Neonazisme in het Belgisch Leger

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Neonazisme in het Belgisch Leger

Bericht door Mr Mojo Risin »

7 september 2006,

Om 11u 's morgens valt de federale politie in geheel België, hoofdzakelijk in Limburg, verschillende woningen binnen van vooral militairen en ook wat gewone burgers. In de huizen werden allerlei wapens gevonden en bij de leider van de groepering ook explosiefen en een bom met ontsteker. Blijkt dat deze militairen lid waren of sympatisant van 'Blood and Honor'. Er zijn aanwijzingen gevonden waaruit blijkt dat deze mensen het politiek gezag in België wouden ondermijnen na eerst aanslagen te hebben gepleegd. Bij de leider is ook een recruteringsbrief gevonden om nieuwe leden te werven. De man nam zijn medestanders geregeld mee op survivalweekends en liet illegaal schietoefeningen plaatsvinden voor zijn 'legertje' op de militaire basis. Ik vind dat deze groeperingen zouden moeten verboden worden en nog strenger moet worden opgetreden tegen neonazisme, wat vinden jullie hiervan?
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Neonazisme in het Belgisch Leger

Bericht door MARKET GARDEN »

paratrooper schreef:7 september 2006,

Ik vind dat deze groeperingen zouden moeten verboden worden en nog strenger moet worden opgetreden tegen neonazisme, wat vinden jullie hiervan?

Wat moet je verbieden? Het is namenlijk al verboden aanslagen te plegen op basis van de huidige wetgeving.

Als een groepering aanslagen gaat plegen moet je als overheid altijd hard optreden, duidelijk signaal, geweld wordt niet getolereerd!!
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
King tiger
Lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 20 aug 2006, 21:10
Contacteer:

Bericht door King tiger »

Ik vind dat ze die mensen mogen heropvoeden en een famuese straf opleggen want anders gaan die "moffen" het nooit leren.
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Mooi overdreven..... 8)
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Re: Neonazisme in het Belgisch Leger

Bericht door willysproject »

paratrooper schreef:wat vinden jullie hiervan?
't Zijn weer bijna verkiezingen... Vreemd dat men nu juist ingrijpt... 8)

En ik vraag mij ook nog af hoe het nu met Erdal is en de nog cira 17 ontsnapten uit de gevangenis van Dendermonde... Daar zwijgt men nu weer over... Of was het nu weer eens tijd om het gerecht in een beter - niet-blunderend - daglicht te stellen?

MvG,
Gerd V
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Re: Neonazisme in het Belgisch Leger

Bericht door BBB »

willysproject schreef:
paratrooper schreef:wat vinden jullie hiervan?
't Zijn weer bijna verkiezingen... Vreemd dat men nu juist ingrijpt... 8)

En ik vraag mij ook nog af hoe het nu met Erdal is en de nog cira 17 ontsnapten uit de gevangenis van Dendermonde... Daar zwijgt men nu weer over... Of was het nu weer eens tijd om het gerecht in een beter - niet-blunderend - daglicht te stellen?

MvG,
Gerd V
Gerd, je slaat nagels met koppen,

Het word vermoedelijk sterk overdreven (wie zal bvb bevestigen hoeveel wapens er werden gevonden)
Men leid de aandacht af van de echte problemen.
Deze groep had nog geen echte misdrijven gepleegd, verboden wapenbezit, bende vorming dat wel als we de media mogen geloven(!), en daar zit het hem juist, de regering wend alle middelen aan om wat in de media vermeld word, te doen passen in hun straatje, lekt iets uit dat niet past in hun straatje, vlug de spons erover.
Vroeger konden ministers al opkrassen na 1 akkefietje, nu is de waslijst aan blunders mega groot, maar Verhofstad houdt het boeltje bijeen om z'n eigen hachje te redden.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

King tiger schreef:Ik vind dat ze die mensen mogen heropvoeden en een famuese straf opleggen want anders gaan die "moffen" het nooit leren.
Waarom haal je hier het woord "moffen" bij ????
Heropvoeden? Sommige hoge politici mogen ze dan ook heropvoeden hoor.
De naam van die cel die nu opgerold is: Bloed, eer, bodem en trouw, mja veel politici zullen deze woorden inderdaad niet opnemen in hun gedachtengoed.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Het is vandaag niet moeilijk om in eender welk Belgisch huis verboden wapens te vinden....

De nieuwe wapenwet is nog maar van toepassing sedert 09 juni....

Wie nog een jachtgeweer heeft, dat vrij was tot op 09 juni, en dat nog niet heeft geregulariseerd, is nu onwettig in het bezit van een vergunningsplichtig wapen en dus strafbaar.....

Dat de overgangsperiode nog loopt tot 09 december is wss maar een detail...

:roll:
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Re: Neonazisme in het Belgisch Leger

Bericht door willysproject »

_/-\o-
Kan je dat echt serieus nemen??? Die persoon stond 'way down' onderaan de hiërarchische ladder en was amper 7 jaar in 't leger... Zelfs al zou hij "weekends" voor 10-jarige scouts organiseren, dan zou het nog amateuristisch overkomen en op een fiasco uitdraaien...
En wat zou hij, gezien zijn militaire graad en carrière, zijn 'medestanders' -wat een woord :roll: - tijdens die survivalweekends dan hebben geleerd?
- Hoe je een veegborstel moet vasthouden?
- Hoe je je bed moet opmaken?
- Hoe je je schoenveters moet binden?
- Hoe je je schoenen moet poetsen?

Dan stel ik nog meer vertrouwen in een piepjonge, beginnend bankdirecteur, die na 1 jaar economie aan de universiteit mislukt is, maar toch probeert een eigen succesvolle bank op te richten... :lol:
paratrooper schreef: De man nam zijn medestanders geregeld mee op survivalweekends en liet illegaal schietoefeningen plaatsvinden voor zijn 'legertje' op de militaire basis.
Gezien je jonge leeftijd vraag ik me af wat je later wil worden... Ik stel voor: politieker... Overdrijven kun je al, nu nog enkel leren liegen. :roll:
paratrooper schreef:Ik vind dat deze groeperingen zouden moeten verboden worden en nog strenger moet worden opgetreden tegen neonazisme, wat vinden jullie hiervan?
MvG,
Gerd V
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Als de Belgische justitie 16 moslims oppakt met dezelfde beschuldigingen (terreur, mogelijke aanslagen, wapenbezit, springstoffen), zijn jullie dan allemaal ook zo zeker dat er niets aan de hand is en dat het erger wordt gemaakt door de politiek?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Wanneer is dat dan gebeurd...?
Harro schreef:Als de Belgische justitie 16 moslims oppakt met dezelfde beschuldigingen (terreur, mogelijke aanslagen, wapenbezit, springstoffen), zijn jullie dan allemaal ook zo zeker dat er niets aan de hand is en dat het erger wordt gemaakt door de politiek?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik zeg toch niet dat dat gebeurd is? Ik vraag mij simpelweg af of jullie in dat geval ook zouden spreken van politiek opportunisme, sterke overdrijving, afleiding van werkelijke problemen en een groep die nog geen werkelijke misdaden heeft begaan.
Laatst gewijzigd door Harro op 08 sep 2006, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Dan zeg ik niet dat er iets aan de hand is en dat het niet erger wordt gemaakt door de politiek.
Harro schreef:Ik zeg toch niet dat dat gebeurd is? :?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Wat mij opvalt is dat elke scheet die een moslim laat door veel leden van dit forum meteen wordt aangegrepen om in topics van tientallen pagina's op te roepen tot deportatie ("terug naar hun eigen land"), strenge straffen speciaal voor allochtonen en openlijke aanvallen op alles en iedereen van allochtone komaf, terwijl als justitie zegt bewijzen te hebben voor terroristische activiteiten van autochtonen dit onmiddelijk wordt afgedaan als een storm in een glas water.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Tja... wie zal het zeggen... Sommigen zijn gediplomeerd 'advocaat van de duivel'... nietwaar?
Harro schreef:Wat mij opvalt is dat elke scheet die een moslim laat door veel leden van dit forum meteen rede is om in topics van tientallen pagina's op te roepen tot deportatie ("terug naar hun eigen land") en strenge straffen speciaal voor allochtonen, terwijl als justitie zegt bewijzen te hebben voor terroristische activiteiten van autochtonen dit onmiddelijk wordt afgedaan als een storm in een glas water.
Plaats reactie