originele parahelm? Ebay

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

originele parahelm? Ebay

Bericht door Auke J. »

wat denken jullie van deze helm?

Ik heb er geen verstand van, maar een als origineel aangeboden para helm zie je tegenwoordig ook niet vaak meer...

http://cgi.ebay.com/100-ORIGINAL-101ST- ... dZViewItem
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik kan geen oordeel over de helm geven, maar je ziet heeeel heeel vaak ''originele'' para helmen op ebay, al kan je er vanuit gaan dat ze veelal niet origineel zijn.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Deze helm werd laatst ook op het Trigger Time-forum besproken en daar waren de commentaren niet possitief :
I have only had one chance to buy a real painted D-bale in my life. This guy has had three named ones in so many months with another buy it now for a fraction of what it would be worth. The wear on the flashes was done with the same process as the 502nd sold before. Look at the feedback pics. The sewing by the dot snaps looks new. All kinds of stuff looks wrong on this one. This guy is a real tossoff. Check the feedback on the "orignal" SS smock he let go for 350.00? This POS is making big money on small investments. This is a great example of what a unit roster in the wrong hands can do.
Scott, AR
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Achja, Als je een helm schilderd, moet je dat ook zeggen als je hem verkoopt.

ik vind dat het voor re-enactment leuk is zoiets. Maar dat kun je zelf ook....

Koop een originele pot, en een reproductie d-bale parahelm en ga hem schilderen en verouderen.

Mee re-enacten en gewoon doen, niet voorzichtig mee zijn, mee door de modder. alles uit je slof halen.

oja niet vergeten om hem in een vochtig schuurtje te stallen of als bloempot te gebruiken :P .
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Neem dan een KL pot uit 1980, hoef je ook geen originele WW2 pot te ruineren ;)

779
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

En die KL potten zijn ook veel makkelijker aan te komen ;)

Je vader of je buurman of oom heeft er vast wel 1... een hele generatie in dienst he :)
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

De Kinriemen van de bovengenoemde helm zijn [/b]verkeerd erop genaait. Gewoon met een ------ steek een paar keer op en neer gegeaan. Bij echte is het genaaid met een oude Singer, en lijkt het meer op ||||| maar dan héél dicht naast elkaar. De kinriemen hebben er dus niet altijd opgezeten. Dan verklaar ik de kinriemen zelf, en de bales ook voor repro.
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

779 schreef:Neem dan een KL pot uit 1980, hoef je ook geen originele WW2 pot te ruineren ;)

779
Ik heb ook een originele pot gebruikt, was in hele dikke donkerblauwe verf overgeschilderd. en daaronder hele oude menie. daaronder geschuurd.

Tsja, en als je een originele pot vind aan 10 euro met fixed bails en front seam, dan laat je hem niet liggen.

Mvg Erik
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4862
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Aanbieder

Bericht door asjemenou »

Blijkbaar heeft de beste man een voorraadje van die dingen. Zie een andere aanbieding van hem; http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 6619437701 .
Zelf ben ik altijd een beetje huiverig voor dit soort aanbieders, zeker als z'n feedback ook nog eens 88,5 % positief blijkt te zijn! (lees de negatieve feedbacks maar eens)
Als je zoiets koopt voor zo'n groot bedrag dan moet je toch wel 200% zeker van de originaliteit zijn. Blijft toch lastig om zoiets te beoordelen aan de hand van een paar (donkere) foto's.
Ik koop ook wel dingen via Internet maar ik weet inmiddels wel van wie ik die koop. Goede communicatie onderling met de verkoper vind ik nog steeds een goede en normale zaak. Personen die niet reageren op een eventuele vraag van mij, verkopen simpel weg niets aan mij.
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

De 2 helmen (506th PIR + 502nd PIR) hebben allebei precies dezelfde paintjob... Ook zelfde weathering van de markings.
Gewoon neppe zooi!
Miichel
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:13
Locatie: Groningen

Bericht door Miichel »

Hij is wel verkocht voor 3,200 dollar !
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Hmm dan ga ik ook maar eens aan het schilderen.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Ja, aan een ongelooflijk grote sukkel...
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Waarom staat ie terug te koop dan????
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

hoezo dat!

waarschijnlijk aan iemand die deze repo helaas niet heeft kunnen onderscheiden... de schuld ligt bij de VERKOPER...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Plaats reactie