Neonazisme in het Belgisch Leger

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Wijsneus,
Moest je iets meer over de Belgische politiek en de situatie in België kennen, zou ik je cognitief simplistische mening misschien wat meer au sérieux nemen...
Aangezien dit niet het geval is verzoek ik u om u meer met de Nederlandse politieke situatie bezig te houden. (Daar weet ik dan de ballen over.)
Zoals je al gezien hebt, reageer ik totaal niet op uw commentaar...

Harro schreef:Dus het verschil is nu: als ze een moslimgroep oppakken ivm terroristische dreiging dan is het bewijs dat ze idd aanslagen in België gaan plegen, maar als ze een neonazi groep oppakken dan is het weer verkiezingstijd?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dat zegt meer over jou dan over mij. Ik stel je een eenvoudige vraag en dat kun je cognitief simplistisch noemen en je er hoog boven verheven voelen maar het blijft een vraag. Je reactie is een bewijs van onvermogen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

de eerste politici hebben reeds ,zich in de handen wrijvend, het Vlaams Belang in 1 adem genoemd met die "extreem rechtse terroristen"
Ik zal een voorbeeld geven uit het zakenwereldje: een goede verkoper zal nooit zwaar uitvliegen op de concurrentie, dat werkt averrechts, ook onze muiltrekkende politici die aan de macht zijn zullen dat ondervinden, ook al hebben ze dat nu al meer dan 20 jaar ondervonden.
Ik blijf erbij dat die groep tot nu toe geen zware feiten pleegde en dat goed mogelijk, ook niet ging doen (toch niet op korte termijn) , stoerdoenerij, jaknikkerij en 1 persoon die voor geld zorgde en 1 persoon die op de banken zijn evangelie verkondigde. Lijkt idd op Duitsland van de jaren 20, maar nu gelden andere regels om iets te bereiken. En wapens, onlangs (een jaar geleden ofzo) was een jongeman nog in het nieuws , had z'n zolder vol oorlogswapens,men verdacht hem leverancier te zijn van terroristen, wat bleek: Hij was gewoon stapelzot van al wat schiettuig was.
2.000.000 geschatte illegale wapens in België, welja sedert deze week zijn dat er ruim 100 minder.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

@willysproject:

Ooh, als er iemand kritische vragen gaat stellen en daaruit een mening poogt te destilleren dan is hij dus een wijsneus? En wat weet u van Harro's kennis van de Belgische politieke situatie?

Het is dus weer erg makkelijk om op de man te spelen, flauw gewoon.
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Tsja, het is weer het gekende principe. Als iemand lastige vragen stelt dan onwijken we die door het op de man te spelen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Waarom sommige mensen nu ook weer op de man moeten spelen begrijp ik niet. Bolleboerke heeft denk ik dezelfde mening als willysproject maar met Bolleboerke is heel goed te discussieren. Ik heb daar respect voor, alhoewel ik zeker niet altijd zijn mening deel. Leg het ons Nederlanders eens uit en als je daartoe niet in staat bent blijf dan weg uit een discussie.

Maar ik draai het even om: zouden (extreem-)rechtse partijen niet precies hetzelfde doen als waarvan jullie nu de Belgische regering beschuldigen. Blazen zij het gevaar van de Islam en moslimterrorisme in België niet op in de hoop hiermee meer stemmen te trekken?
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Tuurlijk, bij zulke partijen gaat het immers in de eerste plaats om stemmen te kunnen inpikken.
Dan zijn alle middelen toegelaten.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

Zet alles nu eens op een rijtje :

Sinds begin 2004 houd men de verdachten in het oog. Dus geen kwaad woord over de Belgische Justitie want ze volgen de zaken op de voet :roll:
Ze hebben deze cel dus laten groeien tot het hun goed uitkwam om tussenbeide te komen :shock:

Er werden gesofistikeerde wapens gevonden, onderandere kogelwerende vesten, alarmpistolen, geluiddempers en mogelijk een rugzak met een bom :)

Welnu, dan ben tot mijn grote verbazing ook een neo-nazi. :?

Want : In mijn wagen bevindt zich een plastick jerry-can met reserve benzine, in mijn nachttafeltje ligt een (wettig) pistool, in de tafellade ligt een groot mes om brood te snijden en mijn haar is kort gesneden (crew-cut) omdat ik dat makkelijk vindt. Als men mijn PC in beslag neemt gaat men daar toch enkele malen de naam van Hitler in opmerken, zowel als dokumentatie over de Fallschirmjägers.

Laat ons dit alles niet overtrekken A.U.B.

17 personen werden opgepakt. 10 staan onder arrest.
Justitie kennende zijn er dat volgende week nog 3.

Maar ja, er komen verkiezingen aan en sommige politiekers moeten zich zo nodig profileren. :?
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Leo, je vergeet volgens mij de helft van de aanklachten. Kijk, ik weet ook niet wat daarvan waar is, maar zoals het op mij overkomt is er heel wat meer aan de hand dan zoals jij het nu doet overkomen. En ik blijf erbij dat als er een groep Moslims op deze manier opgepakt was het hele land in rep en roer geweest was. Deels kan ik dat begrijpen, maar ik snap gewoon niet zo goed waarom deze situatie zo gebagatelliseerd wordt. Ik zou het erg beangstigend vinden als in Nederland een groep neo-nazi's opgepakt wordt die mogelijk van plan waren om politici te vermoorden.
Laatst gewijzigd door KevinP op 09 sep 2006, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Hoe denk je dat dat komt, Kevin?
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jeeper704 schreef:Hoe denk je dat dat komt, Kevin?
Dat weet ik niet. Op dit moment vind ik zelf ook dat er in Nederland meer gevaar schuilt in moslimextremisme dan in extreem-rechts, maar als een soortgelijke situatie zich voordeed in Nederland zou ik denk ik heel anders praten dan dat ik veel Belgen nu heb zien doen. Dat dit zo enorm gebagatelliseerd wordt snap ik echt niet.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Doe ik niet.
Ik vind dit even erg als de rest.

Maar ik vind niet dat je nu ineens elke militair als zijnde een neonazi of mogelijke terrorist moet gaan bekijken.
Ik ken er verschillende, stuk voor stuk nette mensen.
Net zo min als je iedere Moslim zo moet gaan bekijken.

Weet je wie er schuldig is aan zulk vertekend beeld?
De media ..... opblazen en niet de moeite doen om hun verhalen te checken!
Dikwijls hoor ik van "ja, maar dat heb ik zo op het nieuws gehoord" en dan draait m'n maag, want met onze snelle communicatiemaatschappij wordt er al gauw een loopje genomen met de echte feiten.
En als daarbij nog eens partijen wiens naam ik hier niet ga vernoemen nog eens handig gebruik maken van dit medium om nog meer verwarring en twijfel te zaaien, dan is het beeld van bepaalde groepen vlug gemaakt.

Een mens zit nu éénmaal vol met (voor)oordelen en hiervan wat gretig en handig gebruik gemaakt door andere mensen van allerlei slag.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

@ KevinP,

Gewoon een storm in een glas water, KevinP.
De gezamelijke media en de rangensluitende politiek zit er te kort op.

Dit is georchestreerd, geloof me gerust. Sommige politiekers voelen een koude hand op hun kontje.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

LEO schreef:Sinds begin 2004 houd men de verdachten in het oog. Dus geen kwaad woord over de Belgische Justitie want ze volgen de zaken op de voet :roll:
Ze hebben deze cel dus laten groeien tot het hun goed uitkwam om tussenbeide te komen :shock:
Welnee. Dezelfde manier van werken heeft de Britse politie toegepast toen ze vorige maand die groep oppakten die vliegtuigen wilden opblazen. Ze volgden ze maandenlang omdat ze wisten dat ze meer bewijzen zouden hebben als ze de cel eerst haar voorbereidingen zou laten afmaken. . Inderdaad tot het hen goed uitkwam om tussenbeiden te komen want in een eerder stadium hadden ze nog niet genoeg bewijzen en in een later stadium zouden de terroristen al hebben toegeslagen. Dat is de fout die de Nederlandse justie waarschijnlijk maakte bij de Hofstadgroep. Die rolden ze in een vroeg stadium op met als gevolg dat ze allemaal weer vrij kwamen door gebrek aan bewijs. Als die Belgische cel vorig jaar al was opgepakt had justitie mogelijk nog minder om ze op te pakken. Als de Belgische justitie bijvoorbeeld een gegronde reden had om te vrezen voor aanslagen in de aanloop naar de verkiezingen dan was dit gewoon het juiste moment om in actie te komen.
LEO schreef:Er werden gesofistikeerde wapens gevonden, onderandere kogelwerende vesten, alarmpistolen, geluiddempers en mogelijk een rugzak met een bom :) Welnu, dan ben tot mijn grote verbazing ook een neo-nazi. :?Want : In mijn wagen bevindt zich een plastick jerry-can met reserve benzine, in mijn nachttafeltje ligt een (wettig) pistool, in de tafellade ligt een groot mes om brood te snijden en mijn haar is kort gesneden (crew-cut) omdat ik dat makkelijk vindt. Als men mijn PC in beslag neemt gaat men daar toch enkele malen de naam van Hitler in opmerken, zowel als dokumentatie over de Fallschirmjägers.
Heb jij tientallen zware aanvalswapens in huis, explosieven en een briefmodel om aanslagen op te eisen? Spreek jij met je kameraden over het vermoorden van politici?
Laatst gewijzigd door Harro op 09 sep 2006, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jeeper704 schreef:Maar ik vind niet dat je nu ineens elke militair als zijnde een neonazi of mogelijke terrorist moet gaan bekijken.
Ik ken er verschillende, stuk voor stuk nette mensen.
Net zo min als je iedere Moslim zo moet gaan bekijken.
Helemaal mee eens. Dat is dus ook de boodschap die ik duidelijk wil maken. Geen enkele militair hoeft zich nu te verantwoorden voor het wangedrag van enkele van hun collega's, net zo goed als niet elke moslim zich hoeft te verantwoorden voor het wangedrag van hun fundamentalistische en gewelddadige geloofsgenoten.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Plaats reactie