Kampbewaakster verzwijgt nazi-verleden voor joodse man

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Im KZ Ravensbrück hielten die Nazis hauptsächlich Frauen gefangen und zwangen sie - oft mit Hilfe von Hunden - zu schwersten Arbeiten. Insgesamt bis zu 50.000 der Insassen kamen ums Leben, viele von ihnen durch Unterernährung und Krankheit. Andere starben in den Gaskammern oder bei grausamen medizinischen Experimenten. "KZ-Wärter wie Elfriede Rinkel spielten bei der entsetzlichen Misshandlung unschuldiger Opfer durch das Nazi-Regime eine bedeutende Rolle",teilte das Ministerium mit.
Nah? :shock:
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Jeeper704 schreef:
Im KZ Ravensbrück hielten die Nazis hauptsächlich Frauen gefangen und zwangen sie - oft mit Hilfe von Hunden - zu schwersten Arbeiten. Insgesamt bis zu 50.000 der Insassen kamen ums Leben, viele von ihnen durch Unterernährung und Krankheit. Andere starben in den Gaskammern oder bei grausamen medizinischen Experimenten. "KZ-Wärter wie Elfriede Rinkel spielten bei der entsetzlichen Misshandlung unschuldiger Opfer durch das Nazi-Regime eine bedeutende Rolle",teilte das Ministerium mit.
Nah? :shock:
Hieperde piep! Daar ging het om, niet klakkeloos beschuldigen maar duidelijke aanwijzingen!!

Kijk hier kan je iets mee, alle nutteloze informatie over haar hond, begraafplaats e.d. terzijde.
Nu nog even afwachten wat die "beduidende" rol is.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Trouwens dit is het gedrag van de VS waar ik zo van :r

Tijdens de koude oorlog en vermoedelijk ook nog wel daarna hielden ze in diverse landen dictaturen op de been voor wie mensenrechten net zo veel betekenis hadden als de bijbel voor een atheïst.

Maar wel oma van 85 de grens over zetten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

An elderly German woman who kept secret her role as a Nazi concentration camp guard for more than 60 years has been deported from the US, it has emerged. Elfriede Rinkel, who was married to a Jewish man, was described as a "nice, sweet lady" by those who knew her.

Mrs Rinkel, 84, never revealed the grim details of her past during the 47 years she lived in San Francisco. But earlier this month US officials uncovered her role as a guard during WWII, and deported her back to Germany. Mrs Rinkel's husband Fred was a German Jew who arrived in the US after escaping the Holocaust. He died in 2004, never learning of his wife's secret.

'Horrific mistreatment'

According to the US Department of Justice, Mrs Rinkel served as a guard at the Ravensbruck women's labour camp in Germany from June 1944 until April 1945, when it was abandoned by the Nazis. There she worked with an SS-trained attack dog, but was not a member of the Nazi party. Attack dogs were used to march malnourished inmates back and forth from slave labour sites each day, the department added. An estimated 90,000 people died at the camp during WWII. She was... such a nice, sweet lady who seemed to have a very loving relationship with her husband

Gene Kaufman

"Concentration camp guards such as Elfriede Rinkel played a vital role in the Nazi regime's horrific mistreatment of innocent victims," Assistant Attorney General Alice Fisher said. "This case reflects the government's unwavering commitment to remove Nazi persecutors from this country." Mrs Rinkel is said to have left Germany for America in 1959, but never applied for citizenship. Her lawyer, Alison Dixon, believed her marriage to a Jew could have "been a type of atonement for her". "She married a Jewish man, and she gave to Jewish charities," she told the LA Times. Relatives were said to be shocked by the revelation, which emerged after court documents were released on Tuesday. Mrs Rinkel has also handed back a burial plot she had reserved for herself next to her husband's grave.

Gene Kaufman, the director of the Sinai Memorial Chapel where the grave lies, said: "She was just such a pleasant-looking lady and very small. Such a nice, sweet lady who seemed to have a very loving relationship with her husband."

Mrs Rinkel was deported on 1 September under a settlement agreement with the US government. She is reported to be living with a sister in Viersen, a short drive from the camp where she served. Under federal law in the US, immigrants who participated in acts of Nazi-led persecution must be deported.
BBC news

Overigens was Elfriede Rinkel met open armen ontvangen als ze toevallig goed was in rakettechnologie of als ze voor de CIA had willen werken. Zo hypocriet zijn de VS dan ook wel.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Het is niet dat ik tegen wil spreken dat deze dame foute heeft gemaakt, of dat ik tegen wil spreken dat de vs hypocriet is, maar gaat he niet om wie iemand nu is?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Klopt.
Werner von Braun en zijn makkers, bijna allemaal lid van de Nazi-Partij en fervent voorstander van de nazi's, die ook Joodse gevangenen gebruikten voor zekere proeven werden met open armen ontvangen.
Het verleden moest maar even vergeten worden.

Het grootste schandaal vind ik dan nog wel wat de VS met Klaus Barbie 'De beul van Lyon' hebben gedaan...

Klaus Barbie, the Butcher of Lyon (October 25, 1913 – September 25, 1991) was a German war criminal. He held the rank of Hauptsturmführer in the German SS and the Gestapo (secret police) during the Nazi regime.

Hoofd van de Gestapo in Lyon.

He personally tortured prisoners and he is blamed for the death of 4000 people. He is best known primarily for one of his 'cases', the arrest and torture of Jean Moulin, one of the highest ranking member of the French Resistance. In April 1944, Barbie ordered the deportation to Auschwitz of a group of 44 Jewish children from an orphanage at Izieu.

Dat van die Jean Moulin zaak; Barbie wou info hebben.
Moulin gaf dat niet.
Barbie heeft met 'de kat met negen staarten' (Zo'n zweep met 9 uiteindes en aan elk uiteinde een spijker o.i.d.) Moulins gezicht helemaal tot moest gemept.
Toen een van de Gestapo agenten binnenkwam, schrok hij van wat Barbie aan het doen was.
Hij vroeg Barbie wie het was, hij was namelijk niet meer herkenbaar.
Het gezicht van Moulin was één grote geel met rode drab geworden.

Na de ooorlog ging deze man voor de CIA werken.
Toen de Fransen in 1951 om zijn uitlevering vroegen, zij hadden een vaag idee dat Barbie daar zat, hielp de VS hem te ontsnappen naar Bolivia.
Daar in Bolivia hield hij zich ook niet gedeisd.

Bolivia, where he lived under the alias, Klaus Altmann. With Italian terrorist Stefano Delle Chiaie, he took part in the 'Cocaine Coup' of Luis García Meza Tejada, when a notoriously corrupt military regime forced its way to power in Bolivia in 1980

In 1971 hadden Nazi Jagers hem al geidentificeerd voor de persoon die hij echt was, echter pas in 1983 werd hij naar Frankrijk overgebracht voor een rechtszaak.
Zijn rechtszaak begon in 1987.
Barbie werd tot levenslang veroordeeld voor misdaden tegen de mensheid en oorlogsmisdaden.
Hij stierf 4 jaar later, in 1991 aan kanker in de gevangenis.

Maar toch, die man heeft het zolang weten te ontlopen met hulp van de VS.
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Overigens was Elfriede Rinkel met open armen ontvangen als ze toevallig goed was in rakettechnologie of als ze voor de CIA had willen werken. Zo hypocriet zijn de VS dan ook wel.
Zo hypocriet is ieder land.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Dodo schreef:
Overigens was Elfriede Rinkel met open armen ontvangen als ze toevallig goed was in rakettechnologie of als ze voor de CIA had willen werken. Zo hypocriet zijn de VS dan ook wel.
Zo hypocriet is ieder land.
Vergeten we landen zoals Frankrijk, de voormalige USSR, ed ook niet te noemen? :roll:
Even hypocriet - en soms nog meer - als de VS.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Jeeper704 schreef:
Dodo schreef:
Overigens was Elfriede Rinkel met open armen ontvangen als ze toevallig goed was in rakettechnologie of als ze voor de CIA had willen werken. Zo hypocriet zijn de VS dan ook wel.
Zo hypocriet is ieder land.
Vergeten we landen zoals Frankrijk, de voormalige USSR, ed ook niet te noemen? :roll:
Even hypocriet - en soms nog meer - als de VS.
Exactement!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Dodo schreef:
Overigens was Elfriede Rinkel met open armen ontvangen als ze toevallig goed was in rakettechnologie of als ze voor de CIA had willen werken. Zo hypocriet zijn de VS dan ook wel.
Zo hypocriet is ieder land.
Wat heeft dat er mee te maken? Deze draad gaat niet over "ieder land" maar over Elfriede Rinkel en haar verblijf in de VS

Als mevr. Rinkel voor de CIA had gewerkt was ze nu niet op het vliegveld gezet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
IJsbrand
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 apr 2006, 07:10
Locatie: Overijssel

Bericht door IJsbrand »

Is Amerika vergeten dat één van Amerika's grootindustrieëlen tw. Henry Ford I de grootste antisemiet was voor de oorlog en Adolf Hitler met miljoenen dollars ondersteund heeft in de strijd tegen het jodendom.
Is er ooit één Ford familielid hiervoor ook maar een haar gekrenkt of de de automobielenfabriek geboycot?
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

koos24 schreef:
Dodo schreef:
Overigens was Elfriede Rinkel met open armen ontvangen als ze toevallig goed was in rakettechnologie of als ze voor de CIA had willen werken. Zo hypocriet zijn de VS dan ook wel.
Zo hypocriet is ieder land.
Wat heeft dat er mee te maken? Deze draad gaat niet over "ieder land" maar over Elfriede Rinkel en haar verblijf in de VS

Als mevr. Rinkel voor de CIA had gewerkt was ze nu niet op het vliegveld gezet.
Vrij weinig, dat kan ik direct toegeven.
Harro's post kwam bij mij nogal neerbuigend over. Of iemand het nou eens is met het beleid van de VS of niet (dat is weer een hele andere discussie), opmerkingen die Harro maakt moeten wel eventjes in het juiste perspectief gezet worden. Wat de VS en de Sovjet Unie hebben gedaan aan het einde van de 2e Wereldoorlog, dat zou ieder land hebben gedaan..

Als mevr. Rinkel voor de BNV (toenmalige AIVD) had gewerkt, was ze nu niet op het vliegveld gezet...
IJsbrand schreef:Is Amerika vergeten dat één van Amerika's grootindustrieëlen tw. Henry Ford I de grootste antisemiet was voor de oorlog en Adolf Hitler met miljoenen dollars ondersteund heeft in de strijd tegen het jodendom.
Is er ooit één Ford familielid hiervoor ook maar een haar gekrenkt of de de automobielenfabriek geboycot?
Daar zou ik echt heel graag een bron van willen zien!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Neerbuigend? Of ze dat nu allemaal hebben gedaan of niet doet niet terzake. Het gaat hier namelijk om de Verenigde Staten. Het gaat om een vrouw die wel degelijk kampbewaakster was en dus kan ik begrijpen dat ze haar uitwijzen. Echter, het blijft hypocriet van de Amerikanen dat ze met twee maten meten waar het om mensen gaat die wel of niet van nut voor ze zijn.

Wat betreft Henri Ford: daar heeft IJsbrand volkomen gelijk en dat is ook vrij algemeen bekend...
Henry Ford, lange tijd een overtuigd antisemiet, gaf vanaf 1919 de krant The Dearborn Independent uit. Deze krant publiceerde de, onder meer antisemitische, visie van Ford en publiceerde de Amerikaanse uitgave van de "Protocollen van de wijzen van Sion" (een door Russen vervalst document waaruit zou moeten blijken dat de Joden uit zijn op wereldoverheersing). Ford sloot de krant in 1927, en hij herriep later zijn antisemitische publicaties en de protocollen.

De autobiografie van Ford bevat veel antisemitische elementen. Hitler gebruikte veel van Ford's ideeën in het boek Mein Kampf. Dientengevolge was Ford op 30 juli 1938 de eerste ontvanger van het Grosskreuz des Deutschen Adlerordens, de hoogste Nazi-onderscheiding voor buitenlanders, voor zijn inspanningen om auto's voor iedereen betaalbaar te maken.

Op 7 januari 1942 schreef hij een open brief aan de Anti-Defamation League, waarin hij jodenhaat verwierp en zijn hoop uitdrukte dat antisemitisme voor altijd zou eindigen.
Wikipedia
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
IJsbrand
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 apr 2006, 07:10
Locatie: Overijssel

Bericht door IJsbrand »

@ Dodo, Volgens mij weet jij weinig van de Amerikaanse Ford geschiedenis af, maar even Googelen met - Ford jews - en als je dan ook nog de Engelse taal meester bent valt er genoeg over te lezen.
Maar ook in het boek Wie financierde Hitler staat er veel over te lezen. En als er momnteel wel joden met hun Ford tanken bij een Shell tankstation (Henry Deterding medefinancier NSDAP) dan is de haat toch niet zo groot. Dus die vrouw mag van mij rustig in Amerika blijven.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Plaats reactie