[OPLICHTER AKTIEF] Pas op voor aanbieding via email

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Kijk even bij de links die ik heb bijgesloten voor je energie ergens in steekt. Deze man is namelijk al ontmaskerd als een oplichter. In de wereld van zwaardenverzamelaars kennen ze hem al langer.
Hij pas iedere keer hetzelfde trucje toe. ALs je hapt, moet je snel betalen. Hij moet immers gauw op reis omdat hij weer ergens onderzoek moet doen. Dus binnen twee, drie dagen moet de betaling rond zijn. Als je vervolgens aangeeft dat je de zaak door de haast niet helemaal vertrouwd, hor je helemaal niets meer van de man.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Weidman
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 aug 2006, 15:07

Bericht door Weidman »

Beste Wilco,

Dat de handel en wandel van die man geen zuivere koffie is was me duidelijk, wat ik wil weten is of mensen mooie ideeen hebben om hem eens een koekje van eigen deeg te bakken.

Groeten, Weidman
Weidman
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 aug 2006, 15:07

Bericht door Weidman »

Reply 3 van mij:

Dear Pawel,

Thank you for your reply. Please, do not send me a copy of your passport, your credentials are quite trustworthy.

Since German militaria is easy to find in Eastern Europe and customers are easy to find in Western Europe, I believe we can set up a mutually beneficial business relationship.

Exploring on that issue, I suggest that you send me some trading examples, for example one M1940 and M1942 so that I can show those to people on militaria markets.

Regards, Weidman

Mail 4 van hem:

Hello. Thank you for your answer. I have a proposal for you which I think is fair and reasonable. If you will spend a half of payment now 150 Euro, I will send all the helmets to you. But you will have to send the ballance as soon as you recive the package. I think that is a fair and reasonable proposal. I have already sent to you some of my credentials and references I have got in English archive and I hope it shall help to trust me a little. I hope for a long term relationships as I can get more genuine items from my close friends. However I am just before my next archival research trip. My research budget is very limited this year and that is a reason I have to sell something from my collection. So, let me know if my proposal is acceptable for you. If the answer is yes, than we have a deal and we can cooperate in the future.

I am waiting for your answer. All the best.
Weidman
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 aug 2006, 15:07

Bericht door Weidman »

Reply 4 van mij (voet bij stuk houden)

Dear Pawel,

I am sorry, but surely you can understand that I can not accept your offer. Every day I am confronted with something that is, sadly, characteristic of the militaria buyer seller market, which is fraud. My usual way of doing business is that whenever I am to set up a new business relationship, I am sent one, two, three or more trading examples to show to my clients. Especially when the mentioned business relationship involves a company from the easterner parts of europe. No offence, but chances of fraud are bigger there. But, since our relationship will mainly be about helmets, one but preferrably two examples are more than enough. That should not be too much of a problem for a serious militaria salesman like you, now should it? Kind regards from the lovely Netherlands.
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

WHAHAHAHA :D
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Weidman
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 aug 2006, 15:07

Bericht door Weidman »

Ik geloof natuurlijk niet dat mijn plan werkt, maar iedere minuut die ik van hem steel kan hij niet van anderen stelen.

Ik vraag iedereen om hetzelfde te proberen, 100 mails per dag is best wat werk.

Groeten, Weidman
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

Wat is ze e-mail?
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Mooiste is dat volgens de mails die ik van hem heb (practisch dezelfde tekst) hij deze week en vorige week op onderzoekstrip weg was.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Stephan.h
Lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 23 jul 2006, 13:57
Locatie: Huissen
Contacteer:

Bericht door Stephan.h »

Al iemand gevraagd hoe hij aan je e-mailadres komt?
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Heel simpel, neem een zoekprogramma en laat internet afzoeken naar emailadressen in relatie tot militaria.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
nickdompeling
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jun 2006, 17:25
Locatie: leiderdorp

Re: [OPLICHTER AKTIEF] Pas op voor aanbieding via email

Bericht door nickdompeling »

hahah dit is echt te droog ( we moeten een eigen programma starten ) DE OPLICHTER ''WO2'' OPGELICHT


: :evil:

gr nick
Only the strongest will survive, Lead me to heaven, when we die. I am a shadow on the wall
I'll be the one to save us all!
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: [OPLICHTER AKTIEF] Pas op voor aanbieding via email

Bericht door coco »

Wat ik ook zo super verdacht vind is: I hope you trust me a little dit dat, dat zeg je niet als je iets verkoopt..of ligt dat aan mij..?
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
nickdompeling
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jun 2006, 17:25
Locatie: leiderdorp

Re: [OPLICHTER AKTIEF] Pas op voor aanbieding via email

Bericht door nickdompeling »

precies, NORMALE mensen niet. wat is er in de eerste instantie te wantrouwen dan (behalve het plotselinge mailtje en het engels)
Only the strongest will survive, Lead me to heaven, when we die. I am a shadow on the wall
I'll be the one to save us all!
Gebruikersavatar
Steiner44
Lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 07 jul 2006, 23:18
Locatie: breda

Re: [OPLICHTER AKTIEF] Pas op voor aanbieding via email

Bericht door Steiner44 »

Ik ben door deze persoon ook al eens benaderd, kreeg een pickelhaube aangeboden.
hier wel even contact mee gehad maar niet verder op ingegaan.
Omdat hij de deal snel wilde sluiten en die helm toch wat koste was het op niks uit gelopen.

groetjes steiner44..
SALUS PATRIEA SUPREMA LEX..
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re:

Bericht door JimK »

sobel schreef:zeg dat je iets hebt om te ruilen wat veel meer waard is (een ss uniform, maar dat je niet precies weet wat het is oid) en dan een ontmoeting regelen :), alhoewel, wie is er dan slecht bezig..
Ik zou het niet slecht bezig noemen, maar dom bezig. Regel NOOIT een ontmoeting met een vermeend oplichter, en al helemaal niet als hij uit het Oostblok komt. Jij komt dan (verwachten ze) met een zak vol geld, hun met een pistool. En jij bent je geld kwijt of erger. En dat is niet de eerste keer dat dat in dit wereldje zou gebeuren. Denk maar even aan een zekere Duitser die Russen probeerde op te lichten, hij heeft een kogel ontvangen, en zijn vrouw ook. Dat was nog vorig jaar of iets eerder.

Bij de mail van mijn vaders museum komen dagelijks aanbiedingen binnen, vooral uit Moskou en Pakistan. Veel Russen willen graag zaken doen, en willen je graag ontvangen in hun stad. De Russen doen zelfs aanbiedingen tot 100 T34's in één koop, dan kosten ze je ''maar'' 15000 euro per stuk. Pakistanen kunnen goed borduren en bieden allemaal repro aan, daar kun je over het algemeen wel zaken doen, alleen is het allemaal troep, kost dan ook niks.

Maar het beste is om er gewoon allemaal niet op te reageren, want je mailadres verspreid zich als maar verder....
Plaats reactie