"Begin" WO2 interresse

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Bericht door micky »

Door mijn opa, ik moest altijd bij hem op schoot om vervolgens 2 uur over de 2de wereldoorlog verhalen aan te horen ( helemaa lniet erg hoor:)).
Easycompany506th
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 sep 2005, 11:17
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Easycompany506th »

Op mijn 6e had ik de verhalen van mijn oma al enkele keren aangehoord... en dan kwam het bij mijn ouders uit over de opnamen van 'A bridge too far' die in Deventer is opgenomen. Toen ik deze film op gezien heb is alles begonnen en toevallig kende mijn vader toen de organisator (?) van de militariabeurs in Duiven waarvan ik toen enkele Duitse militaria kreeg wat ik heel erg cool vond. Daarna heb ik in de mei maand waar elke week een andere oorlogsfilm op t.v was zoveel mogelijk opgenomen en sindsdien bezoek ik verschillende musea en evenementen gerelateerd aan de tweede wereldoorlog en heb nog contact met veteranen in Amerika...
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."

http://www.freewebs.com/easycompany506th
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

dvaupell schreef:
Mike.H schreef:hmm ik heb op me 8e ofzo die film van The Longest day gezien en ook die oude film over Market Garden.. die hebben ze hier in de omgeving (Deventer) opgenomen en zo'n vriend van me vader was figurant en die had foto's gemaakt enz. en zodoende kom je bij Wo2 uit..
Ik neem aan dat je: A bridge too far (een brug te ver) bedoelt hier?
Hmm dat kan heel goed ;)
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Een kennis kwam eens terug uit Duitsland met een EK II uit Wo1, daardoor ben ik eens op internet gaan kijken waar enorm veel werd angeboden.
Maar ik was daarvoor al een hele tijd geboeid door Wo2, alleen had ik me nog nooit bedacht om eens wat te gaan kopen... :P
Gebruikersavatar
TommoVich
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 jul 2005, 22:07
Locatie: Gellik , Limburg , België
Contacteer:

Bericht door TommoVich »

Toen ik 7 was ben ik voor het eerst in Fort Eben-Emael geweest ...
Heeft zo een indruk op me nagelaten , dat ik meteen alles ben gaan verzamelen van WO2 , en dat doe ik nu op mijn 16de nog steeds ...
"L'union Fait la Force - Eendracht Maakt Macht"
"Regiment Forteresse de Liège"
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Mike.H schreef:
dvaupell schreef:
Mike.H schreef:hmm ik heb op me 8e ofzo die film van The Longest day gezien en ook die oude film over Market Garden.. die hebben ze hier in de omgeving (Deventer) opgenomen en zo'n vriend van me vader was figurant en die had foto's gemaakt enz. en zodoende kom je bij Wo2 uit..
Ik neem aan dat je: A bridge too far (een brug te ver) bedoelt hier?
Hmm dat kan heel goed ;)
Nee, eentje uit ca. 1950...
Is nog in zwart wit en tussen het "echte" oorlogspuin gemaakt...
Ik weet alleen de naam niet :oops:

Ik ben begonnen met een helmpje van een rommelmarkt!
Miichel
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:13
Locatie: Groningen

Bericht door Miichel »

Mijn "interesse" voor WOII kwam door de films op veronica. Ongeveer op me 8ste was er een maand of 2, of langer of korter, elke zaterdag een oorlogsfilm op. En dat vond ik toen geweldig
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Hotel Hartenstein.
Daarvoor ook al veel intresse gehad, maar na een bezoek aldaar pas met het verzamelen begonnen.
en helemaal nu ik bezig ben met het uitzoeken wat er allemaal in de buurt heeft afgespeeld.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Door een schoolmeester die ik in groep 6, dus (toen ik een jaar of tien was) had. Hij was ook een soort verzamelaar van allerlei dingen die met de Wo2 te maken hadden. Toen we in de klas klassikaal moesten lezen had-ie de 'Holland onder het Hakenkruis' serie voor ons geselecteert. Toen begon mijn fascinatie voor die bijzondere tijd. Daarna nog meer verhalende boeken gelezen, zoals Engelandvaarders, Vliegers in het vuur en Varen en Vechten, van K. Norel.

Dit alles in combinatie met een voorliefde voor vliegtuigen en dan vooral de schitterende jachttoestellen uit de oorlog.

Langzamerhand steeds meer serieuze boeken gaan lezen over het onderwerp en heel mondjesmaat wat verzamelwerk. Zodoende ben ik er in gerold.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

weet de schoolmeester inmiddels van je interesse?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Nee, ik kon over het algemeen niet goed met hem opschieten, dus ik spreek hem nooit meer :wink:
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Sjoerd schreef:Door een schoolmeester die ik in groep 6, dus (toen ik een jaar of tien was) had. Hij was ook een soort verzamelaar van allerlei dingen die met de Wo2 te maken hadden. Toen we in de klas klassikaal moesten lezen had-ie de 'Holland onder het Hakenkruis' serie voor ons geselecteert. Toen begon mijn fascinatie voor die bijzondere tijd. Daarna nog meer verhalende boeken gelezen, zoals Engelandvaarders, Vliegers in het vuur en Varen en Vechten, van K. Norel.

Dit alles in combinatie met een voorliefde voor vliegtuigen en dan vooral de schitterende jachttoestellen uit de oorlog.
Langzamerhand steeds meer serieuze boeken gaan lezen over het onderwerp en heel mondjesmaat wat verzamelwerk. Zodoende ben ik er in gerold.
:D me 2
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Mike.H schreef:
Sjoerd schreef:Door een schoolmeester die ik in groep 6, dus (toen ik een jaar of tien was) had. Hij was ook een soort verzamelaar van allerlei dingen die met de Wo2 te maken hadden. Toen we in de klas klassikaal moesten lezen had-ie de 'Holland onder het Hakenkruis' serie voor ons geselecteert. Toen begon mijn fascinatie voor die bijzondere tijd. Daarna nog meer verhalende boeken gelezen, zoals Engelandvaarders, Vliegers in het vuur en Varen en Vechten, van K. Norel.

Dit alles in combinatie met een voorliefde voor vliegtuigen en dan vooral de schitterende jachttoestellen uit de oorlog.
Langzamerhand steeds meer serieuze boeken gaan lezen over het onderwerp en heel mondjesmaat wat verzamelwerk. Zodoende ben ik er in gerold.
:D me 2
Me 3 :D Vliegers in het vuur vind ik echt een geweldig boek!!
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

Bij mij komt het door men beide opa's, die hebben de oorlog ook meegemaakt dus die weten er ook wat over te vertellen en zo ging ik me er in verdiepen en nu heb ik de hele bieb al uitgekamt ik zoek steeds nieuwe boeken want ik heb alles al gelezen..
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Plaats reactie