Distintivi dell'Esercito Italiano; Nieuwe anwinsten p 29

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Distintivi dell'Esercito Italiano; Nieuwe uniformen pag.22

Bericht door iknowdintoo »

Mooi helm, Veltro! Volgens mij koop jij alleen maar het beste van het beste, en dan heb je ook nog eens een minder bekend verzamelvlak. Lijkt me handig, minder fakes, maar ook wel weer moeilijker, omdat het minder verzameld wordt, we niet werden bezet door Italië, en het Italiaanse leger natuurlijk minder groot was dan bv het Duitse. (Yes, ik weet eindelijk hoe ik een umlaut moet doen!).
Gebruikersavatar
Samuel.
Lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 17 nov 2007, 21:06

Re: Distintivi dell'Esercito Italiano; Nieuwe uniformen pag.22

Bericht door Samuel. »

Italie mag je inmiddels dacht ik ook zonder umlaut schrijven.
Mooie collectie Veltro.
Ik ga ieder jaar in Italie op vakantie, alleen ik kan daar niks vinden.
Weet jij toevallig hoe je in Italie spullen kan vinden?
Ben ook in Monte Cassino geweest. Kon daar niks vinden.

mvg,
Samuel
[Beschikbaar voor advertentie, bij interesse PB]
A lone wolf without a pack is either a survivor or a brute.
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Distintivi dell'Esercito Italiano; Nieuwe uniformen pag.22

Bericht door ammo »

Weer zeer fraaie aanwinsten 8) , Veltro , En natuurlijk weer voorzien van de nodige tekst en uitleg,Top!!
Nemo Me Impune Lacessit
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Distintivi dell'Esercito Italiano; Nieuwe uniformen pag.22

Bericht door coco »

mooie collectie, leuke aanwinsten

off topic het is trema niet cumlaut....
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Distintivi dell'Esercito Italiano; Nieuwe uniformen pag.22

Bericht door Peter »

Wederom prachtige aanwinsten, Veltro! _/-\o_ Mijn complimenten voor de heldere uitleg, erg interessant!
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
diederick
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 apr 2006, 11:19
Locatie: Enter

Re: Distintivi dell'Esercito Italiano; Nieuwe uniformen pag.22

Bericht door diederick »

zo'n collectie zie je niet vaak mooi hoor!
Laat je niet pakken, voor den Donder!
Wees een vent, en DUIK ONDER!!


alles welkom van het verzet in Nederland.
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Re: Distintivi dell'Esercito Italiano; Nieuwe uniformen pag.22

Bericht door Veltro »

@jeroen wo2, Haplo, ammo, coco, Peter, diederick; bedankt!!

@Arachnide; bedankt! Ik kan niet wachten tot alles in orde is in de "normale" vertrekken in het huis, zodat ik mij op de zolder kan richten, welke ik helemaal tot mijn beschikking heb voor de hobby.

@iknowdintoo; ik ben wel kritisch in mijn aankopen, maar ik denk dat elke verzamelaar dat na verloop van tijd wordt. In Nederland wordt Italiaans nauwelijks verzameld, maar dat geldt niet voor de US. Hier wonen immers vele personen van Italiaanse komaf. Dus fakes genoeg :lol: Nederland is inderdaad niet bezet geweest door de Italianen (al hebben ze hier wel gezeten), en het Koninklijke Italiaanse leger was inderdaad kleiner dan haar Duitse tegenhanger, maar daar staat tegenover dat het Fascisme 11 jaar langer aan de macht is geweest dan de Nazi's.

@Samuel; naar Monte Cassino gaan natuurlijk vele oorlogs "liefhebbers" vanwege haar geschiedenis, dus grote kans dat daar alles al is leeg-gekocht of erg duur is. Maar Italie is natuurlijk het land van de antiekwinkeltjes. Ik zou je willen adviseren: Ga naar een dorp of stad, loop zo'n antiekwinkeltje binnen en laat wat Italiaanse woorden vallen als: WO2, helm, medaille etc. Ze zullen vast nog wel wat hebben liggen en dan afdingen!! Ik ben in ieder geval nooit zonder iets thuis gekomen.

Ik had maar beperkt tijd om de foto's te schieten, dus ik zal de mindere binnenkort vervangen en nog wat extra detail foto's plaatsen oa. van de bustina, 1 van mijn favoriete Italiaanse uitrustingsstukken.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Re: Distintivi dell'Esercito Italiano; Nieuwe uniformen pag.22

Bericht door Veltro »

Edit

Veltro
Laatst gewijzigd door Veltro op 28 mei 2009, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Re: Distintivi dell'Esercito Italiano; Nieuwe uniformen pag.22

Bericht door Veltro »

@pluskat; terugkomend op je post op pagina 19 in mijn verzameltopic omtrent het Badoglio telegram: ik heb vandaag voor het eerst een concrete reply ontvangen.

“Het document is juist in tekst en lay-out, maar niet origineel.
Het origineel is bewaard door Badoglio zelf, gebruikt in zijn boek over de Ethiopische oorlog uit 1936 en ligt nu in het Nationaal Archief te Rome.”

Het gaat er dus niet beter uit zien voor de originaliteit van het document. Maar ik heb nog meer lijntjes openstaan. Helaas heb ik geen link met het Nationaal Archief. Ik laat het weten als ik meer concrete respons krijg.

Groet,

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Gi collector
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 23 mar 2008, 15:39
Locatie: Z-Limburg

Re: Distintivi dell'Esercito Italiano; Reactie Badoglio telegram

Bericht door Gi collector »

Hey Veltro,

Ook al is Italiaans niet mijn ding vind ik het toch een prachtige collectie!! :mrgreen:

mvg Kevin
pluskat
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 17 nov 2006, 20:34

Re: Distintivi dell'Esercito Italiano; Nieuwe uniformen pag.22

Bericht door pluskat »

Veltro schreef:@pluskat; terugkomend op je post op pagina 19 in mijn verzameltopic omtrent het Badoglio telegram: ik heb vandaag voor het eerst een concrete reply ontvangen.

“Het document is juist in tekst en lay-out, maar niet origineel.
Het origineel is bewaard door Badoglio zelf, gebruikt in zijn boek over de Ethiopische oorlog uit 1936 en ligt nu in het Nationaal Archief te Rome.”

Het gaat er dus niet beter uit zien voor de originaliteit van het document. Maar ik heb nog meer lijntjes openstaan. Helaas heb ik geen link met het Nationaal Archief. Ik laat het weten als ik meer concrete respons krijg.

Groet,

Veltro
***************************************************************************************************************************************************
Waarde Veltro,


Dank voor opgemelde reactie: ik zou graag dat origineel eens onder ogen krijgen!

Als het idd een vervalsing is, is deze al eind dertig jaren valselijk opgemaakt: tot die tijd is hij door mij traceerbaar.

grt,


Pluskat
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Re: Distintivi dell'Esercito Italiano; Reactie Badoglio telegram

Bericht door Veltro »

Edit

Veltro
Laatst gewijzigd door Veltro op 22 sep 2009, 19:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Distintivi dell'Esercito Italiano; nieuwe aanwinsten pag. 23

Bericht door JimK »

Haha, leuke aanwinsten.
Heb nog met het eetketetje in de handen gestaan, was ook niet duur :P

Heb zelf ook veel leuke spullen gevonden, en verkocht :wink:
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Re: Distintivi dell'Esercito Italiano; nieuwe aanwinsten pag. 23

Bericht door Veltro »

@mgschutze; ik ken de verkoper van deze mess-tin verder niet, maar ik vond het maar een oplichter. Ik probeer af te dingen, krijg ik de reply dat het echt al een spotprijs is, wat zijn goed recht is, maar nu komt het; dat het al onder de waarde van het item ligt.
Ik begin benieuwd te worden en hou mij van de domme en vraag hem wat het is. Ik krijg als reply: het is een Duitse. Ik leg uit hoe naar mijn mening een Duits exemplaar eruit ziet, maar ik krijg te horen dat het hier om een variatie gaat.
Tuurlijk.... Het was gewoon een verkoop aansmeer praatje en niet zijn eerste vandaag.
Even daarvoor heeft hij met een heel verhaal erbij na-oorlogse "made in Germany" zaklampen als WO2 stukken verkocht.
bah.... :r
Nadat ik de mess-tin gekocht had heb ik hem verteld wat het was, hem strak aangekeken en ben weggelopen.

Jullie stonden vooraan met de aanhangwagen als "1 euro grabbelton" is het niet, of heb ik de verkeerde voor me?
Als dat zo is heb ik bij jou ook wel eens een mess-tin gekocht, maar wel op een goede manier :) .

Groet,

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: Distintivi dell'Esercito Italiano; nieuwe aanwinsten pag. 23

Bericht door Doornewaard »

Veltro. Welke verkoper was dat? waar stond hij.
Plaats reactie