De derde van Wilders

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Lucid schreef:
Mike.H schreef:Ik weet niet.. vind het ook niet echt een man voor de politiek.. hij had beter met die nieuwe partij van Pastors kunnen fuseren..
Hij zou op de achtergrond problemen kunnen aankaarten, maar als je in de Kamer zit, moet je op zijn minst verbaal sterk zijn. Ik vind dat hij dat niet is.
Klopt als een bus.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Ik vind dit eigenlijk meer een onderwerpje voor de babbelbox... en daar gaat het dus naartoe...
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Waarom heeft hij een shirt aan van een pijpende vrouw?

Kom op jongens.

Een simpele ziel die vrouw-onterende kleding draagt. Nee dankje...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Ja, dat was me nog niet eens opgevallen.
Stom T-shirt inderdaad...
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Mwoah, volgens mij zitten wel meer incapabele lieden in de 2e kamer. Ik snap (met uitzondering van het smakeloze T-shirt) niet waarom over deze man uitgebreid moet worden gediscussieerd.

Waarom dus deze discussie?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Idd. Laat hem zich eerst maar eens bewijzen. Zijn genoeg mensen in de politiek die niet snugger uit zien.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Kunnen we oook gewoon Nederlands Praten ?
Gedist is dat dus niet.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Bericht door Lucid »

dvaupell schreef:Waarom dus deze discussie?
De aanleiding van dit topic was de presentatie van Wilders' kandidatenlijst. Kamerlid Fleur Agema en die agent werden onder veel mediabelangstelling geïntroduceerd, terwijl Wilders Dion Graus niet in de media liet verschijnen. Ik ben van mening dat dit komt omdat Graus het aangezicht van Wilders' partij kan beschadigen omdat hij eerder een clown dan een politicus is. Mogelijk vindt Wilders het verstandig om hem nog niet naar voren te schuiven, omdat hij niet echt een intellectuele verschijning is (vind ik). Eigenlijk dacht ik dat iedereen het mij eens zou zijn, maar er zijn ook wo2-forummers die in Graus wel een politicus zien.
In dit topic wilde ik de "geheimzinnigheid" van Graus doorbreken, en mijn mening over hem geven.
Ik had gehoopt dat de discussie minder eenzijdig zou zijn. Misschien dat Graus al jaren bestuurlijke ervaring heeft. Dat is mij in ieder geval niet bekend. Misschien dat hij in zijn show een halvegare speelt, in plaats van dat hij het is.
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Bericht door Lucid »

Luuk Koelman schreef:“Dit is een hufterig land geworden.” Aan het woord is vogel- en dierenvriend Dion. Hij heeft zojuist een behoorlijke tegenslag te verwerken gekregen. De dierenambulance was net te laat om een muis te redden die vastzat in een wasmachine. Het voorval laat de 39-jarige Dion de rest van de dag niet meer los, want hij wil er zijn “voor alle zielige dieren”. Zoals hij er ook graag wil zijn voor alle blanke Nederlanders. “We moeten ons land beschermen, onze cultuur moet dominant blijven. Dat wil het volk en ik strijd voor het volk, als een soort ridder. Ridder Dion, dat ben ik. Ik leek als kind ook heel erg op Floris, dat zegt iedereen.”

Dion is naar eigen zeggen geboren met een missie. Dat komt volgens hem door een vernauwing in zijn luchtpijp waardoor hij als zuigeling bijna overleed. Als gevolg daarvan neemt hij het nu altijd op voor de zwakkeren in onze samenleving. Daarom adoreren de mensen in Limburg hem. Even later snelt Dion naar het politiebureau van Heerlen. Daar wil hij overleg met agenten. Er moeten animal cops komen, speciaal getrainde agenten die dierenmishandeling bestrijden.

Wanneer gaat dit alles gebeuren? Als Dion in de Tweede Kamer zit. En die kans is levensgroot aanwezig want Dion Graus is de sidekick van Geert Wilders. Hij staat als derde geplaatst op de kandidatenlijst van Wilders’ Partij van de Vrijheid, die in peilingen goed is voor 2 tot 5 zetels. Naast zijn Kamerwerk wil Dion een rol in een Nederlandse speelfilm en gaat hij zijn levensverhaal op papier zetten. “Daar zit dan alles in. Ook mijn seksuele ervaringen.” Zijn verdere taken als volksvertegenwoordiger heeft Dion nog niet zo helder voor de geest, maar “misschien kom ik wel naast Femke Halsema te zitten in de Kamer.”

De overdosis aan eigenwaarde, de grootheidsfantasieën, de obsessie bewonderd te willen worden - er is geen psychiater voor nodig om aan de hand van het Volkskrant-interview te constateren dat Dion Graus lijdt onder een narcistische persoonlijkheidsstoornis.

Dat is verder helemaal niet erg (met de juiste medicatie valt daar prima mee te leven) maar je vraagt je wel af wat Wilders met deze hofnar wil. Nog wonderlijker is het dat hij Graus in het televisieprogramma Business Class “een kanjer” noemt. Het is niet met droge ogen aan te zien.

Wilders weet dat natuurlijk ook, gepokt en gemazeld als hij is in de politiek. Door Dion Graus binnen te halen als representant van ‘de jongens uit het volk’ ontdeed hij zich van het intellectuele element Bart Jan Spruyt. De oprichter van de conservatieve denktank ‘Edmund Burke Stichting’ bedankte recentelijk voor de tweede plaats op de kandidatenlijst van Wilders’ partij. Spruyt had gehoopt dat er fatsoenlijke, capabele mensen zouden meedoen waarmee je serieus politiek kunt bedrijven. “Maar dat is niet gebeurd.” Om daaraan toe te voegen: “het was te veel Ik, Geert Wilders’.

Ook Joost Eerdmans hield de eer aan zichzelf. Samen met Pastors, Wilders en Spruyt werkte hij enkele maanden in het diepste geheim aan een conservatieve tekst die later bekend zou worden als de ‘onafhankelijkheidsverklaring’. Toen Wilders in het televisieprogramma ‘Netwerk’ die verklaring vervolgens in zijn eentje presenteerde, was ook voor Eerdmans de boodschap duidelijk: Wilders duldt niemand naast zich.

Nou ja, niemand. Behalve dan die kanjer van een Dion Graus.

Luuk Koelman
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Als die malloot in de kamer komt, hoeveel schade zou dit betekenen voor onze internationale politieke positie, die al niet meer zoveel is.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Bericht door Lucid »

Wilders heeft hem wijselijk lager op de lijst gezet. Ik denk niet dat Graus de Tweede Kamer gaat halen.

Maar als hij de Tweede Kamer wel haalt, dan wordt Nederland vast veel gezonder. Lachen is immers gezond.
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
Plaats reactie