Wat zou jij een duitse veteraan willen vragen?

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Auke J. schreef:Wat voor gevoel gaf het hem te weten dat de vijand terrein wint en naar hem op zoek is dat er niemand tussen de vijand en hem instaat? Zo een gevoel kun je volgens mij namelijk alleen ervaren wanneer je het echt beleeft.. Angst? Moedeloosheid? woede? drang om je over te geven? Lak aan alles hebben? Agressie?
Kun je ook aan een NL veteraan vragen die in in 1940 gediend heeft, of een Belgische, of een Franse, of zelfs een Engelsman die Duinkerken heeft meegemaakt.

Gr.,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Ja maar ik vraag het aan een Duitse veteraan :|
Wat is de bedoeling van deze reactie? het topic is toch niet: welke vraag kun je alleen of het beste aan een Duitse veteraan stellen??
Als je zelf een betere vraag weet kun je die hier vermelden, je hoeft mij niet af te gaan kraken...

Mvg. Auke Jan
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Auke J. schreef:Ja maar ik vraag het aan een Duitse veteraan :|
Wat is de bedoeling van deze reactie? het topic is toch niet: welke vraag kun je alleen of het beste aan een Duitse veteraan stellen??
Als je zelf een betere vraag weet kun je die hier vermelden, je hoeft mij niet af te gaan kraken...

Mvg. Auke Jan
Dag Auke Jan,

Ik wilde eigenlijk alleen maar aangeven dat je het aan elke soldaat kunt vragen die op de en of andere wijze overrompeld en teruggedrongen wordt en die elke hoop om te kunnen overwinnen, of standhouden ziet verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Het enige wat verschilt tussen die Duitse veteraan en al die andere die ik noemde, is dat die Duitser eerst de euforie van de overwinnig had geproeft na de blitz.

Dat het als afkraken is overgekomen was niet mijn bedoeling, sorry. Het was meer bedoeld als een gedachtegang dus, immers is het voor velen gemakkelijker om met veteranen uit eigen land in aanraking te komen of met geallieerde veteranen.

Gr.,

Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

To Tall schreef:
Auke J. schreef:Ja maar ik vraag het aan een Duitse veteraan :|
Wat is de bedoeling van deze reactie? het topic is toch niet: welke vraag kun je alleen of het beste aan een Duitse veteraan stellen??
Als je zelf een betere vraag weet kun je die hier vermelden, je hoeft mij niet af te gaan kraken...

Mvg. Auke Jan
Dag Auke Jan,

Ik wilde eigenlijk alleen maar aangeven dat je het aan elke soldaat kunt vragen die op de en of andere wijze overrompeld en teruggedrongen wordt en die elke hoop om te kunnen overwinnen, of standhouden ziet verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Het enige wat verschilt tussen die Duitse veteraan en al die andere die ik noemde, is dat die Duitser eerst de euforie van de overwinnig had geproeft na de blitz.

Dat het als afkraken is overgekomen was niet mijn bedoeling, sorry. Het was meer bedoeld als een gedachtegang dus, immers is het voor velen gemakkelijker om met veteranen uit eigen land in aanraking te komen of met geallieerde veteranen.

Gr.,

Too Tall
Het kwam voor mij idd. een beetje over als een afkeuring van de vraag. Sorry voor mijn reactie :). Ik hield bij het stellen van deze vraag ook de gedachte in mijn hoofd dat de Duitsers voorheen alleen maar overwinningen kenden, juist hierdoor zouden hun gevoelens sterk kunnen verschillen van die van de Nederlanders of Belgen, die meteen ingemaakt werden.
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Auke J. schreef: Het kwam voor mij idd. een beetje over als een afkeuring van de vraag. Sorry voor mijn reactie :). Ik hield bij het stellen van deze vraag ook de gedachte in mijn hoofd dat de Duitsers voorheen alleen maar overwinningen kenden, juist hierdoor zouden hun gevoelens sterk kunnen verschillen van die van de Nederlanders of Belgen, die meteen ingemaakt werden.
No offence taken, het is nu eenmaal zo dat, berichten via mail of posts op dit soort sites niet altijd goed overkomen. Je ziet geen gezichtsuitdrukking of lichaamstaal en je hoord ook geen intonatie.

En ik denk inderdaad dat de kater groter was voor de Duitsers omdat het tij nooit meer keerde.


Gr.
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Plaats reactie