Hakenkruizen, erger je daar ook aan?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Jaja, van die gasten die een paar (slechte) films hebben gezien en dan denken dat ze een wo2-expert zijn... En dat is zelfs hier al bijna niemand (of zelfs helemaal niemand... ik denk niet dat iemand hier veel van ALLE onderdelen weet).
Demian-513th
Lid
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jan 2007, 17:25
Locatie: Hillegom, Zuid-Holland

Bericht door Demian-513th »

Hakenkruizen verbieden is niet de oplossing zoals eerder gezegd,
Justitie kan hakenkruistekenaars ook harder aanpakken.
En zoals is gezegd over 1 lijn trekken; Helemaal mee eens.

Dan nog 1 vraagje voor de VOORSTANDERS van het verbieden van hakenkruizen (niet dat ik ertegen ben); Hoe zit dat met duits re-enacten,
of met gealieerd met oorlogsbuit? Moeten we daar dan ook al een vergunning voor hebben?
326th Airborne Medical Company, 101st Airborne Division.

513th Parachute Infantry Regiment, 17th Airborne Division.
Gebruikersavatar
Sgt. Gallée
Lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 29 apr 2006, 21:43

Bericht door Sgt. Gallée »

gamer0004 schreef:
mannerheim schreef:Die hankruizen in WC's en zo valt weinig aan te doen. Maar wel even een vraag: Als er geen enkel hakenkruisverbod is, dan is het dus ook toegestaan om met de Duitse swastikavlag rond te lopen. :?
Ja, als je dat leuk vind... Waarschijnlijk vind iedereen je een complete idioot, maar als je dat wil...
Hakenkruizen zijn bij wet niet verboden, als de politie ze ziet zoals bij demonstraties van dat tuig van Stormfront of de Nederlandse Volks Unie dan worden de 'hakenkruisdragers' opgepakt onder het wetsartikel verstoring van de openbare orde -> hakenkruizen=aanstootgevend gedrag etc. Ik vind vrijheid van meningsuiting erg belangrijk, maar die gast van NVU die op een houte kist gaat staan en een hele rede gaat staan houden in het Duits met allerlei nazistische dingen die moet natuurlijk worden opgepakt...verstoring van de openbare orde! Heel logisch.
Voor verzamelaars geld dit natuurlijk niet, zolang zij niet met een EK2, westwall of ostmedaille opgespeld gaan winkelen bij de plaatselijke supermarkt :P

Bjørn
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

zolang zij niet met een EK2, westwall of ostmedaille opgespeld gaan winkelen bij de plaatselijke supermarkt
Tenzij ze hem zelf behaalt hebben ;)

EDIT: evengoed een beetje vreemd maargoed...
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

mannerheim schreef:zolang zij niet met een EK2, westwall of ostmedaille opgespeld gaan winkelen bij de plaatselijke supermarkt :P
Je zegt dit met een sarcastische toon wat ook eigenlijk wel logisch is maar er zijn werkelijk echt mensen die zulke dingen willen doen.
Check dit topic maar eens,

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=17790
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gebruikersavatar
Sgt. Gallée
Lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 29 apr 2006, 21:43

Bericht door Sgt. Gallée »

Dat meen je niet!!! Sorry hoor, maar was dat een geintje of echt serieus?!? Echt absurd...
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Het lijkt me vrij serieus als ik de meneer zijn post lees.
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gebruikersavatar
Sgt. Gallée
Lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 29 apr 2006, 21:43

Bericht door Sgt. Gallée »

Ik kan het me niet voorstellen dat iemand met een EK2 over straat wil lopen...echt nog nooit gehoord :S
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
Gebruikersavatar
Tovarisj
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 okt 2006, 15:26
Locatie: Hardinxveld - Giessendam

Bericht door Tovarisj »

Nu dus wel. :P

Ik erger me bijvoorbeeld aan hakenkruizen als onwetende ventjes voor de lol hakenkruizen gaan spuiten op stations of iets dergelijks. (Of er natuurlijk in het openbaar mee rond gaan lopen..)
Ik ga sterven, maar ik geef me niet over. Vaarwel moederland. 20/VII-41
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Bericht door Von Brand »

Haha wat een idioot, op de een of andere manier schiet je hier om toch wel in de lach. Dat iemand uberhaupt zo dom kan zijn dat hij of zij dit serieus meent _/-\o- :h
Plaats reactie