Aanslag Hitler

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Mijn excuses voor de smilie, het was niet zo bedoeld, het kwam waarschijnlijk op een aantal mensen als verkeerd over, verkeerd overgekomen dus ;)

Overigens was ik dit topic allang vergeten, en aangezien ik niet zo vaak bij het 'Vragen' gedeelte kijk, ook niet weer teruggezien.

En Charly, ik denk dat het praktisch onmogelijk was een eerlijk proces te krijgen, aangezien Hitler hun lot al in gedachten had.
En in het geval van een eerlijk proces hadden er misschien een aantal vrijgesproken kunnen worden, waar Meneer Adolf het niet mee eens zou zijn geweest.
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Bedankt voor de toelichting Wouter. Ik snap nu dat je het niet zo bedoelde :)

Charly, ik denk inderdaad dat een eerlijk proces tot dezelfde uitkomst had geleid want voor de nazi machthebbers waren het immers landverraders hors-categorie. De uitkomst was dus altijd hetzelfde geweest.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Charly1975 schreef:....Maar mijn vraag was echter zeer serieus bedoeld:

Zou het mogelijk zijn geweest om een eerlijk proces tot stand te brengen ?

(of is dit te ver off-topic ?? << vraag gericht aan een moderator c.q. admin)
Wat mij betreft niet hoor. Een zijsprongetje in een onderwerp lijkt me prima, als de grote lijn maar niet wordt vergeten.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Harro schreef:Charly, ik denk inderdaad dat een eerlijk proces tot dezelfde uitkomst had geleid want voor de nazi machthebbers waren het immers landverraders hors-categorie. De uitkomst was dus altijd hetzelfde geweest.
Maar het zou dus mogelijk geweest kunnen zijn.

Misschien zou de uitkomst iets anders geweest kunnen zijn qua manier van straffen (bijvoorbeeld door 'gewone' ophanging) wellicht.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Plaats reactie