Een op de tien Nederlanders racistisch

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Pjaambeer
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jun 2006, 17:40

Bericht door Pjaambeer »

Nee we moeten vooral iedereen die klaagt over allochtonen in een hoek schoppen en beschuldigen van nazi sympathieen.
leuk.
Distributiesysteem, en Witchery is leuk
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

MARKET GARDEN schreef:
Harro schreef:Volgens het radio 1 journaal is de groep die zichzelf rascistisch vindt tussen de 17 en 24 jaar oud, laag tot middelbaar opgeleid en vinden ze ondermeer dat zijzelf intelligenter zijn dan allochtonen en dat allochtonen eerder ontslag dienen te krijgen dan autochtonen.

Ik geloof best dat de cijfers kloppen, het is ook deze groep die het meeste problemen heeft met allochtonen.

Laag opgeleiden wonen niet in Wassenaar met Maxia als hoog opgeleide allochtone buurvrouw :D

Verder zijn wij (jongeren) die in het uitgaansleven geconfronteerd worden met de schaduwzijde van het van boven af opgelegde "allochtonenbeleid"
Zelf stap ik regelmatig in Ede, leuk joh die Marokkaanse jongeren.
Daar hebben de Haagse heren geen last van als ze "pilsje" drinken in een Scheveningse stranttent of in het Hilton aan de bar een dubbele wiskey wegsloeberen.

Nee we moeten vooral iedereen die klaagt over allochtonen in een hoek schoppen en beschuldigen van nazi sympathieen.
Nee, in de regio Den Haag wonen (Buiten Maxima natuurlijk) geen allochtonen.. :?

Wat is dat nou voor opmerking.. Kom op zeg, even serieus nu.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

dvaupell schreef:
Nee, in de regio Den Haag wonen (Buiten Maxima natuurlijk) geen allochtonen.. :?

Wat is dat nou voor opmerking.. Kom op zeg, even serieus nu.
Dat bedoel ik ook niet, laag opgeleiden wonen meestal niet in de duurste wijken maar in sociale woningbouw en worden dus door hun woonomgeving meer met allochtonen geconfronteerd dan de bewoners van Wassenaar.
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

MARKET GARDEN schreef:
dvaupell schreef:
Nee, in de regio Den Haag wonen (Buiten Maxima natuurlijk) geen allochtonen.. :?

Wat is dat nou voor opmerking.. Kom op zeg, even serieus nu.
Dat bedoel ik ook niet, laag opgeleiden wonen meestal niet in de duurste wijken maar in sociale woningbouw en worden dus door hun woonomgeving meer met allochtonen geconfronteerd dan de bewoners van Wassenaar.
Daar heb je gelijk in Thor.
Ik denk ook dat de mensen in dat soort wijken meer afkeer hebben tegen
deze mensen dan ijn bijvoorbeeld Wassennaar.
Ik ben zelf geboren in een redelijk slechte wijk,deze wijk is alleen maar verder en verder achteruit gegaan,allochtonen hebben daar de meeste
schuld aan deze mensen hebben nu eenmaal andere normen en waarden.

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Jasper J schreef:Daar heb je gelijk in Thor.
Ik denk ook dat de mensen in dat soort wijken meer afkeer hebben tegen
deze mensen dan ijn bijvoorbeeld Wassennaar.
Ik ben zelf geboren in een redelijk slechte wijk,deze wijk is alleen maar verder en verder achteruit gegaan,allochtonen hebben daar de meeste
schuld aan deze mensen hebben nu eenmaal andere normen en waarden.

mvg jasper j
Was de wijk als slecht (of zoals je schrijft 'redelijk slecht') vóórdat er allochtonen kwamen wonen of woonden er al allochtonen vóórdat jij er geboren werd ?
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Toen ik er geboren werd was de wijk netjes en er woonden een enkle van
een andere afkomst.
Als je nu gaat kijken wonenen er voor 80 procent allochtonen de criminaliteit viert er hoogtij.

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Jasper J. schreef:
Ik ben zelf geboren in een redelijk slechte wijk,deze wijk is alleen maar verder en verder achteruit gegaan,allochtonen hebben daar de meeste
schuld aan deze mensen hebben nu eenmaal andere normen en waarden.
Mag ik daar uit concluderen dat deze allochtonen daar zelf een andere mening over hebben?
Dat wil zeggen dat zij vanwege hun andere belevingswereld (andere waarden en normen immers) het géén slechte wijk vinden?

Dat weet jij vermoedelijk niet omdat er (neem ik even aan) geen contact is tussen autochtonen en mensen met een andere etnische achtergrond.

Geloof mij: Een slechte wijk is voor iedereen slecht. Als je echter met iemand van zeg, Marokkaanse komaf spreekt zegt hij: Het ligt aan de Antillianen en spreek je met een Surinamer, dan ligt het aan de voetbaljongetjes met een witte huid, want die discrimineren.

Het verval van waarden en normen is een algemeen proces en kun je niet alleen allochtonen verwijten.

Men zou zich eens meer in de ander moeten verdiepen... dat zou hele nieuwe inzichten opleveren.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Jasper J schreef:Toen ik er geboren werd was de wijk netjes en er woonden een enkle van
een andere afkomst.
Als je nu gaat kijken wonenen er voor 80 procent allochtonen de criminaliteit viert er hoogtij.

mvg jasper j
Er wonen 80 procent allochtonen en de criminaliteit viert er hoogtij

Je combineert deze 2 aspecten in één zin, waarmee je een verband suggereert. Is dat een gevoel of heb je ook wat statistieken hierover bij de hand.

Als je me per PB laat weten in welke wijk/stad je woont wil ik graag proberen deze statistieken in handen te krijgen. Dan weten we namelijk ook of het inderdaad feiten betreft.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Jasper J schreef: Ik ben zelf geboren in een redelijk slechte wijk,deze wijk is alleen maar verder en verder achteruit gegaan,allochtonen hebben daar de meeste
schuld aan deze mensen hebben nu eenmaal andere normen en waarden.

mvg jasper j
Jasper J schreef:Toen ik er geboren werd was de wijk netjes en er woonden een enkle van
een andere afkomst.
Als je nu gaat kijken wonenen er voor 80 procent allochtonen de criminaliteit viert er hoogtij.

mvg jasper j
Was de wijk toen je geboren werd nou ‘redelijk slecht’ of ‘netjes’ ?? Er zit daar wel een verschil tussen.
Maar ik begrijp hieruit dat je de allochtonen de schuld geeft dat de wijk achteruit is gegaan.
Volgens mij is dat wel erg makkelijk ‘scoren’

Het komt natuurlijk van twee kanten. De oorspronkelijke buurtbewoners hebben m.i. weinig gedaan om de nieuwe buurtbewoners op te nemen in de buurt, hierdoor trekken de ‘nieuwelingen’ meer met elkaar op dan met de ‘oude garde’

Als je andere normen en waarden hebt ben je dan slecht ?

Als je vakantie hebt blijf je toch zeker wel in Nederland ???
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

dvaupell schreef:Jasper J. schreef:
Ik ben zelf geboren in een redelijk slechte wijk,deze wijk is alleen maar verder en verder achteruit gegaan,allochtonen hebben daar de meeste
schuld aan deze mensen hebben nu eenmaal andere normen en waarden.
Mag ik daar uit concluderen dat deze allochtonen daar zelf een andere mening over hebben?
Dat wil zeggen dat zij vanwege hun andere belevingswereld (andere waarden en normen immers) het géén slechte wijk vinden?

Dat weet jij vermoedelijk niet omdat er (neem ik even aan) geen contact is tussen autochtonen en mensen met een andere etnische achtergrond.

Geloof mij: Een slechte wijk is voor iedereen slecht. Als je echter met iemand van zeg, Marokkaanse komaf spreekt zegt hij: Het ligt aan de Antillianen en spreek je met een Surinamer, dan ligt het aan de voetbaljongetjes met een witte huid, want die discrimineren.

Het verval van waarden en normen is een algemeen proces en kun je niet alleen allochtonen verwijten.

Men zou zich eens meer in de ander moeten verdiepen... dat zou hele nieuwe inzichten opleveren.

En mensen die het altijd en eeuwig opnemen voor allochtonen zouden zich een moeten inleven in de problemen die er spelen tussen autochtonen en allochtonen en dan bedoel ik, ga eens mee stappen in Ede.
Logeer eens een maand in een "slechte" wijk.

Ook dat zou hele........ nieuwe........ inzichten opleveren.
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Charly1975 schreef:
Jasper J schreef: Ik ben zelf geboren in een redelijk slechte wijk,deze wijk is alleen maar verder en verder achteruit gegaan,allochtonen hebben daar de meeste
schuld aan deze mensen hebben nu eenmaal andere normen en waarden.

mvg jasper j
Jasper J schreef:Toen ik er geboren werd was de wijk netjes en er woonden een enkle van
een andere afkomst.
Als je nu gaat kijken wonenen er voor 80 procent allochtonen de criminaliteit viert er hoogtij.

mvg jasper j
Was de wijk toen je geboren werd nou ‘redelijk slecht’ of ‘netjes’ ?? Er zit daar wel een verschil tussen.
Maar ik begrijp hieruit dat je de allochtonen de schuld geeft dat de wijk achteruit is gegaan.
Volgens mij is dat wel erg makkelijk ‘scoren’

Het komt natuurlijk van twee kanten. De oorspronkelijke buurtbewoners hebben m.i. weinig gedaan om de nieuwe buurtbewoners op te nemen in de buurt, hierdoor trekken de ‘nieuwelingen’ meer met elkaar op dan met de ‘oude garde’

Als je andere normen en waarden hebt ben je dan slecht ?

Als je vakantie hebt blijf je toch zeker wel in Nederland ???
Andere normen en waarden zijn idd slecht indien ze niet in Nederland intepassen zijn.
Deze mensen hebben genoeg kansen gehad.
Met redelijk netjes bedoel ik gewoon de gebruikelijke criminaliteit die je overal hebt in een stad.
Op vakantie gaan heeft er niet zoveel mee te maken,het gaat erom dat als je in Nederland komt wonen je aan de Nederlandse normen en waarden aanpast.

I
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

dvaupell schreef:
Jasper J schreef:Toen ik er geboren werd was de wijk netjes en er woonden een enkle van
een andere afkomst.
Als je nu gaat kijken wonenen er voor 80 procent allochtonen de criminaliteit viert er hoogtij.

mvg jasper j
Er wonen 80 procent allochtonen en de criminaliteit viert er hoogtij

Je combineert deze 2 aspecten in één zin, waarmee je een verband suggereert. Is dat een gevoel of heb je ook wat statistieken hierover bij de hand.

Als je me per PB laat weten in welke wijk/stad je woont wil ik graag proberen deze statistieken in handen te krijgen. Dan weten we namelijk ook of het inderdaad feiten betreft.

Ik woonde in rotterdam nu al een tijdje niet meer vanwege de criminaliteit enz nu woon ik in het rustige brabanse dorpje fijnaart.
Ik heb altijd op de Strevelsweg gewoont weet niet of je dat kent?
Het ligt in de wijk feyenoord die is ook weer verdeelt in sub wijken.
Zoek jij de bevolkings samenstelling van bloemhof maar eens uit daar lag het het dichtsbij.
Je moet toch wel weten dat meer dan de helft van rotterdam buitenlander is dacht dat het op 60% lag?

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

MARKET GARDEN schreef:En mensen die het altijd en eeuwig opnemen voor allochtonen zouden zich een moeten inleven in de problemen die er spelen tussen autochtonen en allochtonen en dan bedoel ik, ga eens mee stappen in Ede.
Logeer eens een maand in een "slechte" wijk.

Ook dat zou hele........ nieuwe........ inzichten opleveren.
Waarmee je mijn stelling bewijst. Je wenst je klaarblijkelijk niet in de ander te verplaatsen.
Waarom zou ik in Ede moeten stappen? Kan het niet in Rotterdam of in mijn mooie stad; Dordrecht?
Of zijn alle problemen geconcentreerd in Ede?

Nu even persoonlijk: Neem ik het altijd op voor allochtonen? Is dat zo?
Nee hoor. Ik vind alleen dat je geen groepen moet aanspreken op bepaald gedrag, maar individuen.

Er zijn criminele Marokkanen, maar er zijn ook heel veel hardwerkende Marokkanen die gewoon een normaal leven leiden. Dit geldt dus voor alle soorten en groepen mensen. Dat wordt helaas door velen gemist.

Het is iets te vaak: Zij tegen ons ...
Laatst gewijzigd door dvaupell op 06 jun 2006, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

dvaupell schreef:
MARKET GARDEN schreef:En mensen die het altijd en eeuwig opnemen voor allochtonen zouden zich een moeten inleven in de problemen die er spelen tussen autochtonen en allochtonen en dan bedoel ik, ga eens mee stappen in Ede.
Logeer eens een maand in een "slechte" wijk.

Ook dat zou hele........ nieuwe........ inzichten opleveren.
Waarmee je mijn stelling bewijst. Je wenst je klaarblijkelijk niet in de ander te verplaatsen.
Waarom zou ik in Ede moeten stappen? Kan het niet in Rotterdam of in mijn mooie stad; Dordrecht?
Of zijn alle problemen geconcentreerd in Ede?
Market wil zijn leef situatie aan je laten zien.
Is het allemaal zo goed dan bij jouw Dvaupell?
Dordrecht heeft toch ook veel wijken en problmen wat ik zo gezien en gehoort heb?

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Jasper J schreef:
Is het allemaal zo goed dan bij jouw Dvaupell?
Dordrecht heeft toch ook veel wijken en problmen wat ik zo gezien en gehoort heb?
Waarmee ik wil aantonen dat ik om problemen te zien niet naar Ede hoef.

Het is alleen bizar om alle problemen aan allochtonen te wijten. Er zijn in Dordrecht hele slechte wijken. De problemen daar worden - deels - veroorzaakt door allochtonen en - deels - door autochtonen.

De redenen? Ik weet het niet, maar ik gok op wederzijds onbegrip, intolerantie, armoede en uitzichtsloosheid.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Plaats reactie