Laat je geallieerde poppen zien!

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Laat je geallieerde poppen zien!

Bericht door Jim »

Maj.Cain schreef:Showing off again are we m8, posting your pictures twice :mrgreen:
Nope.
Een citatie met foto's. :lol:
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: Laat je geallieerde poppen zien!

Bericht door SiNiStEr »

@Robin V: Heej, leuk om mijn oude 7th Armoured jas nog eens terug te zien op die 7th Armoured Lt. die je daar hebt staan. Wist niet dat hij naar jou toe is gegaan. Grappig hoe je soms ineens nog spullen ziet die uit je voormalig bezit komen, is het verzamelaarswereldje toch weer klein. ;)
Mooie displays in ieder geval, zien er top uit!
Maj.Cain schreef:Showing off again are we m8, posting your pictures twice :mrgreen:


Beslist geen straf toch? Zijn prachtige poppen die je daar hebt staan Jim. Menig verzamelaar zou er jaloers op zijn! Met name die para die in dat parachuteharnass hangt is een persoonlijke favoriet. Stiekum is het mijn droom om ook nog eens een piloot op die manier neer te zetten... of neer te hangen moet ik eigenlijk zeggen. :mrgreen:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Laat je geallieerde poppen zien!

Bericht door Jim »

SiNiStEr schreef:Menig verzamelaar zou er jaloers op zijn! Met name die para die in dat parachuteharnass hangt is een persoonlijke favoriet.
Het harnass is een (orgineel) trainings harnass. die ik voor (125 gulden) ongeveer 60 euro heb gekocht. Lag bij een handelaar die gewoonlijk met alles redelijk prijzig is. Kocht ik aan het eind van de beurs. Blijkbaar durfde niemand de prijs te vragen. :) Pop is eigen hobby. Zo ook de knielende Glider pilot. Basis was een romp met (kleine maat) kop die ik kocht op een rommelmarkt.
SiNiStEr schreef: Stiekum is het mijn droom om ook nog eens een piloot op die manier neer te zetten... of neer te hangen moet ik eigenlijk zeggen. :mrgreen:
Jouw droom is voor een piloot een nachtmerrie. :lol:
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Laat je geallieerde poppen zien!

Bericht door Maj.Cain »

SiNiStEr schreef:@Robin V: Heej, leuk om mijn oude 7th Armoured jas nog eens terug te zien op die 7th Armoured Lt. die je daar hebt staan. Wist niet dat hij naar jou toe is gegaan. Grappig hoe je soms ineens nog spullen ziet die uit je voormalig bezit komen, is het verzamelaarswereldje toch weer klein. ;)
Mooie displays in ieder geval, zien er top uit!
Maj.Cain schreef:Showing off again are we m8, posting your pictures twice :mrgreen:


Beslist geen straf toch? Zijn prachtige poppen die je daar hebt staan Jim. Menig verzamelaar zou er jaloers op zijn! Met name die para die in dat parachuteharnass hangt is een persoonlijke favoriet. Stiekum is het mijn droom om ook nog eens een piloot op die manier neer te zetten... of neer te hangen moet ik eigenlijk zeggen. :mrgreen:
Just playing about with old Jimbo m8!
Natuurlijk is het geen straf, ik bewonder Jim zijn collectie ook zeer zekers, just having fun!

Rene
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: Laat je geallieerde poppen zien!

Bericht door SiNiStEr »

Jim schreef:
SiNiStEr schreef:Menig verzamelaar zou er jaloers op zijn! Met name die para die in dat parachuteharnass hangt is een persoonlijke favoriet.
Het harnass is een (orgineel) trainings harnass. die ik voor (125 gulden) ongeveer 60 euro heb gekocht. Lag bij een handelaar die gewoonlijk met alles redelijk prijzig is. Kocht ik aan het eind van de beurs. Blijkbaar durfde niemand de prijs te vragen. :) Pop is eigen hobby. Zo ook de knielende Glider pilot. Basis was een romp met (kleine maat) kop die ik kocht op een rommelmarkt.
Kijk! Dat is nog eens geluk hebben.
Ik ben zelf ook al eens een 1945 gedateerd US harnass tegen gekomen op een beurs voor 150 EUR. Ook aan het eind van de beurs en toen ik het later iemand vertelde geloofde die persoon het niet. Veel mensen denken blijkbaar dat die dingen niet te krijgen zijn voor minder dan 600 EUR. Dat is over het algemeen ook wel zo maar soms kun je er geluk mee hebben, je moet het gewoon durven vragen inderdaad.
Ik had toen overigens de enorm grote pech dat mijn budget er volledig doorheen was vanwege een andere aankoop. Ik hem dus gedwongen moeten laten liggen. :full: :yearning:
Achteraf gezien had ik liever die andere aankoop laten liggen maargoed, eens komt weer zo'n kansje voorbij. Denk ik... ;)

Pop is erg netjes, niks aan af te zien dat hij zelf geproduceerd is. Hoe heb je zijn binnenste gemaakt? Ik vraag dit omdat ik zelf nog een klein USAAF dress uniform heb liggen waar ik geen pop voor kan vinden, hiervoor zal ik dus ook misschien nog een keer een pop moeten maken.
Jim schreef:
SiNiStEr schreef: Stiekum is het mijn droom om ook nog eens een piloot op die manier neer te zetten... of neer te hangen moet ik eigenlijk zeggen. :mrgreen:
Jouw droom is voor een piloot een nachtmerrie. :lol:
Droom klinkt een beetje verkeerd nu ik het zo zie. Het zou heel mooi zijn als ik dat in de toekomst ook nog een keer neer kan hangen. En ik weet dat de piloten niet erg enthousiast werden van een noodsprong met parachute. Was ten slotte ook niet bepaald een onderneming die vrij was van risico's. Het was echter wel hun enige redmiddel en er zijn vele levens mee gered.
Maj.Cain schreef:Just playing about with old Jimbo m8!
Natuurlijk is het geen straf, ik bewonder Jim zijn collectie ook zeer zekers, just having fun!

Rene
Weet ik toch. Eigenlijk had deze nog achter die eerste zin moeten staan: :P Dat was helderder geweest. ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Re: Laat je geallieerde poppen zien!

Bericht door Robin V »

SiNiStEr schreef:@Robin V: Heej, leuk om mijn oude 7th Armoured jas nog eens terug te zien op die 7th Armoured Lt. die je daar hebt staan. Wist niet dat hij naar jou toe is gegaan. Grappig hoe je soms ineens nog spullen ziet die uit je voormalig bezit komen, is het verzamelaarswereldje toch weer klein. ;)
Mooie displays in ieder geval, zien er top uit!
Jup, je hebt hem indertijd rechtstreeks aan mij verkocht dacht ik. Ik vind het nog steeds een van de mooiere uniformstukken uit mijn verzameling. :)
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Re: Laat je geallieerde poppen zien!

Bericht door Eric »

Iemand nog nieuwe mannequins/bustes?
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Gi collector
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 23 mar 2008, 15:39
Locatie: Z-Limburg

Re: Laat je geallieerde poppen zien!

Bericht door Gi collector »

Niet echt nieuw maar project waarmee ik nu een tijdje bezig ben:
Afbeelding
70th ID 1st Lieutenant Medic. Het geheel komt uiteindelijk op een pop als het klaar is.
Gebruikersavatar
US army
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 11 dec 2009, 16:41
Locatie: Belgium!

Re: Laat je geallieerde poppen zien!

Bericht door US army »

Leuke medic!
"Nuts!" - General MacAuliffe
'Ik schreef mijn naam in een steen om zeker te weten dat ik nooit zou worden vergeten' - Harmen van Straaten

Opzoek naar BOB patched items
Yannick S.
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 sep 2006, 20:27

Re: Laat je geallieerde poppen zien!

Bericht door Yannick S. »

Buckle Boots zijn onderweg:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patrick.S
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 apr 2007, 09:44
Contacteer:

Re: Laat je geallieerde poppen zien!

Bericht door Patrick.S »

Erg mooi Yannick
Verzamelinteresse:
Brits:43rd Wessex Infantry Division en Guards Armoured division.
Canadees:4th Canadian Armoured Division
US:Armored en Tank Destroyer eenheden en 79th en 90th Infantry Division.
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Re: Laat je geallieerde poppen zien!

Bericht door Eric »

Mooi Yannick!!

Tevens een upje voor dit topic :evil:
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Plaats reactie