Nederlands Jasje Luchtdoelartillerie

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Harmpeter
Lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:29
Locatie: Gelderland

Nederlands Jasje Luchtdoelartillerie

Bericht door Harmpeter »

Hallo,

Ik heb laatst deze jas op de kop kunnen tikken. Het gaat om een Nederlandse officiersjas van het onderdeel luchtdoelartillerie (denk ik, gezien het embleem op de kraag) mijn vraag is of jasjes van deze eenheid veel te vinden zijn? Als iemand nog andere info heeft hoor ik het graag! Ook zit er maar 1 ster op de kraag, en er is duidelijk te zien dat er geen 2 op hebben gezeten. Weet iemand wat voor rang dit is?

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

De rang is die van een tweede luitenant. ;) Een zeer mooi jasje! Officiers jasjes kom je nog wel eens tegen, het zijn de manschappenjasjes die -voor zover ik weet- erg lastig te vinden zijn.
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Je jasje is er inderdaad een van de luchtdoelartillerie, heel mooi jasje! :yes:

En Peter heeft helemaal gelijk. Officiers jasjes zijn makkelijker te vinden dan Manschappen jasjes en dan met name die van de grove wollen stof.

(Als je hem ooit verkoopt laat het me dan weten. ;))
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Harmpeter
Lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:29
Locatie: Gelderland

Bericht door Harmpeter »

bedankt voor de info. ik verzamel zelf nog niet erg lang nederlands spul, dus mijn kennis is niet optimaal. maar er word aan gewerkt. wil hem nog niet verkopen eigenlijk, zoek nog wel een infanterie jasje. heb al 5 nl jassen maar nog geen infanterie. groeten
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

:shock: 5 nederlandse jassen en je verzamelt nog maar net nederlands :o
Dat doe je goed waar haal je ze vandaan? :)
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Harmpeter
Lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:29
Locatie: Gelderland

Bericht door Harmpeter »

Ja ik verzamel nog maar 3 maandjes nederlands, heb eerst altijd antieke wapens verzameld. Daar heb ik wat van verkocht en van dat geld heb ik van vrienden voor een prikie wat jasjes kunnen kopen, en een broek. En via marktplaats wat ander spul, ransel, riemen, helmen, overjas, bajonet etc.. zal van het weekend eens wat foto's maken van wat ik heb.
Plaats reactie