Hoe komen spullen aan hun "Marktwaarde"???

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Dirty harrY
Lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 29 mei 2005, 13:44
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dirty harrY »

Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Hou hem maar in de gaten.
Gaat nog wel hoger.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

@haplo: Hij is net na jou post alweer verhoogt :wink: :)
En hij loopt behoorlijk op! maarja is hij wel echt?
Ik weet het niet hoor iedereen roept tegenwoordig maar: ik geef garantie en ik geef garantie overal lees je het bijna :roll: :oops:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Beetje laat ingesprongen...

Prijs wordt bepaald door vraag en aanbod...en WIJ maken de prijs.

As simple as that.
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

al ziten er bij die link volgens mij wel nepbieders... wie bied er nou boven zijn eigen bod?!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Dirty harrY
Lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 29 mei 2005, 13:44
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dirty harrY »

zijn een flink aantal biedingen verwijderd!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 100 keer

Vraag en aanbod

Bericht door asjemenou »

Die SS helm, is ie echt 100% origineel? Werden er destijds SS runen in de kinband gezet?

Om on topic te blijven zie hier, vraag en aanbod! Weet je Loek, misschien heb je nu het idee dat jouw verzameling niet spectaculair is maar hoe is dat over 10 jaar?
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Even dit "vraagstuk":

Waarom is de US helm duurder dan de Britse hoewel Britse uninformen veel duurder zijn dan Amerikaanse? Ligt dit er dan aan dat er van Brits geen mensen zijn die APART helmen verzamelen en bij US wel?

M41 Field jacket: 200,-
M1937 Wool trousers: 65,-

BD jasje: 170,-
BD broek 250,-

Voor zover ik weet hadden de Britten maar 2 soorten BD's (p37, p40?) en de Amerikanen 2 field jackets (en nog wat mackignaw's en tankerjackets).
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

dit heeft inderdaad temaken met hoe gewilt het is.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Iedereen heeft het over dat het spul er bijna niet meer is.
Toch raar.
WO2 militaria zat.
Het is er wel.
Genoeg.
Het probleem is dat alles in collecties vast zit.
En er zijn een hoop mensen die WO2 militaria verzamelen over de gehele wereld.
Men verkoopt niks.
Als een aantal grote verzamelaars hun spullen tegelijk op de markt zouden brengen zou de prijs ook zakken.
Meer aanbod is over het algemeen een lagere prijs.
Spul word opgekocht, zit weer vast in collecties, en zie daar, prijs gaat weer omhoog.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

al lijkt me de kans klein dat militaria ooit in prijs zal dalen
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Nou sobel, dat kan best over een aantal jaar (40 ofzo) zul er ook weer verzamelaars sterven..... :(
Tot dan zullen de prijzen over het algemeen stijgen, maar op dat moment als er veel verzamelaars zijn die er mee stoppen zullen de pprijzen enigsins dalen, maar stormen de verzamelaars eropaf als strontvliegen op een vers gelegde keutel :lol:
Wees maar niet bang, er zal toch nog altijd handel blijven, omdat er altijd verzamelaars zijn die iets weg doen of een museum dat er mee stopt of zo.......
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 100 keer

Vraag en aanbod

Bericht door asjemenou »

Je hebt het helemaal bij het rechte eind Haplo. Het overgrote deel van de WOII militaria zit bij de verzamelaars. Logisch uiteraard want zij zijn de geïnteresseerden.
Alleen denk ik dat Loek zich niet zo druk moet maken over verschillen in de prijs tussen bepaalde objecten en wat daar de reden van mag zijn. Dit blijf je toch houden. De regel is heel simpel; Buy it or leave it! De prijzen voor bijvoorbeeld US WOII airborne militaria zal alleen nog maar stijgen. De tijd dat je een bijna mint US WOII M1 helm voor 45 Euro (100 Gulden) zoals ik kon kopen, is helaas voorbij. Pin jezelf dus niet vast op iets wat haast niet meer te verkrijgen is.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Jonhy Frost schreef:Nou sobel, dat kan best over een aantal jaar (40 ofzo) zul er ook weer verzamelaars sterven..... :(
Tot dan zullen de prijzen over het algemeen stijgen, maar op dat moment als er veel verzamelaars zijn die er mee stoppen zullen de pprijzen enigsins dalen, maar stormen de verzamelaars eropaf als strontvliegen op een vers gelegde keutel :lol:
Wees maar niet bang, er zal toch nog altijd handel blijven, omdat er altijd verzamelaars zijn die iets weg doen of een museum dat er mee stopt of zo.......
daar heb je het fout, er zullen inderdaad militaria verzamelaars stoppen of sterven, maar er komen er ook steeds meer bij, het vult elkaar aan, daarom zal de prijs niet dalen...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

sobel schreef:
Jonhy Frost schreef:Nou sobel, dat kan best over een aantal jaar (40 ofzo) zul er ook weer verzamelaars sterven..... :(
Tot dan zullen de prijzen over het algemeen stijgen, maar op dat moment als er veel verzamelaars zijn die er mee stoppen zullen de pprijzen enigsins dalen, maar stormen de verzamelaars eropaf als strontvliegen op een vers gelegde keutel :lol:
Wees maar niet bang, er zal toch nog altijd handel blijven, omdat er altijd verzamelaars zijn die iets weg doen of een museum dat er mee stopt of zo.......
daar heb je het fout, er zullen inderdaad militaria verzamelaars stoppen of sterven, maar er komen er ook steeds meer bij, het vult elkaar aan, daarom zal de prijs niet dalen...
Ik denk dat in de toekomst minder verzamelaars zullen komen. Opa en oma sterven, waarvan de kinderen die 'sjieke' oorlogs verhalen hebben gehoord en zo geintereseerd zijn geraakt. Ook is het contact ernee minder en de prijzen zullen misschien te hoog zijn om zomaar te beginnen.

Ook de komst van het internet heeft ervoor gezorgd dat de prijzen erg omhoog zijn gegaan.

Overigens zijn sommige prijzen omlaag gegaan. Zoals bijvoorbeeld diverse dingen uit russische magazijnen.
Plaats reactie