La Gleize 2006

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
whscharfschützen
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:32

Bericht door whscharfschützen »

een goeie oorlogse in rijdende staat zo tussen de 30000 en de 40000

groetjes
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

:o En een na-oorlogs :P Toch zou ik het er denk ik toch wel voor over hebben als ik het geld zou hebben...
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
whscharfschützen
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:32

Bericht door whscharfschützen »

15 a 20duizend.ligt ana de staat en de compleetheid
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Hmmm valt mee opzich... Zou je er trouwens een kenteken voor kunnen krijgen? En hoe weet u trouwens die prijzen als ik vragen mag? :oops: Khoop tegen de tijd dat ik een echte baan heb die dingen nog rond deze prijs hangen en wellicht dat jullie me over 15 jaar met een kettenrad voorbij zien rijden :P

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
whscharfschützen
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:32

Bericht door whscharfschützen »

ik weet d prijzen omdat ik zon ding restaureer,kost een godsvermogen maarja maakt niet uit.is altijd wel een koper voor te vinden.je kan hem op kenteken .die van ons is als landbouwvoertuig all risk verzekerd..goed en goedkoop dus.

groetjes
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Is er nog spul voor te krijgen, of is het ook deels namaken?
Het zal in elk geval schaars zijn denk ik.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4862
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Kettenkraftrad

Bericht door asjemenou »

Zijn er trouwens nog (rijdende) Kettenkrafträder in Nederland? Zo'n 25 jaar geleden was er iemand bij mij in de buurt die zo'n ding had. De persoon in kwestie was lid van Keep them rolling en had meerdere voertuigen. Zijn Kettenkraftrad kwam uit Italië. Hij heeft 'm destijd ook weer verkocht. De reden was meen ik omdat ie er eigenlijk niet de weg mee op mocht en ook geen terrein had waarmee hij met de Kettenkraftrad kon rond rijden.
Ik heb 'r altijd nog een kranteknipsel van. Het voertuig maakte destijds altijd veel indruk op mij. Zeker toen omdat ik zelf een beginnende verzamelaar was. Volgens het kranteartikel reden er toen zo'n 25 jaar geleden 3 exemplaren in Nederland rond. Zijn ze er nog?
De toenmalige eigenaar van de Kettenkraftrad vertelde tegenover de krant dat de Kettenkraftrad niet door het Duitse WOII leger in Nederland gebruikt was maar voornamelijk in Noord Afrika, Kreta, Italië, Rusland en de Balkan.
Is het dan ook historisch onjuist on zo'n Kettenkraftrad te laten figureren in een film als Saving privat Ryan? Nu zijn bioscoopfilms in het algemeen niet echt op historische details betrouwbaar maar hebben er in Frankrijk ook Kettenkrafträder rondgereden?
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

de Marshall collectie bezit volgens mij een Kettekraftrader, inmiddels is dat dus de Marshall/ Overloon collectie
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Kettenkraftrad

Bericht door johan willaert »

asjemenou schreef:Is het dan ook historisch onjuist on zo'n Kettenkraftrad te laten figureren in een film als Saving privat Ryan? Nu zijn bioscoopfilms in het algemeen niet echt op historische details betrouwbaar maar hebben er in Frankrijk ook Kettenkrafträder rondgereden?
Er zijn foto's van GI van het 502/101AB en van het 505/82AB op een KKR in Normandie, juni 1944
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4862
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Kettenkraftrad in Frankrijk

Bericht door asjemenou »

Goed opgemerkt Johan. Ik heb volgens mij die foto's ook wel eens ergens gezien. Dit was mij even met het schrijven van mijn vorige reactie ontschoten.
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Re: Kettenkraftrad

Bericht door Loek D. »

asjemenou schreef:Zijn er trouwens nog (rijdende) Kettenkrafträder in Nederland?
Eentje op het NL re-anecment forum heeft er een :yes:
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Een kennis van een kennis ( :D ) heeft er eentje in topstaat.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Plaats reactie