Aanwinsten Michiel

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Mooie nieuw spul!
Goemperd schreef:Mooie abzeichen, waar heb je dat ding waar die abzeichen op staat vandaan?
(deze staan wel eens op Marktplaats te koop -een man uit Geleen-. Verder staan ze wel eens voor 20 euro per 50 stuks meen ik op de eBay)
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

@ goemperd de staanderdtjes heb ik eens via internet bij een particulier gekocht.

@ pionier, bedankt!

De foto's van mijn nieuwe medailles moeten even op zich laten wachten. Maar heb alwel een paar overzichtsfoto van mijn uniformen op mn buste:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Zoals jullie zullen zien, is een groot deel van de uitrusting op de poppen hetzelfde. Afgelopen deel is een deel van mijn verzameling verhuisd naar een nieuwe(grotere)locatie. Ik had om die reden nog niet alles bij de hand bij het maken van de foto's. Ik heb voldoende uitrusitng om 4 mannen uit te rusten.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

mooi spul, en de standaartjes zijn erg handig (heb er zelf ook een aantal aangeschaft)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Erg mooi spul :)
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Mooie duitse pop Michiel! (mooie zeltbahn!!)
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Prachtige pop Michiel!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Mooi spul Michiel, alleen jammer dat te zien is dat je de uniformen en uitrusting er wat snel opgedrukt hebt doordat bijv. het koppelslot niet midden-voor zit enzo. Had er net nog wat mooier uit gezien als dit wel goed gebeurd was. Maar het spul ziet er verder super uit! :D
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

Ja ik had erg weinig tijd, ik moest in erg korte tijd alles en nog voor een laatste conservatie controleren en alles opbergen en op de pop zetten.

Achteraf wel spijt van maar de volgende keer dat ik thuis kom maak ik nieuwe foto's, onder meer met de goeie koppelsloten en gasmakerbus en wat andere verbeteringen.... het kan altijd beter :wink:
Daarom ben ik ook altijd blij met commentaar!

@ Iedereen, bedankt voor de positieve feedback!

@ jonhy frost, waarom speciaal de zeltbahn als ik vragen mag...?
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Ik vind het gewoon een hele mooie, en ik vind zeltbahnen(of wat is het meervoud?) sowieso erg appart; tent, smock, regenjas allemaal bij elkaar en dat in 2 zijdige camouflage en elke soldaat had er een....ik vind het personlijk een geweldige 'uitvinding'. maar ik begrijp dat het waarschijnlijk het goedkoopste duitse kledingstuk.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

Ja het is inderdaad het meest goedkope kledingstuk (als het niet eigenlijk een uitrustingstuk is) echter gezien het (gebrek aan) comfort van het dragen op voorgeschreven wijze lijkt het me onwaarschijnlijk dat men er en mass mee gelopen heeft.... Om die reden ga ik mijn buste als zodanig toch anders aankleden..... (dus wordt het een spliter of sumpftarnjas)

Maar bedankt voor je reactie!!

Michiel
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Spliter en sumpftarnjassen zijn ook weer van die 'ruige' duitse camo kleding. Als ik zwom in het geld stond er hier ook al een duite pop. maar ja, ik heb nu eenmaal een andere verzamel richting 'gekozen'.
Maar nogmaals, erg mooie collectie, hoe lang ben je al bezig??
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Ziet er mooi uit hoor michiel!
Ga zo door zou ik zeggen, :)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

Ik heb vroeger wel "wat" gedaan met verzamelen maar allemaal erg minimaal ben nu iets langer dan een jaar bezig met serieus verzamelen. Dus literatuur aanschaffen en van daaruit werken. Ik probeer nu thematisch te gaan werken qua uitrustingstukken en zo enkele setjes te completeren en daarbij de uniformen te kopen als ik ze "tegenkom".
Ik heb het voordeel dat ik goed verdien en maar minimale kosten heb, ik houd per maand genoeg over voor mn verzameling.
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Ziet er netjes uit Michiel!! Hoe heb je je zeltbahn zo op je pop gezet? Ziet er wel lollig uit zo. En in een jaartje tijd heb je flink wat aangeschaft zo te zien :) :P

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

ja ben flink los gegaan met aankopen...

De zeltbahn zit met de punt aan de voorzijde, het hoofd natuurlijk door het hoofdgat. Dan heb je als het ware een cape, ik heb dan vanaf de onderzijde de 3e of 4e knoop genomen en die vastgemaakt aan de voorzijde.

dit is een voorbeeldje:
Afbeelding
Gesloten