Een op de tien Nederlanders racistisch

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Arjen volgens mij weten we het nu wel
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

:)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

dvaupell schreef:Zal wel door de warmte komen, MG... .
Hahahahaha ik druip ook achter mijn pc weg.
dvaupell schreef:Maar even serieus, ga je me nu vertellen dat de categorie "rechts waaronder jij jezelf rekent en waar bijvoorbeeld ook een Jasper J valt uitsluitend op basis van feiten discussieert? In dat geval moet je eens een paar discussies terugbladeren...
Daar heb je gelijk in.
Die discussie zijn leuk maar meestal vliegen de woorden, discriminatie en racist je rond de oren, weinig trek in.
Voor je het weet heb je een "ban" te pakken.
Laat onze "linkse" vrienden hier maar op SF ofzo discusieeren als er behoefte is aan discussie's met rechts, ik pas :)
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

MARKET GARDEN schreef:
dvaupell schreef:Zal wel door de warmte komen, MG... .
Hahahahaha ik druip ook achter mijn pc weg.
dvaupell schreef:Maar even serieus, ga je me nu vertellen dat de categorie "rechts waaronder jij jezelf rekent en waar bijvoorbeeld ook een Jasper J valt uitsluitend op basis van feiten discussieert? In dat geval moet je eens een paar discussies terugbladeren...
Daar heb je gelijk in.
Die discussie zijn leuk maar meestal vliegen de woorden, discriminatie en racist je rond de oren, weinig trek in.
Voor je het weet heb je een "ban" te pakken.
Laat onze "linkse" vrienden hier maar op SF ofzo discusieeren als er behoefte is aan discussie's met rechts, ik pas :)
Op SF kun je niet discussieren omdat ze zwaar op de censuurknop drukken. Wat ik van het geschiedenis-forum heb gezien is dermate laag van niveau dat ik ook geen enkele behoefte heb om daar aan mee te doen. Idem voor Polinco.
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

En het ging om een discussie tussen 'rechts' en 'links'. Niet een discussie met extreem-rechts. ;)
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

KevinP schreef:En het ging om een discussie tussen 'rechts' en 'links'. Niet een discussie met extreem-rechts. ;)
Kom daar nooit, tenmiste zelden.
Zag ooit een draad met als onderwerp van GTST krijg je kanker ik dacht, niet mijn richting.
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

MARKET GARDEN schreef:Die discussie zijn leuk maar meestal vliegen de woorden, discriminatie en racist je rond de oren, weinig trek in.
Voor je het weet heb je een "ban" te pakken.Laat onze "linkse" vrienden hier maar op SF ofzo discusieeren als er behoefte is aan discussie's met rechts, ik pas :)
Da's meer een verwijt aan de staff. Meen je dat nou MG?
Ik heb zelf namelijk niet de indruk dat mensen hier slechts om een afwijkende mening worden geband. Als iemand zich echter als Neo-Nazi presenteert wordt dat weer duidelijk strijdig met de doelstellingen van dit forum.

Ik heb al heel wat pittige discussies voorbij zien komen, ook enkele waar ik zelf aan heb deelgenomen en een aantal waar ik als mod mijn handen vol aan had..... maar ik kan me niet herinneren dat daar nou een ban uit is voortgekomen.

Maar dat verder terzijde.
Even voor de duidelijkheid: Ban worden heel zelden toegepast en dat na ampel beraad binnen de staff.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Pauli
Lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 mei 2005, 17:20

Bericht door Pauli »

AMSTERDAM - Veertig procent van de Marokkaanse jongeren wijst de westerse waarden en democratie af. Zes à zeven procent is bereid de islam met geweld te verdedigen.

Print
Nieuwsbrieven
E-mail dit artikel
Meer over dit onderwerp
Stuur me mail over

UitlegDit staat in het nog vertrouwelijke rapport Radicalen en democraten, een onderzoeksproject dat het Instituut voor Migratie en Etnische Studies (IMES) in opdracht van minister Verdonk (Integratie) heeft uitgevoerd.

Jonge Marokkanen zijn in meerderheid tegen het recht op vrije meningsuiting als het gaat om toestaan van kwetsende uitspraken, vooral als het de islam betreft.

Politici, denken ze, zijn bang voor de islam en proberen die de kop in te drukken. Zelf zijn ze ‘actiebereid’ als het gaat om de verdediging van hun geloof. De meerderheid wil dit doen met legale middelen. Zes tot zeven procent is bereid geweld te gebruiken.

De onderzoekers hebben de opvattingen over religie, democratie en jihad onderzocht van zowel ‘democratisch actieve’ moslims als van de ‘radicalen’.

Het rapport stelt dat niet alleen de radicalen zich achtergesteld en gediscrimineerd voelen, maar dat die sentimenten ook breed leven bij de democratisch actieven.

Op sociaal-economisch terrein is er een groot verschil tussen de twee groepen. De democratisch actieven hebben een sterke wens om ‘mee te doen’ en hier een toekomst te veroveren, de radicalen zien geen perspectief.

Op cultureel gebied is de strijd tussen de twee groepen complexer. Dit komt doordat ook de democratisch actieven zoekende zijn. Over thema’s als individuele vrijheid, de rol van het gezin, en de band met de gemeenschap, bestaat onder moslims weinig eenduidigheid.

De democratisch actieven hebben naast vrijheid vooral verwarring te bieden, terwijl de radicalen de zoekende jongeren juist houvast geven. Zij propageren fundamentalistische opvattingen. Bovendien beloven ze in spiritueel opzicht een religie die superieur is. ‘De eigen heilige waarheid wordt gezien als de basis van alle kennis en de eigen religieuze waarden zijn het summum van moraliteit’, aldus het rapport.

De onderzoekers noemen drie drijfveren van radicalisering. Moslimjongeren radicaliseren als gevolg van discriminatie, ten tweede uit behoefte aan zingeving (een zoektocht die religieus wordt ingevuld), en ten derde door gebrek aan binding. Veel jongeren voelen zich onbegrepen door de Nederlandse samenleving en hun ouders van de eerste generatie.
Ik zie dit zelf ook. Marokkaanse jongeren die zeggen niks van de westerse maatschappij te willen hebben. Recht in je gezicht met hun Nike schoentjes nog aan, oorbelletjes nog in, iPod nog in de oren en vooral stoeah kijkend voor het aanzicht van leeftijdsgenootjes. Hypocriet en vooral vermoeiend.

Zo is die 10 procent nog niet eens zo slecht, niet?
"Even a fool is thought wise when he keeps his mouth shut"
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

dvaupell schreef:
MARKET GARDEN schreef:Die discussie zijn leuk maar meestal vliegen de woorden, discriminatie en racist je rond de oren, weinig trek in.
Voor je het weet heb je een "ban" te pakken.Laat onze "linkse" vrienden hier maar op SF ofzo discusieeren als er behoefte is aan discussie's met rechts, ik pas :)
Da's meer een verwijt aan de staff. Meen je dat nou MG?
Ik heb zelf namelijk niet de indruk dat mensen hier slechts om een afwijkende mening worden geband. Als iemand zich echter als Neo-Nazi presenteert wordt dat weer duidelijk strijdig met de doelstellingen van dit forum.

Ik heb al heel wat pittige discussies voorbij zien komen, ook enkele waar ik zelf aan heb deelgenomen en een aantal waar ik als mod mijn handen vol aan had..... maar ik kan me niet herinneren dat daar nou een ban uit is voortgekomen.

Maar dat verder terzijde.
Even voor de duidelijkheid: Ban worden heel zelden toegepast en dat na ampel beraad binnen de staff.
Ik heb zelf inderdaad geen slechte ervaringen met de staff, eerlijk is eerlijk.
Heb de "banlijst" even nagekeken inderdaad je moet heel ver gaan wil je een ban krijgen.
Laatst gewijzigd door MARKET GARDEN op 14 jun 2006, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
De waarheid komt met de jaren
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Weet je wat het is met die Marokkaanse jongeren, die hebben allemaal een Nederlands paspoort.
Kan je moeilijk tegen zeggen ga maar terug naar Marokko :?

Gewoon een erfenis uit voorgaande decenia, toen nog helaas zonder daadkrachtige leiders als minister Verdonk.
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ach jongen, wat zeg je nu?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Ik zie dit zelf ook. Marokkaanse jongeren die zeggen niks van de westerse maatschappij te willen hebben. Recht in je gezicht met hun Nike schoentjes nog aan, oorbelletjes nog in, iPod nog in de oren en vooral stoeah kijkend voor het aanzicht van leeftijdsgenootjes. Hypocriet en vooral vermoeiend.
Alsjeblieft zeg, onder de blanken hebben we ook veel "hiphoppers" zoals jij de jongeren van Marokkaanse afkomst beschrijft, en daarnaast: Waarom mogen "hun" zich niet kleden en gedragen zoals ze willen? Zolang ze geen misdaden begaan heeft niemand er problemen mee.
Gewoon een erfenis uit voorgaande decenia, toen nog helaas zonder daadkrachtige leiders als minister Verdonk.
Grappig, minister Verdonk heeft ook geen problemen met "die Marokkaanse jongeren".
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

vincent schreef:
Ik zie dit zelf ook. Marokkaanse jongeren die zeggen niks van de westerse maatschappij te willen hebben. Recht in je gezicht met hun Nike schoentjes nog aan, oorbelletjes nog in, iPod nog in de oren en vooral stoeah kijkend voor het aanzicht van leeftijdsgenootjes. Hypocriet en vooral vermoeiend.
Alsjeblieft zeg, onder de blanken hebben we ook veel "hiphoppers" zoals jij de jongeren van Marokkaanse afkomst beschrijft, en daarnaast: Waarom mogen "hun" zich niet kleden en gedragen zoals ze willen? Zolang ze geen misdaden begaan heeft niemand er problemen mee.

Wat een onzin zeg iedereen die zich op straat begeeft dient zich enigsinds
beschaaft te kleden dat is vaak met die marrokaanse rap types niet zo,gedragen zoals ze zelf willen deze mensen hebben andere normen en waarden die niet in Nederland passen dus dat gaat moeilijk.

mvg
Aude Audenda
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

vincent schreef:Grappig, minister Verdonk heeft ook geen problemen met "die Marokkaanse jongeren".
Helemaal juist. Verdonk is vooral populair om haar uitzettingsbeleid, maar naar mijn idee zorgen de mensen die uitgezet worden naar verhouding voor veel minder overlast dan bepaalde groepen jonge Marokkanen die vrijwel geheel buiten het beleid van Verdonk vallen. Verdonk is een "daadkrachtige" minister als het erop aan komt om uitgeproduceerde asielzoekers het land uit te schoppen, maar we moeten niet vergeten dat ze ook minister van integratie is. Op dat laatste gebied heeft ze naar mijn mening nog maar weinig gepresteert. Ik vraag me af waarom mensen zoveel vertrouwen hebben in haar: welke maatschappelijke problemen zijn er door haar tot dusver opgelost en welke concrete beloftes heeft ze gemaakt voor de toekomst? Heeft minister Verdonk behalve "daadkracht" ook een duidelijke toekomstvisie en voldoende hersens om een land te besturen?
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jasper J schreef:Wat een onzin zeg iedereen die zich op straat begeeft dient zich enigsinds
beschaaft te kleden dat is vaak met die marrokaanse rap types niet zo,gedragen zoals ze zelf willen deze mensen hebben andere normen en waarden die niet in Nederland passen dus dat gaat moeilijk.

mvg
Wat is er onbeschaafd aan een petje, Nike schoentjes, oorbelletjes en een iPod? Ik ben het helemaal met Vincent eens dat er meer dan genoeg jongeren zonder allochtone achtergrond zijn die zich precies zo kleden. Wellicht zijn Marokkanen alleen wat modieuzer en zijn ze trendsetters? :wink:
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Plaats reactie