1 keer per twee weken) en durf jij nu te beweren dat ze onderontwikkeld zijn?!!!!



Waar staat dat dan??
mvg THOR
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

Nou jij stelt, de mensen maken zich los van de kerk--> de kerken lopen leeg. Dus de mens heeft is eindelijk ontwikkeld (doordat ze niks meer met de kerk van doen hebben)

mvg
rémy
----
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Harro schreef:
pionier schreef:Je kan het niet hebben he Harro. Nogmaals, doe wat je wilt. Je bent al rasistisch als je een terecht woord tegen iemand zegt. Schijnbaar moeilijk te begrijpen. Maarja laat maar. Ik wist weer dat zoiets zou komen, vraag me af waarom ik nog in dergelijke topics post.
Dat vraag ik mij ook af daar je totaal niet in staat bent een normale discussie te voeren. Zoals Kevin terecht opmerkt: je roept maar wat, vervolgens kom ik met een onderbouwde reactie waaruit het tegendeel blijkt en dan ben je boos. Je doet mij denken aan iemand die zegt dat de wereld plat is, die ze dan allerlei prachtige foto's laten zien vanuit de ruimte van een ronde wereld en dan boos roep dat de wereld plat is, ze "altijd gelijk willen hebben" en dat je niet meer meedoet :mrgreen:
Wat een onzin. Grotendeels geef ik een mening, en eigen ervaringen. Dan kom jij met 'dat is onzin' bla bla bla. Daar heb ik geen zin in. Ik wil gewoon zeggen hoe ik er over denk en me verder met mn hobby bezig houden.
Bij deze kan ik je ook mededelen dat ik van 3 personen op het forum een mail krijg dat ik je links moest laten liggen (om het zelf nog maar zachtjes uit te drukken)
Maar oke, als jij dat denkt prima, ik ga niet 100 keer je naam in een bericht zetten en je telkens op jouw meningen wijzen die ik niet goed vind....
Per mail ben ik berijkbaar. Hoe me in dit topic nu afzeidig.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

pionier schreef:Bij deze kan ik je ook mededelen dat ik van 3 personen op het forum een mail krijg dat ik je links moest laten liggen (om het zelf nog maar zachtjes uit te drukken)
Dat zijn dan drie mensen die zich nog triester gedragen dan jij.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Rémy carré schreef:Nou jij stelt, de mensen maken zich los van de kerk--> de kerken lopen leeg. Dus de mens heeft is eindelijk ontwikkeld (doordat ze niks meer met de kerk van doen hebben)

mvg
rémy
Wat is dan de reden dat de kerken leeg lopen?
Hebben de mensen die wegblijven,zich niet op een bepaalde ontwikkeld dat ze daarom wegblijven.
Maar dit is off-topic.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

THOR schreef: Wat is dan de reden dat de kerken leeg lopen?
Hebben de mensen die wegblijven,zich niet op een bepaalde ontwikkeld dat ze daarom wegblijven.
Maar dit is off-topic.
Nee, mensen zijn zelfstandiger geworden dat wel, maar verder/beter ontwikkeld vind ik een term die hier niet past

mvg
rémy
----
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Thor schreef:
Tja,men is niet meer zoals vroeger.
Toen nam men dat klakkeloos aan als iets werd bericht.
De tegenwoordige mensch is goed ontwikkeld.
Was dat maar waar. De ontzuilde maatschappij is beslist niet beter ontwikkeld. Heel veel mensen kunnen volgens mij er juist helemaal niet zo goed mee omgaan dat hun mening niet meer door een predikant of dergelijke figuur wordt gedefinieerd.


Off topic is het allemaal, maar goed...
Laatst gewijzigd door dvaupell op 04 jun 2006, 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

dvaupell schreef:Heel veel mensen kunnen volgens mij er juist helemaal niet zo goed mee omgaan dat hun mening niet meer door een predikant of dergelijke figuur wordt gedefinieerd.
En dan zoeken ze andere mensen om achteraan te lopen. Ook de commercie lijkt tegenwoordig de rol van het geloof overgenomen te hebben. De commercie bepaalt wat wij moeten doen en laten.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Harro schreef:
pionier schreef:Bij deze kan ik je ook mededelen dat ik van 3 personen op het forum een mail krijg dat ik je links moest laten liggen (om het zelf nog maar zachtjes uit te drukken)
Dat zijn dan drie mensen die zich nog triester gedragen dan jij.
Wie is hier nu triest. In een ander topic vraag je of ze willen stoppen nmet een discussie en je 'niet meer lastig te vallen'.

Ik vraag hetzelfde en meneertje Harro moet weer gelijk door gaan. Echt triest geval van laatste woord willen hebben.
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Harro schreef:Volgens het radio 1 journaal is de groep die zichzelf rascistisch vindt tussen de 17 en 24 jaar oud, laag tot middelbaar opgeleid en vinden ze ondermeer dat zijzelf intelligenter zijn dan allochtonen en dat allochtonen eerder ontslag dienen te krijgen dan autochtonen.

Ik geloof best dat de cijfers kloppen, het is ook deze groep die het meeste problemen heeft met allochtonen.

Laag opgeleiden wonen niet in Wassenaar met Maxia als hoog opgeleide allochtone buurvrouw :D

Verder zijn wij (jongeren) die in het uitgaansleven geconfronteerd worden met de schaduwzijde van het van boven af opgelegde "allochtonenbeleid"
Zelf stap ik regelmatig in Ede, leuk joh die Marokkaanse jongeren.
Daar hebben de Haagse heren geen last van als ze "pilsje" drinken in een Scheveningse stranttent of in het Hilton aan de bar een dubbele wiskey wegsloeberen.

Nee we moeten vooral iedereen die klaagt over allochtonen in een hoek schoppen en beschuldigen van nazi sympathieen.
De waarheid komt met de jaren
Plaats reactie