Laat je pop zien!!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
raytheman
Lid
Lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 feb 2006, 17:45

Bericht door raytheman »

beter zo?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Als je zn nek nog ff inkort ben ik tevreden ;)

Sbas
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Leuk bedacht dit topic Malarkey!!
Helaas kan ik nog niets er aan toe voegen....
Sturmman, mooie poppen, is die luitenants helm echt??
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Jup 100%, komt van een jullie wel bekend m1 enthousiasteling ;)

Sbas
Laatst gewijzigd door Sbas op 19 jun 2006, 21:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Nice!
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

raytheman schreef:beter zo?
Afbeelding
Staat die zo voor het raam :P ?
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

LOL
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Mooie poppen mensen!
Mooi USAAF jasje trouwens ook Sbas! :evil: ;)
Echter ontbreken op deze foto nog enkele battons en onderscheidingen zie ik. :P
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Windbuks

Bericht door asjemenou »

Wederom mooie foto maar toch een beetje gewaagd zo voor het raam. Die windbuks links van de pop dat is toch een Oostduitse Haenel Modell 310?
raytheman
Lid
Lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 feb 2006, 17:45

Bericht door raytheman »

Die windbuks is idd een haenel 310- een kenner?!

Hij staat inderdaad zo voor het raam ( maar dan zonder k98)
Is wel grappig want sommige mensen schrikken zich de pl**res terwijl hij toch écht niks doet :lol:
Gebruikersavatar
k98k
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 nov 2005, 21:31
Locatie: spijkenisse

Bericht door k98k »

ben begonnen een pop compleet te maken voorlopig allen nog de buste op een hoge pilaarspeaker met een jasje, een broek en een helm...



Afbeelding

Afbeelding

sorry voor de iettewat wazige foto's maar hebt op t moment alleen een mobieltje tot me beschikking
wie niet waagt wie niet wint wie niks vindt
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Haenel Modell 310

Bericht door asjemenou »

raytheman schreef:Die windbuks is idd een haenel 310- een kenner?!

Hij staat inderdaad zo voor het raam ( maar dan zonder k98)
Is wel grappig want sommige mensen schrikken zich de pl**res terwijl hij toch écht niks doet :lol:
Echt een kenner ben ik nu ook weer niet maar ik heb ook zo'n windbuks. Alleen denk ik dat de kolf van jouw windbuks niet de originele kleur heeft. Origineel is de kolf veel lichter van kleur. Kan je het serienummer nog op de kolf lezen? Is het trouwens een kolf met of zonder draagriembevestiging? Sorry voor het off topic gaan maar ik ben een beetje nieuwsgierig naar de windbuks.

Zo'n pop is wel een goeie "poortwachter" als sommige mensen er van schrikken. De Mauser kan je er inderdaad beter niet bij zetten. Soms kan je weleens last krijgen met de (over)buren.
Ik ken het geval van iemand die een volledig legaal en onklaar gemaakt geweer in z'n woonkamer aan de muur had hangen. Een Lee Enfield SMLE met bajonet.
Z'n overburen konden het geweer zien hangen en hadden geklaagd bij de politie. De politie had in de eerste reactie het geweer in beslag genomen maar later toch weer teruggegeven omdat het een legaal onklaar gemaakt vuurwapen betrof.
De bewuste overburen zijn inmiddels verhuist en de nieuwe bewoners hadden eveneens bij de politie geklaagd. Weer hetzelfde verhaal. De bekende van mij heeft het geweer maar niet meer aan de muur gehangen.
Toch wel raar dat mensen meteen naar de politie stappen voor zoiets. Je kan tenslotte ook aan de eigenaar van het geweer zelf gaan vragen of dat dat ding legaal is of niet.
raytheman
Lid
Lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 feb 2006, 17:45

Bericht door raytheman »

Het is een overgeschilderde kolf en zonder riem-bevestiging.
Enne...buren? breek me de bek niet open..
Daarom heb ik de k98 ook maar niet in t zicht :)
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Re: Haenel Modell 310

Bericht door Sbas »

asjemenou schreef:Je kan tenslotte ook aan de eigenaar van het geweer zelf gaan vragen of dat dat ding legaal is of niet.
En dan het risico lopen dat hij nog perfect functioneerd en dat de buurman een crimineel is die net wat teveel gezopen heeft tijdens Nederland-Ivoorkust zeker ;)

Sbas
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Haenel Modell 310

Bericht door asjemenou »

sturmman schreef:
asjemenou schreef:Je kan tenslotte ook aan de eigenaar van het geweer zelf gaan vragen of dat dat ding legaal is of niet.
En dan het risico lopen dat hij nog perfect functioneerd en dat de buurman een crimineel is die net wat teveel gezopen heeft tijdens Nederland-Ivoorkust zeker ;)

Sbas
Helaas heb ik geen pop of buste waar ik mijn uniform(en) op tentoon kan stellen. Ik heb er ook niet de ruimte voor, eerlijk gezegd. Toch is het wel mooi om zo je uniform(en) te laten zien. Wat is nu de vraagprijs voor een gemiddelde etalagepop?

Nog even reagerend op de reactie van Sturmman, als je buurman zo'n persoon is zoals jij beschrijft dan stap je inderdaad al niet op zo'n persoon af. Dan weet je sowieso al wat voor vlees je in de kuip hebt. Wat ik hiermee wil zeggen is dat in het geval van mijn kennis (geen crimineel overigens) er geen sprake was/is van een scheve verhouding met de buren of overburen. Blijkbaar lijden vandaag de dag veel mensen in Nederland aan contactvrees. Wat is er nu beter dan sociaal contact te hebben met je (over)buren?!
De mensen bij mij in de straat weten ook dat ik een verzameling militaria heb waaronder een volledig legaal onklaar gemaakt geweer. Nu heb ik dat ding ook niet voor het raam hangen. Ik heb toch wel goed contact met mijn buren, ze kennen mij en weten dat ik geen scherpe munitie o.i.d. in huis heb. De politie zal bij mij ook niet zo snel aan de deur komen voor zoiets. Als ze dat wel doen dan doen ze dat maar, ik heb echt niets voor ze te verbergen.

Goed dit even terzijde, nu weer verder met de poppen.
Plaats reactie