Mijn WLA is NIET te koop!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Mijn WLA is NIET te koop!

Bericht door johan willaert »

Ik kreeg deze tip.....
http://motor.2dehands.nl/markt/motor/15 ... a-750.html

Typisch voorbeeld van internet-fraude.... Vanmorgen stond deze WLA nog bij mij in het museum.... 8)

Ik heb de bieders reeds gewaarschuwd!! Misschien kan iemand in NL eens naar het mobielnummer van de verkoper bellen om eens naar de motor te gaan zien???

Beware!!!

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

hmm, ik heb eigenlijk wel zin om te bellen :P
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Dit is nog eens ontzettend dom ook. Niemand betaald 8500 EUR. zonder eerst bij de verkoper langs te zijn gegaan om te zien hoe de motor er werkelijk uitziet. Als ze erlangs gaan zullen ze zien dat hij de motor niet heeft.

Voor dit soort mensen heb ik echt geen woorden. Kun je hem misschien aangeven bij de politie ofzo in verband met internet fraude? Jij als echte eigenaar van de motor zou dat best kunnen denk ik zo Johan. :yes:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Tggg belachelijk spullen van ander te koop zetten :x
Mocht ik zoiets willen kopen zou ik het eerst bekijken en dan bieden maargoed, :P
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4875
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 100 keer

Fotomisbruik

Bericht door asjemenou »

Waarschijnlijk hebben ze alleen de foto van je motor willen gebruiken Johan omdat ze zelf niet zo'n foto kunnen maken. Tenslotte D. van Mil ben jij toch niet?
Deze foto van je WLA heb je ook op je Internetpagina staan. Daar is ie dan ook vogelvrij. De foto is er zo van af te halen en dus zo voor alles te gebruiken.
Misschien is het raadzaam om je naam of je e-mailadres er onderop te zetten. Deze tekst is al moeilijker (maar niet onmogelijk) van de foto te verwijderen (zie voorbeeld). Wat je ook kan doen is je e-mailadres in de EXIF informatie van je foto zetten.
Beter nog is het om je foto's vast te zetten in je webpagina zodat ze niet te kopïeren zijn. Marktplaats.nl doet dit ook. Vraag mij niet of hoe ze dit precies doen daarvoor weet ik nog te weinig van webpagina's.

Afbeelding

Even ter voorbeeld, de bewuste foto. Mocht je niet willen dat ik je foto op deze manier hier plaats Johan laat het mij dan even weten. Dan verwijder ik 'm direct.
Laatst gewijzigd door asjemenou op 06 aug 2006, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Het gaat mij niet om het gebruik van de foto.... daar heb ik helemaal geen problemen mee, anders zou ik ze niet zomaar op mijn site gooien...

Het gaat er wel om dat iemand probeert anderen op te lichten door dingen te verkopen die hij niet heeft...

Ik ben op die manier opgelicht een aantal jaren geleden...

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Re: Fotomisbruik

Bericht door wittmann »

asjemenou schreef: Beter nog is het om je foto's vast te zetten in je webpagina zodat ze niet te kopïeren zijn. Marktplaats.nl doet dit ook. Vraag mij niet of hoe ze dit precies doen daarvoor weet ik nog te weinig van webpagina's.
en dan nog druk je printscreen, ga je naar paint en haal je de foto eruit.
of marktplaats hem vastzet of niet, je kunt hem toch zo krijgen.
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Maar hoe weet jij dan dan hij niet daadwerkelijk zo'n soort motor heeft?
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Kleine Feldmaus schreef:Maar hoe weet jij dan dan hij niet daadwerkelijk zo'n soort motor heeft?
Waarom een foto van een andere motor gebruiken?

Als je er zelf een verkoopt lijkt me het toch logisch dat je een foto van je eigen maakt.. en als je geen foto toestel hebt zet je er bij dat je de foto 'geleend' hebt..
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Dat zou wel zo netjes zijn ja om dat er dan bij te zetten, maar ja helaas zijn veel mensen op internet zo niet, die gebruiken alles maar te pas en onpas.
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4875
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 100 keer

Foto's op Internet

Bericht door asjemenou »

Wanneer je je foto's e.d. plaatst op Internet dan weet je dat het vogelvrij is. Iedereen kan je foto's gevraagd en ongevraagd kopïeren en voor een eigen website o.i.d. gebruiken. Als je dit absoluut niet wilt dan kan je je foto's beter niet op het Internet zetten. Je kan natuurlijk je foto's auteurrechtelijk laten beschermen maar voor een particulier, zoals de meeste hier, is dat een dure en niet lonende manier. En dan nog...
Maar al te vaak zie ik dat mensen, ook op dit forum, hun foto's zo vanuit de camera op het Internet zetten. Je kan de "schade" wat beperken door je foto's te verkleinen in een fotobewerkingsprogramma.
Het beste is om je foto's alleen maar geschikt te maken om er naar te kijken op een beeldscherm. Dit doe je het beste wanneer je je foto's terugbrengt tot een resolutie van 72 DPI (beeldschermresolutie). 72 DPI is namelijk nog te slecht om er een behoorlijke print van te maken laat staan dat je ze voor publicatiedoeleinden kan gebruiken.
Rik
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 09 apr 2005, 10:59

Bericht door Rik »

Ik heb afgelopen week een e-mailtje gestuurd dat ik wel interesse had in deze motor, en of ze wat foto's konden mailen. (even kijken welke foto's ze zouden sturen)
Tot nu toe niets ontvangen, en ik denk eigenlijk ook niet dat ik ze nog krijg.
-- Rik --
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Ik stel dan voor dat je de proef op de som neemt en op de aanbieding van die verkoper ingaat:
Hebben wij het verkeerd dan heb jij gelijk... Maar indien je je 8500 euro kwijt bent dan heb jij een klein probleempje...

Toch zeer edelmoedig dat sommigen het toch altijd voor bedriegers opnemen... Het is evident dat er iets niet in orde is aan gans die zaak en toch zijn er nog steeds goedgelovige mensen die opperen dat het verkeerd is dergelijke verdachte zaken in twijfel te trekken.

Nog een levensles:
Ik weet niet wat je juist bedoelt met de uitdrukking "netjes"; maar wanneer er veel geld te rapen valt, dan telt dat allemaal niet...

Ben je ooit zelf al eens slachtoffer geworden van internet-oplichting? Waarschijnlijk niet want anders zou je niet zo tegendraads reageren...

MvG,
Gerd V

Kleine Feldmaus schreef:Dat zou wel zo netjes zijn ja om dat er dan bij te zetten, maar ja helaas zijn veel mensen op internet zo niet, die gebruiken alles maar te pas en onpas.
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Hoe kom je erbij dat ik het voor bedriegers opneem???

Ik stel alleen de vraag hoe je weet dat die persoon niet echt zo'n motor heeft en alleen je foto gebruikt.....
Het woord netjes ging over het gebruik van een foto op internet....
Een vraag stellen is niet meteen tegendraads.
Misschien in het vervolg niet zo snel met je oordeel klaarstaan over iemand anders. (in dit geval over mij)

En ja ik ben ook al eens opgelicht via internet, wie niet.
Gelukkig niet voor grote bedragen, want dat regel ik liever face to face.
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Hallo,

Neem van mij aan dat iemand die zo'n motor in bezit heeft heus wel beseft dat dergelijk stuk uniek is en dat het bij een eventuele verkoopt absurd is om foto's van een gelijkaardige WLA te plaatsen enkel met als doel weer te geven hoe het er 'ongeveer uit ziet'...

Die verkoper verkoopt trouwens nog een moto en ook daar heeft hij een foto van het internet geript...

Dergelijke handelswijze roept toch heel wat vragen op en men kan er uit afleiden dat de verkoper uiterst onbetrouwbaar moet zijn en het ongetwijfeld om een scrupuleuse bedrieger gaat.

Teneinde zich als koper tegen dergelijke praktijken te beschermen moet men dergelijke internet aanbiedingen gewoon resoluut afblokken en de verkoper botweg als bedrieger classificeren...
Ook wanneer de verkoper zou vertellen dat die foto inderdaad niet van hem is, maar dat hij ze genomen heeft omdat 'zijn' moto gelijkaardig is aan die van Johan geloof ik hem nog steeds niet en is hij in mijn ogen nog steeds een bedrieger.
Bij internet aankopen moet de koper 'binair' (0 of 1) handelen en denken betreffende de betrouwbaarheid van de verkoper en authenticiteit van het item...
D.w.z. :
Bij de minste twijfel ten opzichte van de verkoper, of wanneer men bij zijn onduidelijke foto's niet zeker is ---> onmiddellijk '0' en zonder meer onmiddellijk passen... Hoe interessant of goedkoop zijn aanbieding ook is...
Zijn geloofwaardigheid is 'goed (1)' of 'niet goed (0)'... En bij de minste twijfel is het 'niet goed'...

Ook indien hij er op zou aandringen hem ter goeder trouw te nemen dat hij echt een WLA bezit, geloof ik hem nog steeds niet...
Het is aan hem om mij er van te overtuigen door bijvoorbeeld een duidelijke foto van zijn WLA op te sturen waar de krant (met datum) van vandaag op staat... En dan nog... Zelfs in dat geval zou ik ze alsnog eerst in't echt willen zien aangezien de verkoper al een zeer onbetrouwbare eerste indruk heeft gemaakt...

MvG,
Gerd V
Plaats reactie