Stenen van het huis van Hitler op de Obersalzberg

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Stenen van het huis van Hitler op de Obersalzberg

Bericht door paulstolk »

Iemand bied op Qoop een aantal stenen van het huis van Hitler aan. Op de foto die er bij staat staan een aantal bakstenen inderdaad.

Mijn vraag is: kan dit?

Kijk hier voor de aanbieding van de eeuw
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Hoi Paul,

Tja, ik weet het niet hoor.
Ik zag een tijdje geleden op een site van een verzamelaar, die was er heen geweest met een vriend en die had een paar van die stenen meegnomen en bood ze voor iets van 15EUR. per 2 stuks ofzoiets aan.

Maarja, met zulke dingen blijft het altijd giswerk; je kunt het volgens mij nooit zeker weten met iets als een steen, want volgens mij kunnen zulke stenen overal vandaan komen en niet specifiek van de Obersalzberg.

Bjorn.
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Dat dacht ik ook. Mijn achterburen zijn toevallig aan 't verbouwen. Zo kan ik ook aan stenen komen :?
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

......en die vervolgens aanbieden als ''Stenen uit een Duits kazemat in Ede''. :P

Bjorn.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

De Berghof is al in de jaren 50 volledig opgeblazen en netjes opgeruimd, in de jaren '90 werd er nog een bijgebouwtje weggevaagd. Vrij merkwaardig dat er vorig jaar nog resten te vinden waren, en nog ongeloofwaardiger dat met zekerheid gezegd kan worden dat deze afkomstig waren van een gebouw dat niet meer bestaat....
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

antwerpx schreef:De Berghof is al in de jaren 50 volledig opgeblazen en netjes opgeruimd, in de jaren '90 werd er nog een bijgebouwtje weggevaagd. Vrij merkwaardig dat er vorig jaar nog resten te vinden waren, en nog ongeloofwaardiger dat met zekerheid gezegd kan worden dat deze afkomstig waren van een gebouw dat niet meer bestaat....
Er liggen nog erg veel stenen, op thirdreichforum circulleren daar foto's van!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Op deze site is inderdaad nog te zien dat er nog enkele restanten overblijven van gebouwen op de berghof-site: http://www.thirdreichruins.com/berghof.htm

Als ik er heen ga zal ik dan maar een hamer en beitel meenemen zeker :lol:
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

antwerpx schreef:
Als ik er heen ga zal ik dan maar een hamer en beitel meenemen zeker :lol:
Hehe en een vrachtwagen zodat je gelijk een heleboel mee kan nemen :P

Bjorn.
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Vraag is natuurlijk welk deel van de Obersalzberg deze bakstenen vandaan komen.
Adolfs optrekje, de Berghof, was maar een klein deel van het gehele complex dat daar ooit over die heuvels was heen gedrapeert.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Ja, dat is waar.

Ik heb het boek ''Het Adelaarsnest'' (van H van Capelle & A.P. van de Bovenkamp) , en in dat boek staat zo'n beetje alles over de Obersalzberg, want ik wist voordat ik dat boek had niet dat Hitler bijna elke dag naar zijn theehuisje liep (niet degene op de Kehlsteinberg) met zijn hond Blondi en een speciale gast en daarachter bewakers van de Leibstandarte.
Er staat echt heel erg veel informatie in, en is een echte aanrader voor iedereen! :)

Bjorn.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

antwerpx schreef: Als ik er heen ga zal ik dan maar een hamer en beitel meenemen zeker :lol:
Volgens mij heeft iemand daar een gouden handeltje ontdekt :lol:
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Mattie
Lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 24 okt 2003, 14:20
Locatie: Zuid Limbabwe

Bericht door Mattie »

Ik heb wel een kleine 15 jaar geleden op de Obersalzberg samen met een paar vrienden de resten van een vloer gevonden die behoorde tot het wachtgebouw van de SS en daarvan enkel vloertegels met hakenkruismotief opgegraven; ......misschien heeft Dolfke daar ook overheen gelopen...... :P

Maar terugkomend op die verhalen van mensen die zulk spel op het internet aanbieden; die persoon kan het zelf moeilijk aantonen dat hij het aldaar gevonden heeft en gij kunt niet echt hardmaken dat het niet zo is. Voor dergelijke dubieuze verhalen zou ik mijn geld niet riskeren, maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze.


Mattie. :)
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Kijk, dat je dat voor jezelf meeneemt, ok(kijk maar naar S.P.R. als ze zand in dat potje stoppen waarop de deksel staat Afrika, Italië enz.)
Maar om dat te gaan verkopen:S
Wat een trieste daad!
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

dat is trouwens een fout in de film.. want had een soldaat een blauwe benzine stift opzak... dacht het toch niet!!!
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Netjes Guido, detail;)
Gesloten