tips over Rome?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

tips over Rome?

Bericht door Reca »

Heeft iemand hier nog tips wat betreft eten/drinken in rome (en nee niet de mc donalds) het liefts tentje voor een schappelijke prijs (als in nee ik ben niet advocaat,notaris of chirurg met bijbehorend salaris)

Rémy
----
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Zoals in zo ongeveer in elk land waar men goed kan eten, de leukste restaurantjes zitten net iets buiten het centrum. Deze hebben vaak ook een goede prijs (wel opletten, ik ben eens samen met mijn ouders een restaurant ingelopen dat er heel klein en beschaafd uitzag, maar een behoorlijk befaamd restaurant bleek te zijn, de prijzen waar daar ook naar). Goed eten = goed zoeken!

Succes en veel plezier in Rome!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

De gouden regel is: ga alleen ergens eten waar de lokale bevolking ook eet. Als een tent vol zit met toeristen of vrijwel leeg is dan is dat een teken dat je er weg moet blijven. Zitten de mensen uit de buurt er te eten en te drinken dan zit je goed! Italianen eten vaak buiten de deur, vaak zelfs elke middag omdat de typisch Nederlandse "broodtrommel" daar onbekend is, en om die reden zijn kleine lokale eettentjes goed en niet duur :)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

En eventjes op een heel ander vlak: Doe jezelf een plezier en loop eens langs de Tiber. Als je op een ander moment nog eens wat tijd over hebt, volg dan de via appia antica. Alwaar je een alleraardigst tempeltje van Vespa tege zal komen.
:)
Afbeelding
Mbt voedsel: het is wat zoeken hoor. Bijna alles in het antieke Rome is echt wel aan de prijs. Maar, wat Harro ook al zei: je slaat eens een hoekje om en je loopt een een straatje uit en dan vindt je vast wel wat. Ik heb ook leuke plekjes gevonden. Alhoewel ik eventjes " de vibe" moest vinden.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Even Arjen verbeteren ;)

De tempel van Vespa staat niet langs de Via Appia, deze staat langs de Tiber, Vespa was namelijk de Romeinse havengod.

Voor tentjes kan ik je een aantal tentjes aanraden.
Tegenover Termini (Centraal Station) zit een pizzatent, erg lekker, en voor een redelijke prijs, kwart pizza = 2,50, hele is 10,-, normale prijs.
En dan nog een tentje in Trastevere, maar daar ben ik de naam van kwijt :P

Nog een tip, ga nooit zomaar ergens even wat drinken als je dat wordt gevraagd, vaak zijn de servicekosten dan hoger als de prijs van het drinken...
Neem gewoon zelf een flesje mee en vul deze bij één van de vele fonteintjes waar voortreffelijk drinkwater uitkomt, helemaal gratis, terwijl het bij de Pakistani op straat al gauw zo'n 2 euro per flesje kost.

Het gedeelte met het Colosseum, de Senaat, Keizerlijke Paleizen en een heleboel tempels is ook erg aan te raden! :)
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik wilde graag Wouter eventjes gelijk geven. Het water is in Rome inderdaad gratis en absoluut drinkbaar. Men doet dit om de rijkdom van de stad te laten zien.Overigens zal ik ongetwijfeld de locatie van dit tempeltje door de war halen. Ook kan ik mijn kaart niet vinden, nu. Het antieke Rome is aan alle kanten aan te raden wat mij betreft idd.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Het ultieme Italië-gevoel;

Afbeelding
*)(*
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

Harro schreef:De gouden regel is: ga alleen ergens eten waar de lokale bevolking ook eet. Als een tent vol zit met toeristen of vrijwel leeg is dan is dat een teken dat je er weg moet blijven. Zitten de mensen uit de buurt er te eten en te drinken dan zit je goed! Italianen eten vaak buiten de deur, vaak zelfs elke middag omdat de typisch Nederlandse "broodtrommel" daar onbekend is, en om die reden zijn kleine lokale eettentjes goed en niet duur :)
Dat wist ik zelf al, en we hebben ook steeds gezeten in tentjes waar de doorsnee toerist wegbleef. En goed gegeten (de enige keer dat we in een toeristisch zaakje zaten waren de pizza's aangebrand (voor de rest over al heerlijk gegeten risotto,penne met een over heerlijk zalmsausje en lekkere rode wijn :D enz. enz.) Kortom, ik wil weer terug

Het tempeltje heb ik trouwens gezien, evenals de ponto rotto, ook leuk om te zien zo midden in de tiber...

rémy
ps iedereen bedankt voor de tips
----
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

:)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Rome lijkt me echt prachtig. Mijn school ging er vorig jaar heen.. Zonder mij helaas. :(
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Plaats reactie