real of real-repro??

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

@Martin, ja dank je...maar een boek uitbrengen is wel mogelijk maar het gaat veel geld kosten , en of je dat dan terug vind.ik doe het liever zo alle verzamelde info over 40 j gewoon doorgeven zodat iedere verzamelaar er iets aan heeft.Ik ben ook al jaren op zoek naar bepaalde info's van munitie bv en of duits materieel en zoek dan net zo lang tot ik beet heb,het kan soms jaren duren om de juiste info te krijgen die je zoekt.

NB: En zoals je weet oud naslagwerk is ook aan de prijs en is vaak net zo duur als mooi (2WO)verzamel obecten er zijn natuurlijk ook verzamelaars van origineel naslagwerk het zijn immers ook objecten vanuit die tijd.
Gebruikersavatar
Fons
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 aug 2004, 23:16
Locatie: Huizen

Bericht door Fons »

LDO schreef: Fons, engerd, heb jij er één???
Geweldig!!!
Nee helaas Martin, deze is van een andere verzamelaar. Ik ben er ook nog nooit een tegengekomen anders had ik hem wel gekocht. De gewone zie je wel regelmatig maar die zoek ik niet!
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Bericht door LDO »

In al zijn eenvoud vind ik het een fantastisch ding.
Mijn opa heeft zowel tijdens als na de oorlog op vliegkamp Valkenburg gewerkt.
Op een gegeven moment heeft hij zo'n knijpkat geruild met een paar Engelsen, waarschijnlijk voor voedsel of zo.
Die Engelsen kwamen de dag er na op hoge poten naar hem toe.
Ze hadden de knijpkat uit elkaar gehaald, en er zat verdorie geen batterij in.
Dat vertrouwden ze toch niet helemaal, hoe zat dat?

'T is jammer dat de man zo'n zwarthandelaar was.
Hij heeft het gepresteerd om een P-08 te ruilen voor een baaltje tabak.
Gelukkig had 'ie daar achteraf ook wel spijt van, dan ben ik namelijk niet de enige die daar ziek van was.
Gebruikersavatar
Fons
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 aug 2004, 23:16
Locatie: Huizen

Bericht door Fons »

Dat zijn vreselijke verhalen om te horen. Ik spreek ook wel eens oudere mensen die de oorlog hebben meegemaakt (ook uit eigen familie) en als je dan hoort wat er allemaal op onbenullige wijze verloren is gegaan denk ik van nee, dit wil ik eigenlijk helemaal niet horen want hier kan ik niet tegen! :x
Plaats reactie