Hirsi Ali blijft Nederlandse

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Hirsi Ali blijft Nederlandse

Bericht door dvaupell »

Aansluitend op de discussie over Verdonk/Hirsi Ali las ik het volgende op NU.NL.

Het gaat mij vooral om het vet/rood gedrukte stuk.

Wat vinden we daarvan?

DEN HAAG - Ayaan Hirsi Ali behoudt haar Nederlanderschap. Minister voor Vreemdelingenzaken Rita Verdonk (VVD) heeft dat besloten. Dat meldt RTL Nieuws dinsdag op basis van 'betrouwbare bronnen'. De woordvoerder van Verdonk ontkent het verhaal tegen RTL.

Verdonk zou hebben besloten de procedure tegen Hirsi Ali niet door te zetten. Hirsi Ali zou juridisch gezien niet hebben gelogen toen zij bij haar naturalisatieaanvraag een valse naam gebruikte. De naam Ali heeft ze van haar opa, en volgens Somalisch recht zou ze die naam mogen gebruiken.

Het kabinet neemt waarschijnlijk vrijdag een besluit over de naturalisatie van Hirsi Ali. Er zou worden gezocht naar een goede formulering, zodat Verdonk niet te veel gezichtsverlies zou lijden.

Valse naam

Hirsi Ali vroeg in 1992 asiel aan in Nederland, maar gaf daarbij een valse naam en geboortedatum op. In een uitzending van het televisieprogramma Zembla werd de kwestie vorige maand onder de aandacht gebracht. In een brief aan Hirsi Ali schreef Verdonk vervolgens dat haar partijgenote vooralsnog werd geacht 'het Nederlanderschap niet te hebben verkregen'.

Hirsi Ali legde per direct haar Kamerlidmaatschap neer. Na een motie van de Tweede Kamer moest Verdonk de zaak opnieuw onderzoeken.

Ministerie

Het ministerie van Justitie ontkende dinsdag ten stelligste dat er al een besluit ligt. "Er is nog geen enkele beslissing genomen."

"Het overleg loopt nog. De uitkomst dat zij haar Nederlanderschap mag behouden, is prematuur", zo meldde een woordvoerder van Justitie naar aanleiding van berichtgeving in RTL Nieuws.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Nou ik zal wel niet veel aan de discussie bijdragen, maar we zitten hier toch in Nederland of hoe zit dat?

en zij is ook niet onder of boven de wet..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

kunnen beter onze eigen wetten maar afschaffen de Somalische wet schijnt hier ook te gelden!
Nederland staat weer in zijn hempje,ik neem nog maar een biertje tegen mijn verdriet.

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Jasper J schreef:kunnen beter onze eigen wetten maar afschaffen de Somalische wet schijnt hier ook te gelden!
Nederland staat weer in zijn hempje,ik neem nog maar een biertje tegen mijn verdriet.

mvg
als je toch bezig bent dan zou ik graag met je meedrinken..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Geen probleem me kast staat vol. :lol:
Verdonk moest dit gewoon doen om de vvd tevreden te houden anders word ze er zo uitgepleu....
Liegen loont dus :(
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

hehe combineren we wel met het WK ;)

Denk ook niet echt dat ze het serieus meende.. wel raar.. een wet is een wet.. en als je Somaliër bent ben je ineens boven de wet.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Nederland was gewoon een tussen station voor ali ze had een westers paspoort nodig en nu heeft ze er dus 1.
Wij in Nederland zijn gewoon te kijk gezet door haar ze lacht zich nu dood
om die domme hollander :(
Ook al is het in Somalie normaal dat je de naam van je opa gebruikt in Nederland is dat niet normaal en hoor je dus gewoon je eigennaam te geven doe je dat niet dan lieg je.
Ik vind het zeker hypocriet dat als het om een collega gaat in de 2de kamer het ineens wel kan.
Verdonk kan hier niet veel aan doen ze heeft weinig keus denk ik anders
kan ze gewoon ophoepelen.
Het word tijd dat ze zelf uit de partij stapt en er 1 opricht.
Leve het somalische recht!
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

Jasper J schreef:kunnen beter onze eigen wetten maar afschaffen de Somalische wet schijnt hier ook te gelden!
Nederland staat weer in zijn hempje,ik neem nog maar een biertje tegen mijn verdriet.

mvg
Dat buitenlandse wetten op het personen- en familierecht hier gerespecteerd worden komt wel vaker voor, dus van dat feit ben ik niet zo onder de indruk. (Bvb een Duiste echtscheiding die hier in Nederland ook geldt, of een achternaam die volgens het nationale recht wordt vastgesteld)

Het hele gekonkel rond Hirsi Ali is een slechte film met B-acteurs met o.m. Hirsi Ali die denkt dat ze Jeanne d'Arc is, Rita Verdonk die denkt dat ze Al Pacino in Scarface is, de VVD fractie als Darth Vader en Wouter Bos als Dennis the Menace. In feite is het kindertheater van het niveau Rikki en Slingertje.
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Het niveau is erg laag idd motorway.
Maar vind je het niet absurt dat de Somalische wet schijnbaar hier ook geld?
Alle landen hebben regeltjes en wetten als die hier ook gelden zoals bij ali
kunnen we beter onze wet afschaffen?
Zo vind iedere asiel zoeker wel een smoes heb je geen asielbeleid meer nodig?
Wat horen we trouwens nog van ali helemaal niks meer dacht dat deze mevrouw het zo hoog op had?
Ze ze kan op zijn minst dan Verdonk nu bedanken dat ze ermee weg komt?
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

De Somalische wet geldt hier niet, maar wordt alleen gerespecteerd. Tja of het terecht is dat deze wet gerespecteerd wordt, vind ik moeilijk. Ik vind het wel fijn dat hiermee een einde is gekomen aan de discussie en de flauwe soap.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Ik ben er totaal niet blij mee deze soap is in het voordeel van een bedrieger beslist.

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Dit vind ik dan ook wel een mooie tekst in het artikel
Er zou worden gezocht naar een goede formulering, zodat Verdonk niet te veel gezichtsverlies zou lijden.
Sjongejonge wàt een slappe hap.
Volgens mij hoeven ze niet zo voorzichtig te zijn met mevr. Verdonk, toch?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

dvaupell schreef:Dit vind ik dan ook wel een mooie tekst in het artikel
Er zou worden gezocht naar een goede formulering, zodat Verdonk niet te veel gezichtsverlies zou lijden.
Sjongejonge wàt een slappe hap.
Volgens mij hoeven ze niet zo voorzichtig te zijn met mevr. Verdonk, toch?
Dvaupell niet voorzichtig te zijn met verdonk?
Waarom zou er met Verdonk niet voorzichtig gedaan moeten worden?

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Jasper J schreef: Dvaupell niet voorzichtig te zijn met verdonk?
Waarom zou er met Verdonk niet voorzichtig gedaan moeten worden?

mvg
Wel, volgens vrij veel mensen (waaronder Verdonk zelf, vermoed ik) is zij de enige 'kerel' in dit kabinet. Ze kan dus wel tegen een stootje.

Verder is ze als minister gewoon verantwoordelijk voor haar daden. Dit is dus een uitglijder.... en daar moet ze gewoon op worden afgerekend.

En nou niet een beetje in een achterkamertje verzachtende omstandigheden gaan zitten verzinnen of de tekst zo formuleren dat die arme Rita er eigenlijk ook niets aan kon doen...
Nee - nou een rechte rug houden... Zal wel weer niet gebeuren vrees ik.

Slappe hap dus.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

dvaupell schreef:
Jasper J schreef: Dvaupell niet voorzichtig te zijn met verdonk?
Waarom zou er met Verdonk niet voorzichtig gedaan moeten worden?

mvg
Wel, volgens vrij veel mensen (waaronder Verdonk zelf, vermoed ik) is zij de enige 'kerel' in dit kabinet. Ze kan dus wel tegen een stootje.

Verder is ze als minister gewoon verantwoordelijk voor haar daden. Dit is dus een uitglijder.... en daar moet ze gewoon op worden afgerekend.

En nou niet een beetje in een achterkamertje verzachtende omstandigheden gaan zitten verzinnen of de tekst zo formuleren dat die arme Rita er eigenlijk ook niets aan kon doen...
Nee - nou een rechte rug houden... Zal wel weer niet gebeuren vrees ik.

Slappe hap dus.
Hou er rekening mee dat dit moet van haar partij als het aan haar had gelegen had ali nooit Nederlander geworden.
Verdonk hoeft nergens op afgerekent te worden ze deed op dat moment wat haar het beste leek en het was ook het beste.
Verdonk is een daadkrachtige vrouw die met respect behandelt dient te worden.

mvg
Aude Audenda
Plaats reactie