originele parahelm? Ebay

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

originele parahelm? Ebay

Bericht door Auke J. »

wat denken jullie van deze helm?

Ik heb er geen verstand van, maar een als origineel aangeboden para helm zie je tegenwoordig ook niet vaak meer...

http://cgi.ebay.com/100-ORIGINAL-101ST- ... dZViewItem
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik kan geen oordeel over de helm geven, maar je ziet heeeel heeel vaak ''originele'' para helmen op ebay, al kan je er vanuit gaan dat ze veelal niet origineel zijn.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Deze helm werd laatst ook op het Trigger Time-forum besproken en daar waren de commentaren niet possitief :
I have only had one chance to buy a real painted D-bale in my life. This guy has had three named ones in so many months with another buy it now for a fraction of what it would be worth. The wear on the flashes was done with the same process as the 502nd sold before. Look at the feedback pics. The sewing by the dot snaps looks new. All kinds of stuff looks wrong on this one. This guy is a real tossoff. Check the feedback on the "orignal" SS smock he let go for 350.00? This POS is making big money on small investments. This is a great example of what a unit roster in the wrong hands can do.
Scott, AR
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Achja, Als je een helm schilderd, moet je dat ook zeggen als je hem verkoopt.